Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، همزمان با دهه کرامت و در شب میلاد فرخنده ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) و با حضور جمعی از خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه سه استان تهران، دلباختگان حضرت امام رضا(ع) و هنرمندان و فرهیختگان کشور بزرگترین پرچم سبز رضوی به ارتفاع ۲۵۰ متر از سطح دریا و ۳۰۰ کیلوگرم وزن به ابعاد ۲۲ در ۴۴ متر مربع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد برافراشته و به اهتزاز در می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم معنوی که در آستانه ولادت با سعادت خورشید خراسان حضرت امام رضا علیه السلام به همت منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد و خادمیاران کانون خدمت رضوی منطقه سه استان تهران  و مشارکت شهرداری منطقه سه تهران برگزار می شود، بزرگترین پرچم مطهر رضوی در کشور به مساحت تقریبی یک هزار متر مربع در منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد در قلب تهران به اهتزاز در خواهد آمد که این پرچم تا پایان دهه کرامت برافراشته خواهد بود تا دلدادگان و عاشقان حضرت در سراسر تهران با مشاهده این پرچم دل های خود را بر آستان ملکوتی امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام روانه کنند.

تاکید بر پیگیری اجرای طرح نظارت جامع مردم، محلات و مسئولین (نجم) در منطقه ۱۹

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از منطقه ۱۹ بر پیگیری اجرای طرح نظارت جامع مردم، محلات و مسئولین (نجم) در راستای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان تاکید کرد.

در این بازدید که با همراهی شهردار منطقه ، معاونین و مدیران شهری همراه بود مهدی اقراریان ضمن بازدید از محل ساماندهی بازار دستفروشان خلازیر ، اجرای این طرح را در راستای ایجاد نظم و آرامش برای فروشندگان و خریداران با اهمیت عنوان کرد.

وی سپس در محل احداث بوستان ۱۸۰ هکتاری ایرانیان حضور یافت و وضعیت پیشرفت این پروژه را بررسی و این اقدام را قابل قبول ارزیابی کرد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در ناحیه سه ضمن بررسی مشکلات و معضلاتی چون ساخت و ساز غیر مجاز، اراضی اوقافی و مسائل شهرسازی در این محدوده گفت: پیگیری خواهیم کرد تا اجرای ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها در خصوص اراضی موقوفه مروی با توجه به رأی دیوان عدالت اداری انجام شود.

در این بازدید این مسئول ضمن گفتگوی تلفنی با فرماندهان ارشد انتظامی استان تهران خواستار همکاری هرچه بیشتر و موثرتر نیروی انتظامی و شهرداری در راستای پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در شهرداری شد.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا همچنین خواستار همکاری موقوفه با شهرداری در موضوع مسکن استطاعت پذیر و تعیین قدر و سهم شهرداری به صورت املاک شد و بیان کرد : امید است واگذاری این واحد های مسکونی با اولویت افراد دارای مشاغل سخت به‌ویژه آتش نشانان صورت پذیرد .

مهدی هدایت شهردار منطقه ۱۹ نیز در ادامه تصویب طرح باز آفرینی ناحیه سه و استفاده موثر از عرصه های نا کار آمد با تغییر کاربری را از اقدامات مهم مدیریت شهری دانست و افزود: هدف از اجرای این طرح رفع مغایرت کاربری‌های موجود شکل گرفته، ساماندهی عرصه‌های ناکارآمد، تامین خدمات برای شهروندان، جلوگیری از روند گسترش سکونتگاه‌های غیررسمی، تفکیک غیرمجاز و تصرفات غیرقانونی است.

اجرای ۴ طرح محیط زیستی در منطقه ۲

شهردار منطقه دو از اجرای چهار طرح محیط زیستی و برنامه ریزی برای استقرار مدیریت سبز در منطقه خبرداد.

مهدی صالحی با اشاره به اینکه رشد زندگی شهرنشینی محیط زیست را تحت تاثیر قرار داده، گفت: مدیریت شهری منطقه در تلاش است با اجرای پروژه هایی همچون احداث تصفیه خانه فاضلاب و نیروگاه های خورشیدی گامی در راستای حفاظت از محیط زیست و مصرف منابع انرژی بردارد.

وی افزود: با توجه به بحران آب و مشکلات زیست محیطی شهرو همچنین ضرورت آبیاری فضای سبز، احداث تصفیه خانه مکانیزه آبهای سطحی در بوستان نهج البلاغه و مرکز تولیدات گل و گیاه  با بهره‌گیری از تکنولوژی داخلی طراحی و در حال ساخت است.

صالحی گفت: در تداوم اقدامات زیست محیطی و با هدف استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر و همچنین کاهش آلاینده‌های زیست محیطی نصب نیروگاه  خورشیدی در ساختمان‌های منطقه پیش‌بینی و درحال اجرا است چنانچه اولین نیروگاه خورشیدی ۲۰کیلو وات درساختمان منطقه بهره برداری شد و عملیات اجرایی نیروگاه ۶ کیلو واتی در ساختمان معاونت فنی و عمران و ستاد مدیریت بحران  آغاز شده است.

شهردار منطقه دو با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست نیازمند مشارکت همگانی است، افزود: بدین منظورکارگاه های آموزشی با مشارکت کانون های محیط زیست در سرای محلات  در حال برگزاری است.

وی همچنین برنامه ریزی  برای اجرای مدیریت سبز اشاره کرد و گفت: در همین راستا مدیریت منطقه در صدد است تا با انعقاد تفاهم نامه همکاری با سازمان حفاظت محیط زیست ایران در زمینه مدیریت مصرف منابع و انرژی و مدیریت سبز حرکت کند.

معضل ماشین شویی محور یوسف آباد حل می شود

شهردار منطقه ۶ اعلام کرد: با تغییر ساعت استفاده از سهمیه آب قنات یوسف آباد در منطقه ۶ و همکاری با نهاد های انتظامی معضل ماشین شویی محله یوسف آباد حل خواهد شد.

مسعود رنجبریان ضمن اشاره به جلسه اخیر با شهردار منطقه سه در خصوص تغییر ساعت استفاده از آب قنات یوسف آباد که به صورت مشترک توسط دو منطقه استفاده می شود گفت: همانطور که شهروندان محله یوسف آباد می دانند مساله ماشین شویی یکی از مشکلاتی است که سالیان طولانی  اقدامات و راهکارهای فراوانی برای حل آن توسط مدیران شهری سابق ارایه شده است ولی همچنان شاهد شکایت و نارضایتی شهروندان از ماشین شورها یوسف آباد هستیم و موضوع حل نشده است.

وی افزود: یکی از تصمیماتی که در جلسه با شهردار منطقه سه اتخاذ شد تغییر ساعت استفاده از سهمیه آب بین دو منطقه بود که قرار شد شهرداری منطقه ۶ در بازه زمانی شبانه از آب قنات یوسف آباد بهره مند شود که قطعا این تصمیم نتایج مطلوبی در حذف ماشین شورها از گذرهای محله یوسف آباد خواهد داشت.

برگزاری کنگره یک هزار شهید دیار مهر و ایمان در آستان مقدس امامزاده معصوم (ع)

شهردار منطقه ۱۰ از برگزاری کنگره یک هزار شهید دیار مهر و ایمان در آستان مقدس امامزاده معصوم (ع) خبر داد.

رضا شرفی با اعلام خبر برگزاری کنگره یک هزار شهید دیار مهر و ایمان در آستان مقدس امامزاده معصوم (ع) گفت: کنگره هزار شهید سطح منطقه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آشنایی نسل چهارم انقلاب با اسطوره‌های دفاع مقدس و ترویج روحیه فداکاری و مقاومت، همزمان با دهه کرامت و ولادت با سعادت امام رضا (ع) با مشارکت ناحیه مقاومت بسیج مقداد برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی سردار جباری، فرمانده سپاه ولی امر (عج) و اجرای حاج محمد رحمان نظام اسلامی و با حضور مدیران و مسئولان مدیریت شهری، دبیران و اعضای شورایاری‌های محلات دهگانه و خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در روز چهارشنبه ۱۸ خرداد ماه رأس ساعت ۱۸ در جوار مرقد مطهر شهدای گمنام آستان مقدس امامزاده معصوم (ع) برگزار خواهد شد.

اجرای پروژه تکمیل تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید سلیمانی و شهید یاسینی در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ اعلام کرد: عملیات احداث مسیر دسترسی غرب به جنوب تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید سلیمانی و بزرگراه شهید یاسینی در دستور کار قرار گرفت.

محمد هادی علی‌احمدی، هدف از اجرای پروژه تقاطع غیر همسطح را بهبود عبور و مرور و کاهش بار ترافیکی این محور اعلام کرد و افزود: گردش‌ ترافیکی تقاطع موجود در مبادی ورودی شرق تهران، از طریق احداث مسیر دسترسی و دوربرگردان‌ غیرهمسطح تکمیل خواهد شد.

وی اظهار کرد: اجرای این پروژه عمرانی حدود ١٢ کیلومتر از طول گردش‌های اضافی ناشی از کمبود مسیرهای دسترسی را کاسته و سبب صرفه جویی و توزیع متناسب ترافیک عبوری خواهد شد.

خاکبرداری، زیرسازی و بتن ریزی و ساخت پل از فعالیت های اجرایی این پروژه به منظور احداث این تقاطع است که هم اکنون در مرحله مطالعه، بررسی و اقدام است.

همچنین روز گذشته عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با حضور در منطقه ۱۳  از محل  پروژه تکمیل تقاطع غیر همسطح بزرگراه شهید سلیمانی و شهید یاسینی بازدید و روند چگونگی اجرای پروژه مذکور مورد بررسی قرار داد.

برچسب‌ها منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه دو تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد شهرداری منطقه دو تهران منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد شهرداری منطقه دو تهران منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد آستان مقدس امامزاده معصوم تقاطع غیر همسطح شهرداری منطقه بزرگراه شهید شهردار منطقه اجرای پروژه محیط زیست یوسف آباد هزار شهید امام رضا خواهد شد منطقه سه یک هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ مراسم تشیع و تدفین شهید گمنام با حضور سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ برگزار شد.

پیش از تشیع و تدفین شهید گمنام و خواندن نماز میت بر پیکر مطهر در حسینیه چهارده معصوم فرماندهی انتظامی تهران یگان‌های مختلف فراجا عزاداری کردند و از پیکر مطهر شهید استقبال کردند.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شهدا شم محفل بشریت اند شهدا رفتند تا چراغ راهی باشند، شهدای جان خودشان را تقدیم کردند برای اینکه سایه قرآن بر این کشور حاکم باشد.

وی افزود: شهدا جان خودشان تقدیم کردند تا امروز کشور ما در امنیت کامل باشد و بزرگ‌ترین مستکبران جهانی هم جرأت تعرض به این کشور را نداشته باشند.

سردار محمدیان گفت: انتظامی کشور همواره در معرض شهادت است زیرا باب شهادت به رویش باز است و هر لحظه ممکن است در انجام مأموریت‌ها توسط معاندین مجرمین و بزهکاران و به شهادت برسند.

وی ادامه داد: حضور یک شهید در مجموعه فرماندهی انتظامی تهران بزرگ روحیه ایثار و شهادت طلبی ایجاد می‌کند و برکت مجموعه انتظامی خواهد بود.

این شهید والامقام که ۲۵ سال سن داشت در عملیات عاشورا ۲ به شهادت رسید و پس از سال‌ها در منطقه چنگوله ایلام تفحص شد.

پیکر این شهید والا مقام پس از تشیع بر دستان عاشقان در کهف شهدا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ آرام می‌گیرد.

کد خبر 6096788

دیگر خبرها

  • جزئیات اجرای زیرگذر میدان سپاه اعلام شد
  • اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه میشیگان/ پلیس آمریکا به دانشگاه ویرجینیا یورش برد
  • اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان حرکت بزرگ اقتصادی را رقم می زند
  • تجلیل از قهرمان یخ‌نوردی جهان در صحن علنی شورای شهر اصفهان
  • شهدا برکت مجموعه انتظامی هستند
  • روان سازی ترافیک تبریز با احداث ۶ تقاطع های غیر همسطح
  • پلیس هر لحظه در معرض شهادت است
  • بازدید از بزرگترین پروژه پل‌سازی شیراز تا تقاطعی که دسترسی به حرم شاهچراغ را تسهیل می‌کند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح