Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@17:12:56 GMT

جدیدترین علائم کرونای طولانی مدت چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۴۳۰۱

جدیدترین علائم کرونای طولانی مدت چیست؟

ماندگارترین علائم کرونای طولانی مدت شامل خستگی، اختلالات خواب، تنگی نفس و اضطراب و افسردگی می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیشتر افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ پس از گذشت چند روز یا چند هفته بهبود پیدا می‌کنند، اما برخی افراد تا مدت‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کرونا هنوز درگیر علائم مربوط به آن هستند، به این شرایط کرونای طولانی مدت گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معمولاً افراد مبتلا به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ علائم طولانی مدت آن را تجربه می‌کنند، البته این احتمال در میان افراد مبتلا به نوع خفیف تا متوسط بیماری نیز وجود دارد. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که دلیل طولانی شدن علائم بیماری کرونا آسیب وارد شدن به اندام‌های بدن مانند قلب و ریه است. در ادامه به معرفی و بررسی ماندگارترین علائم کرونای طولانی مدت می‌پردازیم:

خستگی

خستگی ناشی از کرونای طولانی مدت ممکن است بر انجام فعالیت‌های روزمره افراد تأثیر بگذارد و باعث بروز مشکلات تمرکز و یاآوری اتفاقات شود. بروز این نوع خستگی بسیار رایج است و معمولاً پس از گذشت دو تا سه هفته بهبود پیدا می‌کند. با این وجود، برخی افراد ممکن است هفته‌ها، ماه‌ها یا حتی یک سال نیز درگیر آن باشند.

اختلالات خواب

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کیفیت و کمیت خواب افراد مبتلا به کرونای طولانی مدت به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. پژوهش منتشر شده در مجله The Lancet Respiratory Medicine حاکی از این است که رایج‌ترین نشانه کرونای طولانی مدت پس از گذشت دو سال، مشکلات خواب و خستگی بوده است که تقریباً یک سوم افراد مبتلا به کرونا آن را تجربه می‌کنند.

تنگی نفس

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که بروز تنگی نفس هنگام راه رفتن سریع یا انجام دیگر فعالیت‌ها یکی دیگر از علائم کرونای طولانی مدت در نظر گرفته می‌شود که ممکن است تا دو سال نیز ادامه داشته باشد. یک مطالعه انجام شده در هنگ‌کنگ که ۵۵ بیمار را مورد ارزیابی قرار داده است نشان می‌دهد که عملکرد ریه افراد تا دو سال پس از بیماری دچار اختلال شده است.

اضطراب و افسردگی

اختلالات ذهنی مانند اضطراب و افسردگی ناشی از کرونای طولانی مدت ممکن است تا دو سال ادامه داشته باشد. گروهی از محققان به منظور بررسی احتمال بروز اضطراب و افسردگی، مطالعه جدیدی انجام دادند و ۱۱۱۹ فرد بهبودیافته از بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در برخی موارد علائم مربوط به اضطراب در میان بهبودیافتگان از بیماری کووید -۱۹ تا دو سال نیز ماندگار بوده است.

کد خبر 579807

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا ابتلا به کرونا شیوع کرونا پیشگیری از کرونا آخرین اخبار کرونا واکسن کرونا کرونا در جهان علائم کرونای طولانی مدت کرونای طولانی مدت کرونا طولانی خستگی اضطراب افسردگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق علائم کرونای طولانی مدت اضطراب و افسردگی افراد مبتلا نشان می دهد بیماری کووید انجام شده تا دو سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی زبردست امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی و مشترک بین انسان و دام است که از راه‌های مختلف به انسان انتقال پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: باتوجه‌به فرارسیدن فصل بهار و تابستان و افزایش میزان زاد ولد حشرات و انگل‌های خارجی امکان انتقال بیماری از جمعیت دامی به جوامع انسانی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، افزود: این بیماری در جمعیت دامی فاقد هرگونه نشانه و علائم بالینی است؛ اما در صورت بروز بیماری در انسان سبب علائم مختلف و متفاوتی خواهد شد.

زبردست از جمله راه‌های انتقال بیماری را تماس با دام آلوده، تماس با خون و ترشحات دام بیمار، کشتار غیرمجاز دام و گزش توسط کنه ناقل بیماری برشمرد و اضافه کرد: افراد در معرض خطر این بیماری چوب‌داران، دامداران، قصابان، سلاخان و دامپزشکان هستند.

وی از جمله راه‌های پیشگیری از شیوع این بیماری را سم‌پاشی بدن و جایگاه دام، مبارزه با جمعیت انگل‌های خارجی دام، رعایت پوشش شخصی و فردی در هنگام تماس با دام و ترشحات دام‌ها و همچنین نگهداری گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال اعلام کرد.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: باتوجه‌به اقدامات صورت‌گرفته موردی از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو در استان گزارش نشده است.

کد خبر 6093183

دیگر خبرها

  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • فرانچسکو توتی: امیدوارم ده روسی برای مدت طولانی در رم بماند
  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون