Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز سه شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران با افزایش ۱۳۳۸و احدی به یک میلیون و ۵۱۵ هزار واحد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بورس تهران امروز به لطف صندوق‌ها و برخی حقوقی‌ها در سهم‌های شاخص ساز با سبزپوش شدن نماگر اصلی خود روبرو شد هرچند که ارزش معاملات بسیار نازل بود و در پایان معاملات شاخص کل بورس با یک هزار و ۷۳ ‌واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۵۱۵ هزار واحدی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از هشت میلیارد و ۲۵۲ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار را به ارزش ۷۹ هزار و ۸۴ میلیارد ریال معامله کردند.

شاخص هم‌وزن با ۹۴۱ واحد کاهش به ۴۱۹ هزار و ۶۴ واحد و شاخص قیمت با ۵۷۸ واحد افت به ۲۵۷ ‌هزار و ۴۷۸ واحد رسید و شاخص بازار اول، یک هزار و ۸۲ واحد و شاخص بازار دوم یک ‌هزار و ۲۴۵ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس، بیش از پنج میلیارد و ۵۲۵ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۵ هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال معامله شد.

نمادهای پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۷۸ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۳۶۹ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۲۹۹ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۲۶۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲۰۱ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۱۹۲ واحد با تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند و در مقابل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۳۲ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۱۰۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۹۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۸۹ واحد، صنعتی زر ماکارون (غزر) با ۸۴ واحد و بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۸۳ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۵ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۸۳۸ واحد رسید و در این بازار ۲ میلیارد و ۷۲۷ میلیون برگه سهم و اوراق مالی به ارزش ۴۳ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال دادوستد شد، تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۳۸۸ هزار و ۱۹۱ نوبت بود.

نمادهای پلیمر آریا ساسول (آریا)، بهمن دیزل (خدیزل)، تجلی توسعه معادن و فلزات (تجلی)، توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) و سیمان ساوه (ساوه) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و در مقابل داروسازی دانا (ددانا)، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای)، صنایع مادیران (مادیرا) و اعتباری ملل (وملل) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بر شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (یک شنبه ۹ اردیبهشت) ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحد افت کرد و در کانال دو میلیون ۲۸۴ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار سرمایه ۰.۸۷ درصد ریزش کرد.


شاخص هم وزن ۰.۹۸ درصد افت کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.


در این بازار ۳۳۰ هزار معامله به ارزش ۴۷ هزار میلیارد ریال انجام شد.


در این روز به ترتیب نماد‌های فملی، فولاد، شپنا و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و عامل افت بازار سرمایه شدند.


در مقابل نماد‌های حکشتی و وامید بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.


شاخص کل فرابورس افت ۰.۹ درصدی را تجربه و در کانال ۲۵ هزار و ۲۸۹ واحدی ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • بورس در سکوت
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت/ بورس در سکوت
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس