Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی گفت: مفهوم سواد باید باتوجه‌به نیازهای جامعه تغییر کند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایران اکونومیست، علیرضا عبدی امروز در بخش دوم گردهمایی معاونان سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان‌های کشور اظهار کرد: در سال‌های گذشته در نهضت سوادآموزی اقدامات مفیدی انجام شده است، هرچند که خطاهایی هم دیده شده که این موضوع طبیعی است چراکه  در همه سازمان و حوزه‌ها نیز اشتباهاتی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح‌های اجرایی گذشته را با اصلاحات قرار است که ادامه دهیم. به طور مثال مراکز یادگیری محلی قرار است که یک مرحله ارتقا یابد. براین‌اساس یک مرکز یادگیری محلی مسئله‌محور  ایجاد می‌شود که اگر درست پیش رود، انجمن اولیاومربیان مدارس را هم متحول می‌کند.

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه موضوع عدالت آموزشی و تحقق هرکدام باید موردتوجه قرار گیرد، ادامه داد:  به طور مثال در موضوع سیستان و بلوچستان ۲۵ هزار دانش‌آموز ترک تحصیل شده داریم که تمایلی به ادامه تحصیل ندارند، امسال باید برای سوادآموزی این افراد تدابیری اندیشیده شود.

عبدی خاطرنشان کرد: در چند حوزه باید شاهد تحولاتی باشیم، اما این تحولات باید گام‌به‌گام صورت گیرد.

وی با بیان اینکه سن سوادآموزی از ۴۹ به ۶۰ سال افزایش یابد، خاطرنشان کرد: همچنین باتوجه‌به اینکه با نیازهای جدیدی در جامعه  روبه‌رو هستیم، باید مفهوم سواد هم تغییر داد.

عبدی  به‌ضرورت پالایش و پایش آمار بی‌سوادی در کشور اشاره کرد و گفت:  باید سامانه‌های خود را به‌روزرسانی کنیم. اهتمام ما در سال جاری به‌کارگیری نیروهای دانش‌آموزی در این زمینه است. عبدی افزود: در این برنامه، دانش‌آموز وارد سامانه می‌شود و وضعیت سواد اعضای خانواده از جمله والدین خود را مشخص و وارد سامانه می‌کند. همچنین دانش‌آموزان در رقابت‌های سوادآموزی به میدان می‌آیند.

وی با تاکید براینکه هماهنگی‌هایی با معاونت پرورشی، دانشگاه فرهنگیان و دیگر مراجع مرتبط برای تحقق این امر در حال انجام است، عنوان کرد: البته مدارک  متولدان ۱۳۸۴ به بعد در آموزش و پرورش ثبت شده، اما اطلاعات سایرین باید به روز رسانی شود.

سرپرست سازمان نهضت سوادآموزی افزود: همچنین لازم است فرآیندها و قید و بندهای بروکراتیک  در این سازمان کاهش یابد.

وی افزود: سواد موضوع حاکمیتی است، بنابراین باید نقشه پیشرفت سواد تهیه شود.

عبدی با اشاره به چرخش‌های تحول آفرین سازمان نهضت سواد آموزی در سال ۱۴۰۱ گفت: باید مفهوم سواد از خواندن، نوشتن، حساب کردن بر مبنای نیازهای جدید باز تعریف شود و موضوع نصیب برابر آموزشی در مناطق محروم مرزی،  حاشیه نشین و افراد بازمانده از تحصیل اجرا شود.

وی راهبرد نهضت سوادآموزی در سال پیش رو را در قالب شتاب بخشی به فعالیت‌های سوادآموزی،  ریشه‌کنی بی‌سوادی، تمرکز و هدایت فعالیت تبلیغی و ترویجی، تدوین و تصویب برنامه عملیاتی برای بی‌سوادی عنوان کرد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: مدارس ، مدرسه سازی ، سازمان نهضت سواد آموزی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مدارس مدرسه سازی سازمان نهضت سواد آموزی سازمان نهضت سواد نهضت سوادآموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و باهدف ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.
سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد .
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان بررسی شد که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود دو هزار گلخانه خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه‌های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می‌شوند.

دیگر خبرها

  • عدالت آموزشی در مناطق شهری و روستایی گلستان مستقر شده است
  • رشد بیش از ۴ برابری آمار جذب و پذیرش نیروی انسانی در آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • گرگان ۹۰ هزار دانش آموز دارد /هزینه پروانه ساخت و ساز مانع مولدسازی
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است