Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:36:59 GMT

فاکتور و عواملی که بر قیمت درب چوبی تاثیر می گذارد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۴۵۵۵

فاکتور و عواملی که بر قیمت درب چوبی تاثیر می گذارد

به طور کلی چوب به فضا روح می‌بخشد و موجب طراوت بیشتر می‌شود. ضمن اینکه این ماده طبیعی با سایر اکسسوری‌هایی که معمولا از فرآورده‌های چوبی مانند ترموود ساخته می‌شوند هماهنگی فوق‌العاده‌ای دارد. اما موضوعی که باعث می‌شود برخی از مصرف‌کنندگان از خرید درب چوبی امتناع کنند و هراس داشته باشند؛ قیمت این محصولات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از مشتریان، به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کافی در مورد قیمت درب چوبی، تصور می‌کنند که خرید این نوع درب‌ها می‌تواند هزینه زیادی روی دست آنها بگذارد. این در حالی است که فاکتورهای متعددی در قیمت‌گذاری این محصولات دخیل هستند. بنابراین شما می‌توانید با تغییر این فاکتورها، محصولی مناسب با بودجه خود سفارش دهید. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا با برخی از مهم‌ترین و اثرگذارترین فاکتورها در تعیین قیمت درب چوبی آشنا شوید.

عواملی که باعث افزایش قیمت درب چوبی می شود

یک درب چوبی برای ساخت مراحل متعددی را طی می‌کند. در هر مرحله نیز با توجه به کیفیت متریال به کار رفته در پروسه تولید و ساعت کاری که برای طی کردن این مرحله روی درب صرف شده است؛ ارزش افزوده‌ای به محصول اضافه می‌شود. ضمن اینکه مواد خامی که ابتدای مرحله ساخت وارد خط تولید می‌شود نیز خودش به نوعی فاکتور اثرگذار بر روی قیمت محصول خروجی از خط تولید است. بنابراین چندین عامل مختلف از جمله مواردی که در ادامه بیشتر تشریح می‌کنیم وجود دارد که تاثیر مستقیم روی قیمت درب چوبی دارند.

جنس چوب

همانطور که از نام این محصول مشخص است؛ ساختار اصلی درب چوبی از چوب ساخته می‌شود. این در حالی است که انواع مختلفی از الوارهای چوبی در بازار وجود دارد که محصول قطع و برش درختان از گونه‌های مختلف هستند. طبیعت هر گونه درخت به صورتی است که روی کیفیت چوب حاصله از آن تاثیر می‌گذارد. برخی درختان چوب سخت‌تری دارند و برخی از آنها نیز به درختان نرم چوب شهره هستند. از نظر کیفیت، چوب حاصل از این درختان تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. بنابراین اگر دربی که انتخاب می‌کنید از چوب مقاومی ساخته شده باشد؛ باید هزینه بیشتری برای خرید پرداخت کنید.

جنس روکش

روکش آخرین لایه درب است که از آن در برابر تماس با عوامل محیطی و حتی ضربه و خراش مراقبت می‌کند. بدون روکش کردن، درب حالت خام دارد و در مقابل رطوبت، اشعه نور خورشید، ضربه و خط و خش از مقاومت بالایی برخوردار نیست. بنابراین همیشه بهتر است دربی را برای خرید انتخاب کنید که خام نیست و روکش شده است. در حال حاضر روکش‌های متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌های فنی خاصی دارند. به عنوان مثال روکش‌های ضد آب، خواص ضد رطوبت دارند و برای درب‌های چوبی حمام و سرویس بهداشتی مناسب هستند. علاوه بر فرآورده‌های چوبی، می‌توان روکش را با استفاده از چوب طبیعی نیز ساخت. این مدل از روکش‌ها به دلیل جذابیت ظاهری که دارند برای درب اتاقی مناسب‌تر هستند. ضمن اینکه فراموش نکنید که همیشه محصولات طبیعی گران‌تر از فرآورده‌های ساخت دست بشر هستند. پس طبیعی است که قیمت یک درب چوبی روکش شده با روکش طبیعی بیشتر از دربی باشد که با روکش‌های مصنوعی پوشیده شده است.

کیفیت یراق آلات

درست است که اندازه یراق‌آلات نسبت به اندازه بدنه چوب کوچک‌تر است؛ اما کیفیت آن می‌توان تاثیر شگرفی روی عمر مفید درب چوبی داشته باشد. هر چقدر از یراق‌آلات باکیفیت‌تری برای ساخت درب استفاده شود؛ انتظار بیشتری می‌توان از عمر مفید محصول داشت. به عنوان مثال لولا، نقش بسیار پررنگی در استقامت درب دارد. اگر روی محصولی از لولای بی‌کیفیت و نامرغوب استفاده شود؛ درب بعد از گذشت مدتی افت کرده و ممکن است بدنه آن نیز دچار آسیب شود. علاوه بر این، یراق‌آلاتی که مخصوص حفظ امنیت درب هستند نیز نقش مهمی در این بین دارند. دستگیره، قفل و چشمی 3 یراق‌آلاتی هستند که نه تنها زیبابخش درب می‌باشند؛ بلکه هر چقدر از نوع باکیفیت‌تر انتخاب شوند؛ ایمنی محصول را بالاتر می‌برند. در حال حاضر یراق‌آلات ترُک، جزء بهترین و باکیفیت‌ترین یراق‌آلاتی هستند که در ایران برای ساخت درب چوبی از آنها استفاده می‌شود.

ابعاد و اندازه درب

تولید انبوه در کارخانجات و کارگاه‌های ساخت انواع درب بر اساس ابعاد و اندازه‌های استاندارد انجام می‌شود. بنابراین اگر بخواهید برای خانه قدیمی خود که چهارچوب آن ابعاد استاندارد ندارد درب بخرید؛ 2 گزینه پیش‌روی شماست. یا باید درب را همراه با چهارچوب عوض کنید یا از گزینه سفارشی‌سازی ابعاد درب استفاده کنید. از آنجایی که سفارش یک درب جدید با ابعاد مورد نظر معمولا هزینه کمتری دارد؛ بیشتر مشتریان این گزینه را انتخاب می‌کنند. اما با توجه به اینکه در این شرایط کارگاه باید محصولی سفارشی با ابعاد مورد نظر شما تولید کند و این تولید خارج از عرف است؛ معمولا ساخت چنین دربی کمی گران‌تر از حالتی تمام می‌شود که از درب‌های آماده استفاده می‌کنید.

نوع کاربری درب

قیمت درب چوبی تابعی از کاربری آن است. چرا که هر قسمت از یک ساختمان، نیاز به یک درب اختصاصی با ابعاد متفاوت، طرح متمایز و ساختاری اختصاصی دارد. به عنوان مثال شما نمی‌توانید هرگز از یک درب چوبی داخلی برای پوشش مدخل ورودی ساختمان استفاده کنید. چرا که معمولا چهارچوبی که برای ورودی تعبیه می‌شود؛ ابعاد بزرگ‌تری دارد و دربی که قرار است روی آن نصب شود باید مقاوم‌تر باشد. بنابراین قیمت درب ورودی، با قیمت درب‌های داخلی متفاوت است. خود درب‌های داخلی نیز از نظر کاربری با هم تفاوت دارند و همین موضوع سبب اختلاف قیمت در آنها می‌شود. به عنوان مثال درب‌های مخصوص سرویس بهداشتی و حمام باید حتما ضد آب باشند. پس یک درب اتاقی ساده قابل استفاده در این بخش از ساختمان نیست.

مدل و طرح درب

آخرین فاکتور اثرگذار روی قیمت درب چوبی، طرح و نقشی است که روی کار اجرا شده است. معمولا اجرای طرح‌های خاص و پر از پیچیدگی، نیاز به استفاده از تجهیزات خاص دارد. بنابراین بهای تمام  شده این محصولات بیشتر می‌شود و قیمت مصرف‌کننده نیز به تبع آن بالاتر می‌رود.

آلتن یا پارسا گروپ یکی از تولید کننده درب چوبی با کیفیت!

با توجه به اینکه شرکت های در سراسر ایران وجود دارند که درب های چوبی را تولید می کنند اما همه آنها کیفیت و قیمت مناسبی ندارند و باید از کارخانه و شرکت های تولید کننده درب چوبی را تهیه کنید که تجربه و قدمت کافی در این زمینه داشته باشند و کیفیت محصول آنها در سطح بالایی باشد پارسا گروپ(parsa-group.com) یکی از شرکت های است که چندین سال است تمرکز اصلی خود را بروی تولید محصولات چوبی قرار داده است که ترموود، میز چوبی، صندلی، کمد، کف پله، نمای چوبی و... تعدادی از محصولات تولید شده می باشد و شما می توایند به صورت رایگان با مشاوران آنها در تماس باشید و کانال ارتباط ان به شرح زیر است:

تلفن: 021-26851523

آدرس: احمدآباد مستوفی ،میدان پارسا، خیابان صنوبر چهارم شمالی، شهرک بهسازی صنایع چوب - سالنA9

سایت: https://parsa-group.com

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت چوب فرآورده های چوبی محصولات عنوان مثال قیمت درب چوبی یراق آلات یک درب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد

در طول دو ماه نیروی هوایی رژیم صهیونیستی سامانه‌های قدیمی‌تر پاتریوت را با سامانه‌های پدافندی جدیدتر اسرائیلی از جمله گنبد آهنین تعویض خواهد کرد. 

این تصمیم دو هفته پس از حمله موشکی پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی اتخاذ شده است. حمله‌ای که در نوع خود بزرگترین رزمایش برای سامانه‌های پدافندی رژیم اسرائیل به شمار می‌رود. 

به گزارش تایمز اسرائیل، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که قرار است نیرو‌های هوایی این رژیم در ماه‌های آینده با سیستم‌های دفاع موشکی قدیمی پاتریوت خود خداحافظی کرده و سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته‌تری را جایگزین کند. 

در ماه فوریه، نیروی هوایی رژیم اسرائیل اعلام کرد که شماری از سامانه‌های پدافندی پاتریوت را از مدار خارج خواهد کرد و پرسنل این نیرو برای کار با سامانه پدافندی گنبد آهنین آموزش‌های لازم را خواهند دید. 

بر اساس مقاله‌ای که در وب سایت ارتش این رژیم به زبان عبری منتشر شد، عنوان شده است که سامانه‌های قدیمی پاتریوت ظرف دو ماه آینده برای همیشه غیرفعال خواهند شد. 

فرمانده گردان ۱۳۸ پدافند هوایی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرده است که ما در شرایط کنونی در حال کاهش دادن تعداد سامانه‌های پدافندی پاتریوت و در نهایت جمع‌آوری کلی آنها هستیم. 

سامانه پدافندی پاتریوت در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی و در بحبوحه جنگ خلیج فارس، به تقابل با برخی موشک‌های شلیک شده از سوی عراق به سمت اسرائیل پرداخته بود. 

استفاده از این سامانه پدافندی از دهه ۱۹۹۰ میلادی از سوی ارتش رژیم اسرائیل عملیاتی شد؛ با این حال این رژیم، نخستین عملیات رهگیری خود را در سال ۲۰۱۴ و علیه یک پهپاد پرتاب شده از سوی حماس از نوار غزه انجام داد.

پس از آن از این سامانه علیه برخی پرتابه‌های سوری نیز استفاده شد. در جریان جنگ کنونی غزه نیز شاهد به کارگیری سامانه پدافندی پاتریوت بوده‌ایم که در اغلب موارد رهگیری‌ها بر اساس شناسایی نادرست صورت گرفته‌اند.

اکنون ارتش رژیم اسرائیل از اراده خود برای جایگزینی سامانه‌های قدیمی‌تر پاتریوت با سامانه پدافندی جدید اسرائیل خبر داده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • پس‌لرزه‌های عملیات وعده صادق؛ اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • اسرائیل سامانه‌های پاتریوت را کنار می‌گذارد
  • نارضایتی متقاضیان از تاخیر در تحویل خودروی جک اس ۵
  • رژیم صهیونیستی استفاده از سامانه «پاتریوت» آمریکا را کنار می‌گذارد
  • سیگار چه تاثیری بر چهره و بدن افراد می گذارد؟
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • اهدای درب چوبی حرم امام رضا (ع) از طرف حرم بانوی کرامت
  • نقش انتخابات آینده آمریکا بر قیمت مسکن چیست؟
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد