Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@23:27:33 GMT

کُردهای وابسته به آمریکا دست به دامن دمشق شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۴۶۱۲

کُردهای وابسته به آمریکا دست به دامن دمشق شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای نظامی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» که وابسته به آمریکا هستند، امروز سه‌شنبه برای هماهنگی با دولت سوریه اعلام آمادگی کردند.

نیروهای دموکراتیک با کمک نظامیان تروریست آمریکایی مناطقی در شمال شرق و شرق سوریه را در اشغال خود دارند و بارها مدعی تشکیل خودمختاری شده‌اند، ولی با تهدیدهای ترکیه و احتمال تنها گذاشته شدن آنان از سوی آمریکا، مطابق معمول به سمت دمشق متمایل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه خبری روسیا الیوم، ضمن نقل بیانیه شورای نظامی گزارش داد، نیروهای دموکراتیک آماده هستند تا برای مقابله با هر گونه حمله احتمالی ترکیه به مناطق تحت تسلط آنان، با دمشق هماهنگ شوند.

این بیانیه پس از نشست فوق‌العاده فرماندهان شوراها و گروههای نظامی کُرد منتشر شد. در این نشست، تحولات شمال و شرق سوریه در پی تهدیدهای ترکیه مبنی بر حمله به این مناطق، بررسی شد.

در این بیانیه آمده است، در این نشست تأثیر هر گونه حمله جدید ترکیه بر روی وضعیت انسانی شمال و شرق سوریه بررسی و تأکید شد که هر گونه حمله، مردم سوریه را به نقطه آغاز بحران بازخواهد گرداند.

بر اساس این بیانیه، طرحهای ترکیه از جمله تهدیدهای اخیر این کشور، «فقط مقدمه‌ای برای تجزیه سوریه است. حمله ترکیه همچنین بر روی جنگ با داعش نیز تأثیر دارد».

نیروهای دموکراتیک با بیان اینکه داعش از وضعیتی که ترکیه به وجود آورده، سوء استفاده خواهد کرد، مدعی شدند که آماده هستند در برابر هر گونه حمله احتمالی ترکیه، از ساکنان این منطقه دفاع کنند.

این عناصر با اشاره به اینکه آماده یک جنگ طولانی مدت هستند، در پایان خاطر نشان کردند، حمله ترکیه بر روی ثبات و تمامیت ارضی سوریه تأثیر خواهد گذاشت و دامنه آن به سایر مناطق سوریه نیز خواهد رسید.

در همین ارتباط، «مظلوم عبدی» فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه یکشنبه هفته جاری گفت  که نیروهای دموکراتیک حاضرند برای مقابله با ترکیه، با نیروهای ارتش سوریه همکاری کنند، ولی نیازی به اعزام نیروهای بیشتر نیست(جزئیات بیشتر).

دولت سوریه بارها از نیروهای دموکرانیک خواسته است که از زیر چتر آمریکا خارج شوند و چندین بار نیز در این زمینه گفت‌وگو کرده‌اند، ولی با کارشکنیهای واشنگتن، راه به جایی نبرده‌اند.

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه هم به تازگی تاکید کرد، حضور غیرقانونی آمریکا در منطقه جزیره در شمال سوریه رو به اتمام است و مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکا به زودی تحت کنترل دولت دمشق درخواهند آمد.

مقداد ضمن هشدار به نیروهای دموکراتیک سوریه درباره ادامه اشغالگری در این کشور، از آنان خواست این موضوع را درک کنند که آمریکا سرانجام از سوریه خارج خواهد شد و آنها را رها خواهد کرد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروهای دموکراتیک نیروهای دموکراتیک گونه حمله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه