Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتاب «عرفان در آیینه قرآن و روایات (عرفان نظری)» اثر حسن رمضانی به همت نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر شد.

به گزارش ایران اکونومیست،  کتاب «عرفان در آیینه قرآن و روایات (عرفان نظری)» اثر حسن رمضانی در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تهیه و به همت نشر این پژوهشگاه در ۳۹۴ صفحه منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرفان اسلامی از علوم و معارفی است که با هدایت های قرآنی و ارشادهای نبوی و ولوی و به دور از غوغاهای بردگان دنیا و غافلان به دست انسان های به کمال رسیده و به ثمر نشسته،  در زمینه فطرت انسانی تولد یافت و بالید و بسان شجره طیبه که طی اعصار متمادینفوس متعدد را از خاک تا این طبیعت رهایی بخشید و به اذن خدا در مقام و منزل و فنای فی الله و بقای بالله نشاند و می‌نشاند،  جز آنکه برخیبر اثر قصور علمی و تفسیر عملی به این ره آورد الهی و انسانی حقوق پیدا نکرده و از آن بهره نگرفته و طبعاً از آن دفاع نکردند،  بلکه متاسفانهآن را بیگانه ایران هستند که از ورای مرزهای دیانت و اسلامیت به جامعه مسلمان راه یافته و لباس خودی پوشیده است.

تحقیق پیش رو سعی دارد اسلامی و قرآنی بودن این میراث گرانقدر را روشن سازد و ابرهای تیره و تار بدبینی ها و سوء تفاهم ها را بزداید و بدین گونه راه را برای کمال جویان و حق طلبان هموار کند و موانع را از سر راه آن بردارد.

در این اثر ضمن بیان دورنمایی از مهمترین مباحث متون درسیعرفان نظری،  احدیت یا تعین اول و واحدیت یا تعین ثانی،  اسم اعظم،  نفس الامر،  حقیقت و راز آفرینش،  وحدت وجود و کثرت موجود، حضرات خمس و طبقات عوالم خلقی انسان کامل مورد بحث و بررسیقرار گرفته است.

علاقه مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانیاینترنتی http://shop.isca.ac.ir/ مراجعه کنند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: مؤسسه بوستان کتاب ، قرآن و روایات

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: مؤسسه بوستان کتاب قرآن و روایات قرآن و روایات عرفان نظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار دوم عرشه ابوطالب مطلبی صبح یکشنبه در سیزدهمین میز تخصصی ناشران کتاب با تبریک عملیات قاطعانه وعده صادق توسط نیروهای مسلح افزود: این عملیات سبب شد تا نیروهای نظام و مسلح نیز مقتدرتر و شجاع‌تر شوی با اشاره به اهمیت کار ناشران گفت: در نیروهای مسلح به این حوزه توجه خاصی شده است واعتبارات خوبی به حوزه پژوهش توجه شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت خوبی در حوزه چاپ و نشر داریم و به مؤلفان نیز بدهی چندانی نداریم، برای فعالان این حوزه آرزوی موفقیت کرد.

یوسفی مدیر حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه دریایی نوشهر نیز با اشاره به این با هزار جلد کتاب در قالب ۸۰ عنوان در نمایشگاه بین المللی کتاب سال قبل شرکت کردیم، گفت: طرح جلد ۱۸ عنوان کتاب تهیه شد.

وی از تصویب ۹۰ عنوان کتاب در فاز ۹ خبر داد و گفت: چاپ هزار جلد کتاب عکس طبیعت نوشهر از جمله اقدامات است.

وی با اظهار اینکه ۹ نشریه در دانشگاه منتشر می‌شود، گفت: رفع مشکل واگذاری اعتبار در حوزه تألیف و نوسازی تجهیزات چاپ، بازنگری دستورالعمل حق تألیف و ویراستای، عدم واگذاری کاغذ یارانه‌ای، عدم وجود ردیف اعتباری مشخص از جمله مشکلات است.

کد خبر 6090525

دیگر خبرها

  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • زندگی سالم و دیندارانه با مشاوره اسلامی
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • ویژه‌برنامه استاد مجتهدی با عنوان «یک‌عمر معلم» برگزار می‌شود