Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا،همزمان با گرامیداشت هفته محیط زیست با شعار "محیط زیست مردم پایه، هوشمند و فناورانه"، پیش از ظهر امروز با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان قدس آیین استقبال از خدام مطهر امام رضا(ع) در گلزار شهدای بهشت فاطمه شهرستان قدس برگزار و همچنین ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر قدس و سیستم تصفیه پساب شرکت‌های سن ایچ و دیجی کالا افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید محمودی در حاشیه افتتاح ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهرستان قدس با اشاره به اینکه این شهرستان از نظر شرایط محیط زیستی از شهرستان‌های مهم استان تهران است، گفت: این شهرستان تاکنون فاقد ایستگاه سنجش آلودگی هوا بود که با پیگیری محیط زیست استان تهران و همکاری مسئولان شهرستان این ایستگاه به سرعت احداث و راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه این ایستگاه از جمله ایستگاه‌های بسیار پیشرفته است و آنالایزرهای آن قابلیت اندازه‌گیری آلاینده‌های مهم هوا شامل SO۲ (گوگرد دی‌اکسید)، ذرات با قطر کمتر از ۱۰ میکرون و ازن را دارد، افزود: اگرچه توزیع ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در کلانشهر تهران کافی است اما باید در غرب تهران ایستگاه‌های دیگری مستقر شود تا سیستم سنجش آلودگی هوای استان تکمیل شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین در حاشیه بهره‌برداری از سیستم تصفیه فاضلاب شرکت سن ایچ نیز با اشاره به اینکه از جمله معضلاتی که واحدهای بزرگ صنعتی تا کارگاه‌های تولیدی در شهرهای بزرگ دارند موضوع فاضلاب تولیدی و صنعتی این واحدها است، اظهارکرد: در این مسیر اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران برنامه‌های خود را برای کمک به حل این معضلات در واحدهای صنعتی دنبال می‌کند و در این خصوص اگر مجوزی لازم بوده در سطح کلان صادر شده و در سطح واحدهای تولیدی نیز حل این معضل در دستور کار قرار داشته است.

محمودی در ادامه با بیان اینکه استان تهران دارای هزاران واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک است که بیشتر این واحدها دارای مجوز فعالیت از محیط زیست استان تهران هستند، تصریح کرد: عمده این واحدها مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب و پساب بوده اما ممکن است در فرآیند کاری دچار ایراد و یا اختلالی شوند که در این خصوص محیط زیست اخطاریه محیط زیستی برای رفع آلودگی صادر و در صورت نیاز اقدام به پلمب این واحدها می‌کند.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران،طی این مراسم سیستم تصفیه فاضلاب انسانی شرکت سن ایچ با ظرفیت روزانه ۱۰۰ متر مکعب و با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان و همچنین سیستم تصفیه فاضلاب انسانی انبار مرکزی شرکت دیجیکالا با ظرفیت روزانه ۹۰ تا ۱۲۰ مترمکعب و با اعتبار ۸ میلیارد تومان به بهره برداری رسیدند.

منبع: الف

کلیدواژه: حفاظت محیط زیست استان تهران سیستم تصفیه فاضلاب سنجش آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس از توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش مهر، محسن رضائیان اظهار کرد: طی پیگیری‌های چند ماه اخیر اداره حفاظت محیط زیست پردیس و دریافت گزارشات مردمی مبنی بر تخلیه نخاله ساختمانی و پسماند خانگی غیر مجاز در حوزه شهرستان، حدود ۲۰ مورد راکب متخلف خودرو تخلیه غیرمجاز پسماند و نخاله ساختمانی، اعلام جرم و به دادستانی شهرستان معرفی شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست پردیس گفت: اداره حفاظت محیط‌زیست پردیس با استناد به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، این خودروها و سایر خودروهایی که پلاک آنها توسط شهروندان و دوست‌داران محیط زیست ارسال کرده بودند را اعلام جرم کرده و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه معرفی کرده است.

وی افزود: که مردم هوشیار شهرستان پردیس، در صورت مشاهده مواردی اینچنین، گزارشات این تخلفات را به شماره تماس ۷۶۲۸۶۴۰۰ به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پردیس و همچنین سامانه ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست گزارش کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • لزوم نهادینه کردن علم محیط زیست در کنار سایر علوم برای دانش‌آموزان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • رفع تصرف اراضی ملی در گشت رودخان