Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@10:33:02 GMT

بن‌سلمان برای قاتل خاشقجی حکم زد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۴۸۷۷

بن‌سلمان برای قاتل خاشقجی حکم زد

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از سایت روزنامه عربی۲۱ نوشت: مجتهد، افشاگر اخبار خاندان حاکم سعودی و متهم ردیف اول قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی در توییتی نوشت: سعود القحطانی، مشاور سابق دفتر پادشاهی عربستان با دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان رهبری یکی از دفاتر بزرگ تبلیغ عادی سازی روابط با اسرائیل را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دفتر ۱۲ کارمند با تابعیت‌های عربی دارد و بودجه آن در سال چهار میلیون دلار است. یک شخصیت عراقی مدیر آن است.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان پیشتر اعلام کرده بود که این کشور و اسرائیل و همچنین تمام منطقه به سود هنگفتی از عادی سازی روابط دست خواهند یافت.

وی در همایش اقتصادی داووس گفت: تا زمانی که مسئله فلسطین حل نشود ما هرگز نمی‌توانیم این سودها را به دست بیاوریم. عادی سازی روابط نتیجه نهایی یک روند است. عربستان در سال ۲۰۰۱ طرح صلح عربی را ارائه کرد قبل از آن نیز طرح صلح دیگری را ارائه کرد. تمام این‌ها به عادی سازی کامل با اسرائیل منجر می‌شود.

سعود القحطانی متهم ردیف اول قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی است که ۲۰۱۸ به دست تیم عربستانی در کنسولگری این کشور در استانبول ترور شد. وی در شکنجه فعالان سعودی دست دارد.

کد خبر 681729 برچسب‌ها خاشقچی اسرائیل عربستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خاشقچی اسرائیل عربستان عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان

آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

آخرین دیدار امیرعبداللهیان و همتای سعودی اسفند ۱۴۰۲ در جده و در جریان اجلاس فوق العاده OIC به منظور بررسی تحولات جنگ غزه انجام شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفتگو کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آیا عادی سازی روابط ریاض و تل آویو قریب الوقوع است؟
  • گزینه‌های آمریکا در برابر بلندپروازی‌های اتمی عربستان
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • حماس: روابط ما با قطر در وضعیت عادی است
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • معامله ریاض – واشنگتن به مویی بند است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان