Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:27:16 GMT

آزمون و خطا در سینمای ایران همچنان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۴۸۹۳

آزمون و خطا در سینمای ایران همچنان وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود فراستی ظهر سه شنبه در همایش نادرترین سردار که در فرهنگ‌سرای امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد، با اشاره به اینکه سینمای ایران بعد از گذشت چهار دهه هنوز نتوانسته است به یک سینمای انقلابی و مردمی دست یابد، گفت: هر چند در برخی از فیلم‌ها از جمله حوزه دفاع‌مقدس و به ویژه فیلمی چون «موقعیت مهدی» کارهای خوبی انجام شده است اما این تعداد کار کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه‌های سینمای ایران، بها ندادن به موضوع مهمی چون نقد و تداوم آزمون و خطایی است که تا به امروز نیز ادامه دارد، تصریح کرد: اگر نقدی در کار نباشد، هیچ کاری نمی‌توان از پیش برد، این در حالی است که این مشکل محدود به سینما نبوده و آستانه تحمل نقد در حوزه‌هایی چون فرهنگ، سیاست، اقتصاد و … نیز بسیار پایین است.

این منتقد سینما با یادآوری اینکه یکی دیگر از مشکلات سینمای ایران مربوط به نبود تکنیک است و به صراحت می‌توان گفت که در این زمینه نیز مشکل داریم، افزود: معتقدیم فیلم‌سازان ما به ویژه دانشجویان این عرصه باید از همان ابتدا با این تکنیک‌ها آشنا شده و آموزش‌های لازم را در این زمینه فرا بگیرند.

وی بر ضرورت راه‌اندازی گروه مستند به عنوان پایه هر سینمای جدی تاکید کرد و یادآور شد: فیلم‌سازان قبل از ساخت فیلم باید با طرز ساخت فیلم کوتاه آشنا شوند؛ چرا که بدون آموزش مؤسسات فرهنگی قادر نخواهند بود چیزی تولید کنند، به همین خاطر تشکیل گروه مستند و برگزاری محفل هفتگی یکی از ضرورت‌ها است.

این منتقد سینما با اشاره به اینکه فیلم‌سازان قبل از اقدام به ساخت فیلم باید در حوزه فیلم کوتاه تمرین کافی داشته باشند، خاطرنشان کرد: وجود چنین خلاءهایی باعث شده است که بعد از چهار دهه هنوز نتوانیم به سینمایی برسیم که مردمی و انقلابی باشد.

فراستی با بیان اینکه هیچ چیزی بیرون از نقد اتفاق نمی‌افتد و پرسش و نقد باید کرد تا بتوان قدم برداشت وگرنه در این دایره بسته گفتمان فرهنگی درجا خواهیم زد، افزود: امروز مسیر سختی پیش رو فعالان عرصه سینما است و معتقدیم با حرف زدن نمی‌توان کاری از پیش برد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این همایش از مرحوم طالب‌زاده به عنوان یک شخصیت جهانی انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: مرحوم طالب‌زاده نگاه جهانی به انقلاب اسلامی داشت.

امرالله حسنی با بیان اینکه افرادی همچون نادر طالب‌زاده برنامه افق نو را راه‌اندازی کرد و در حوزه رسانه نیز کارهای خوبی انجام شد، تصریح کرد: سردار طالب‌زاده پرورش یافته مسجد بود و پرچم مبارزه با ظلم را در عرصه هنر برداشت و بعد از شهید آوینی کسی همچون طالب‌زاده وارد این عرصه نشده بود.

کد خبر 5508684

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان سینمایی نقد فیلم مسعود فراستی بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد آمار کرونا امام خمینی ره خطبه های نماز جمعه دهه کرامت ویروس کرونا اجتماع سلام فرمانده ساختمان متروپل مراسم ارتحال امام خمینی ره تغییر ساعت کاری سینمای ایران طالب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار شایعات عجیب درباره ریحانه پارسـا به دلیل یک کلیپ! | تصویر

برترین‌ها نوشت: اگر این روزها کانال‌های فارسی زبان را دنبال کنید، تصاویر یک بازیگر جوان ایرانی بیشتر از بقیه به چشمتان می‌آید. ریحانه پارسا بازیگر جوان سینمای ایران که چند سالی است به ترکیه مهاجرت کرده و انواع و اقسام مشاغل از جمله بازیگری و مدلینگ را امتحان کرده و حالا روی به تبلیغات قرص لاغری چینی در ماهواره آورده. درست است که تبلیغات برای سلبریتی‌ها در تمام دنیا امری مرسوم است، اما به عنوان شغلی جانبی برای آنها شناخته می‌شود و برای این دختر خوش‌چهره که ظرف مدت کوتاهی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به یک ستاره در سینمای ایران تبدیل شد، کمی نگران کننده است.

در ادامه اخبار پیرامون این بازیگر ۲۵ ساله، حالا شایعات خبر می‌دهند در صورت موافقت نهادهای داخلی، ریحانه پارسا قصد بازگشت به ایران را دارد و این مسئله را با برخی از دوستان بازیگر خود هم مطرح کرده است.

دیگر خبرها

  • انتشار شایعات عجیب درباره ریحانه پارسـا به دلیل یک کلیپ! | تصویر
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • خزاعی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد / عدالت محوری در عرصه‌ی کارگردانی حرفه‌ای از همینجا آغاز می‌شود
  • صحنه‌هایی از فیلم جدید محمدرضا فروتن پس از ۵ سال | ببینید
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • نوای «حیدر حیدر» کودک خردسال در حرم علی بن ابی‌طالب