Web Analytics Made Easy - Statcounter

مصطفی پورمحمدی در مراسم تشییع پیکر محمود دعایی گفت: آقای دعایی تمام سجایای کسانی که می خواهند مردم را به دین اسلام دعوت کنند را داشت و اهل رواداری بود.

مصطفی پورمحمدی دبیرکل جامعه روحانیت مبارز به خبرنگار اندیشه و تاریخ ایران اکونومیست گفت: شخصیت مرحوم دعایی به شدت متأثر از شخصیت امام راحل(ره) بود. بزرگ‌منشی، سعه‌صدر، اخلاق کریمانه، تحمل، بردباری و رواداری بخشی از  سجایای کسانی است که می‌خواهند مردم را راهنمایی و به دین دعوت کنند و آقای دعایی دارای این ویژگی ها بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: بااخلاق خوب مردم را به دین دعوت کردن، توصیه خدا و عمل پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه اطهار (ع) است. در مورد آرمان انقلاب نیز ما هم باید مردم را با اخلاق خوش به خدا، دین، معنویت و انقلاب دعوت کرد. آقای دعایی یک نمونه خوب و مثال تمامی بود برای معانی ای که عرض کردم.

پورمحمدی ادامه داد: البته مرحوم دعایی مواضع سیاسی خاص خود را هم داشت و در این مواضع خیلی جدی هم بود. اما اخلاقش بر مواضع سیاسی‌اش برتری داشت و همین باعث جذابیت و محبوبیت او بین طبقات مختلف جامعه شده بود.

دعایی انسان متفاوتی بود

محمدخدادی معاون سابق امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اندیشه و تاریخ ایران اکونومیست گفت: مهم ترین ویژگی دعایی شخصیت، مرام و سبک زندگی متفاوتش بود. او نگاهش به دیگران بر پایه انسانیت بود. برای همین هم فارغ از جناح سیاسی، فکر، سلیقه و مقام در کنار همه بود.

او افزود: ما جلسات زیادی را با هم داشتیم. شاید هفته‌ای دوتا سه بار ایشان را در این جلسات می‌دیدم. وارد جلسه که می‌شد همه اصرار داشتند که ردیف جلو بنشیند اما ایشان نمی‌پذیرفت و وسط جمعیت می‌نشست. این تواضع و افتادگی  بخشی از ذات او بود.

خدادی گفت: دعایی در خانواده رسانه نیر عامل اجماع، همبستگی و همکاری بود. او عامل چسبندگی ارکان خانواده رسانه و سمبل جریانی معتدل بود.

او گفت: در شرایط خیلی دشواری که مدیران رسانه ها کنار هم قرار می گرفتند ایشان فضا را تلطیف می کرد. دعایی با افراد طوری برخورد می کرد که گویی صدسال است با آن ها رفیق است. در یک جمله او انسان متفاوتی بود و فقدان او واقعا سخت است و خلا بزرگی را ایجاد می کند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: محمد خدادی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: محمد خدادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۴۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت ۶ سپاهانی و ۲ ذوب‌آهنی به اردوی تیم ملی فوتبال

حسام نفری و رضا میراحمدی از ذوب‌آهن، سینا معظمی‌تبار، اشکان علیجانی، اسماعیل فلامرزی، ابوالفضل فرامرزی، امیررضا چنگلوایی و اسماعیل قلی‌زاده از سپاهان به این اردو دعوت شده‌اند.

این اردو از امروز  تا ۲۳ اردیبهشت ماه در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) شهرستان کرج برگزار می‌شود که بازیکنان باید با همراه داشتن کارت ملی و بیمه ورزشی خود را به کادر فنی معرفی کنند.



باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • دعوت استاندار لرستان از رسانه‌ها برای مشارکت در سرمایه‌گذاری
  • دعوت ۶ سپاهانی و ۲ ذوب‌آهنی به اردوی تیم ملی فوتبال
  • ورود پیکر مطهر شهیدان عشیری لیوسی و پور عزیز پورمحمدی به خوزستان
  • دعوت خانواده شهدا از مردم برای شرکت دراجتماع مردمی درگلستان شهدا
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • دعوت از مردم برای شرکت در اجلاسیه ۹۲ شهید والامقام شهرستان باشت
  • دعوت آزادکار نوجوان قمی به اردوی تیم‌ملی
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • سرگیجه در کشتی؛ محمدعلی گرایی به تیم ملی دعوت شد