Web Analytics Made Easy - Statcounter

آلمان در میان پنج کشور برتر دنیا برای مهاجرت قرار می‌گیرد. عملکرد خوب اقتصاد، سیستم آموزشی و فرصت‌های شغلی آلمان باعث شده تا این کشور به عنوان یکی از بهترین مقاصد دنیا برای مهاجران شناخته شود. بسیاری از مردم از سراسر جهان به دنبال دستیابی به فرصتی برای مهاجرت به این کشور هستند.

برای مهاجرت به آلمان باید برنامه‌های مختلف مهاجرتی را بشناسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راه‌های مختلفی وجود دارد که اتباع خارجی می‌توانند از طریق آن به آلمان مهاجرت کنند. بسیاری افراد به دنبال یافتن ساده‌ترین روش مهاجرت هستند؛ اما قبل از هر چیز، باید با شرایط کلی آلمان برای مهاجرت و زندگی آشنایی داشته باشید. در ادامه این مطلب به بررسی شرایط مهاجرت به آلمان و ساده‌ترین روش مهاجرت به این کشور می‌پردازیم.

شرایط عمومی مهاجرت به آلمان

با وجود راه‌ها و روش‌های متعدد مهاجرت به آلمان و وجود شرایط و الزامات خاص برای هر یک از آن‌ها، یک سری شباهت‌ها و شرایط عمومی برای مهاجرت به این کشور در هر یک از برنامه‌های مهاجرتی وجود دارد. برای اطلاع دقیق از شرایط خاص برنامه‌های مختلف مهاجرت به آلمان، می‌توانید به وب سایت موسسه پارسی کانادا مراجعه کنید. این موسسه با چندین سال سابقه در زمینه مهاجرت، می‌تواند به شما در پیدا کردن مسیر درست مهاجرت کمک کند.

شرایط عمومی مهاجرت به آلمان که در تمام روش‌های مهاجرتی مشترک است، عبارتند از:

اثبات تمکن مالی

اکثر برنامه‌های مهاجرت به آلمان دارای شرایط خاصی از نظر مالی است که فرد متقاضی باید آن را داشته باشد. اما در همه این روش‌های مهاجرت، فرد باید اثبات کند که می‌تواند مخارج اقامت خود در آلمان را تأمین کند. حتی افرادی که از طریق مهاجرت کاری به آلمان می‌روند، باید تا زمان دریافت اولین حقوق، مخارج و هزینه‌های خود را تأمین کنند.

داشتن بیمه سلامت

هیچ فرد متقاضی مهاجرت به آلمان نمی‌تواند بدون داشتن بیمه به این کشور مهاجرت کند. احتمالاً بهترین گزینه برای رفع این مشکل، اخذ یک بیمه آلمانی است زیرا ممکن است یک بیمه درمانی خارجی در آلمان مورد قبول نباشد. 

تسلط به زبان آلمانی

شما برای این که بتوانید به کشور آلمان مهاجرت کرده و در آنجا زندگی کنید، باید به زبان آلمانی مسلط باشید. از تمام مهاجرانی که قصد رفتن به این کشور را دارند، یک آزمون مهارت زبان آلمانی گرفته می‎‌شود. افراد برای پذیرش در این آزمون، باید امتیاز قبولی در سطح A1 یا B1 را کسب کنند. در صورتی که مهاجرت شما دائمی است، باید نمره قبولی بالاتر در سطح C1 یا C2 کسب کنید.

اخذ ویزا

اتباع کشورهای اروپایی و تعداد دیگری از کشورهای مختلف جهان، برای ورود به آلمان نیازی به اخذ ویزا ندارد. سایر کشورها، از جمله کشورهای عربی، ایران و ...، باید برای رفتن به آلمان ویزا داشته باشند. این افراد باید برای اخذ یکی از ویزاهای زیر اقدام کنند:

ویزای توریستی یا گردشگریویزای تجاریویزای تحصیلی در آلمانویزای جستجوی کار یا جاب سیکر (Job Seeker)ویزای کار آلمانویزای دانشمند یا محقق مهمانویزای کارآموزیویزای پیوستن به خانواده

انواع روش‌های مهاجرت به آلمان

قبل از هر چیز، باید بدانید که چرا و به چه منظوری قصد دارید به آلمان مهاجرت کنید. همان‌طور که گفته شد، آلمان با کمبود نیروی کار مواجه است. اخیراً دولت این کشور اعلام کرده است که برای جبران این کمبود، آلمان باید سالانه 400 هزار نیروی کار متخصص پذیرش کند. اگر تخصص، مهارت و شرایط مد نظر را دارید، اخذ ویزای کار آلمان می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد. برخی از محبوب‌ترین روش‌های مهاجرت به آلمان عبارتند از:

مهاجرت کاری

کشور آلمان با کمبود نیروی کار ماهر و متخصص در زمینه‌های مختلف مواجه است. به همین دلیل است که شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف آلمانی، در جستجوی مهندسان، متخصصان حیطه فناوری، حوزه پزشکی و ... هستند. مهاجرت کاری، یکی از محبوب‌ترین و بهترین‌ راه‌ها برای کسانی است که می‌خواهند به آلمان بروند. معمولاً افراد برای مهاجرت کاری باید یک پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر (Job Offer) را از یک کارفرمای آلمانی دریافت کنند. برای اقدام از طریق این شیوه مهاجرتی، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

یافتن یک موقعیت شغلی با پذیرش اتباع خارجی در یک شرکت آلمانیدریافت جاب آفراقدام برای اخذ ویزای کارمهاجرت به آلماناخذ اقامت و مجوز کار در آلمانمهاجرت تحصیلی

یکی از دلایل اصلی که افراد کشور آلمان را برای تحصیل انتخاب می‌کنند، رایگان بودن آموزش در این کشور است. هزینه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی آلمان بسیار کم و اغلب حتی رایگان است. برای مهاجرت تحصیلی به آلمان باید برای اخذ ویزای دانشجویی اقدام کنید که تا زمان اتمام تحصیلات، به شما اجازه اقامت در این کشور را می‌دهد. البته می‌توانید مدتی بعد از فارغ‌التحصیلی هم برای مدت محدودی در آلمان اقامت داشته و به دنبال کار بگردید. آمارها نشان می‌دهد که بیش از 54 درصد دانشجویان بین المللی در آلمان، بعد از فارغ التحصیلی در این کشور می‌مانند.

 مهاجرت سرمایه گذاری به آلمان

اگر دارایی شخصی قابل توجهی دارید و می‌خواهید آن را سرمایه‌گذاری کنید، آلمان می‌تواند مناسب ترین انتخاب برای شما باشد. البته سرمایه‌گذاری در آلمان شرایط خاص خود را دارد و اصلی‌ترین شرط این است که مبلغ سرمایه‌گذاری کمتر از 250 هزار دلار نباشد. کارآفرینی و حفظ کسب و کار فعال به مدت سه سال در آلمان، می‌تواند منجر به اخذ اقامت دائم شود. سایر شرایط کلی مهاجرت سرمایه گذاری و کارآفرینی به آلمان عبارت است از:

داشتم منابع مالی لازم برای سرمایه گذاریاثبات کمک به اقتصاد آلمان در این سرمایه گذاریاثبات تقاضای بالا برای پروژه سرمایه‌گذاری شما مهاجرت برای پیوستن به خانواده

بسیاری افراد ممکن است به دلایل مختلفی به آلمان سفر کرده و خانواده خود را در کشور دیگری رها کنند. کشور آلمان این فرصت را برای افراد فراهم می‌کند تا با این برنامه مهاجرتی، به هم بپیوندند. همسران و فرزندان زیر 16 سال، واجد شرایط این روش مهاجرتی هستند.  مدارک اثبات نسبت خانوادگی، ارائه مدرک زبان در سطح A1 توسط همسر و ...، از شرایط اصلی اقدام برای این شیوه مهاجرتی است.

ساده ترین روش مهاجرت به آلمان کدام است؟

همانطور که دیدید، هر یک از برنامه‌های مهاجرتی که کشور آلمان برای اتباع خارجی ارائه می‌کند، طیف خاصی از متقاضیان را شامل می‌شود. همچنین هر یک از این روش‌ها، شرایط و الزامات مختص به خود را دارند که فرد باید بتواند آن‌ها را عملی کند. به همین دلیل پاسخ به این سوال که ساده‌ترین راه مهاجرت به آلمان کدام است، به شرایط فرد بستگی دارد. برای بررسی روش‌های مختلف مهاجرت به آلمان اینجا کلیک کنید. 

اگر تاکنون موفق به پیدا کردن شغل در آلمان نشده‌اید و واجد شرایط اقدام در هیچ یک از برنامه‌های مهاجرتی نیستید، می‌توانید از طریق ویزای جاب سیکر اقدام کنید. این ویزا به شما اجازه 6 ماه اقامت موقت در آلمان برای جستجوی کار را می‌دهد. به عبارتی می‌توان که ویزای جاب سیکر، یکی از ساده‌ترین راه مهاجرتی برای یافتن کار اتباع خارجی در آلمان است. 

سخن نهایی

کشور آلمان، به راحتی امکان مهاجرت به این کشور را برای افراد مختلف فراهم می‌کند؛ تنها کافی است شرایط عمومی مهاجرت را داشته و زبان آلمانی بلد باشید. این کشور یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای مهاجران است و در سال‌های اخیر، با کمبود جدی نیروی کار ماهر و جوان روبرو بوده است. به همین دلیل به راحتی می‌توانید در این کشور کار پیدا کرده و زندگی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به آلمان و شرایط زندگی و کار در این کشور، می‌توانید به وب سایت موسسه مهاجرتی پارسی کانادا https://parsicanada.com/ مراجعه کنید. همچنین وکلای مهاجرتی این مجموعه، می‌توانند به شما در یافتن ساده‌ترین راه مهاجرت به آلمان کمک کنند. 

محتوای این مطلب تبلیغاتی است و توسط سفارش‌دهنده، تهیه و تنظیم شده است

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلمان اقتصاد جهان مهاجرت نیروی کار مهاجرت به این کشور برنامه های مهاجرت مهاجرت به آلمان روش های مهاجرت سرمایه گذاری برای مهاجرت شرایط عمومی اتباع خارجی زبان آلمانی کشور آلمان روش مهاجرت ویزای کار نیروی کار ترین روش روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟

ایران تا پایان هفته اول اردیبهشت به‌طور متوسط ۱۶ درصد بارش بیشتری نسبت به شرایط نرمال دریافت کرده است. با این وجود استان‌های سمنان ۴۴ درصد، تهران ۴۰ درصد، قزوین  ۳۹ درصد و خراسان رضوی ۳۷ درصد کم‌بارشی نسبت به شرایط نرمال داشته‌اند بنابراین دامنه‌های جنوبی البرز بارش کمتری نسبت به دیگر مناطق کشور دریافت کرده‌اند. به گفته رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور همکاری مردم و توجه به الگوی کشت برای عبور از شرایط کمبود بارش ضروری است.

احد وظیفه افزود: در هر زمینه‌ای اگر همکاری نباشد آسیب‌ جمعی وارد می‌کند. آب یک عنصر حیاتی است. حدود ۵۰ درصد آب استان تهران صرف شرب و بهداشت می‌شود. این رقم بزرگی است البته در همه کشور این گونه نیست. در خیلی از استان‌ها آب مورد نیاز برای شرب زیر ۱۰ درصد است و حدود ۹۰ درصد آن صرف صنعت و کشاورزی می‌شود ولی در استان تهران به علت سکونت جمعیت متراکم در آن با کمبود منابع آبی مواجه است بنابراین به علت کمبود بارندگی و افزایش تدریجی تقاضا همکاری و توجه مردم بسیار کلیدی و حیاتی است.

وی تاکید کرد: آب را نمی‌توان خلق کرد، اگرچه می‌توان آن را به ‌طور محدود انتقال داد ولی کافی نیست و نمی‌تواند کمبودها را جبران کند بنابراین مهم‌ترین عامل بر کاهش مشکلات موجود همکاری و توجه مردم نسبت به چگونگی‌ مصرف آب به‌ویژه در استان‌های تهران، البرز و خراسان رضوی است چراکه با شرایط بسیار نامطلوبی از نظر تامین آب مواجه هستند.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور درباره تاثیر توجه به الگوی کشت برای مدیریت مصارف آب گفت: ایران کشوری نیمه‌خشک و بیابانی است و به‌طور نسبی بارندگی آن یک چهارم متوسط دنیاست بنابراین آب کالای گرانبهایی محسوب می‌شود. کشاورزی مهم‌ترین مصرف کننده آب است و نقش بسیار مهمی دارد چون هم امنیت غذایی و هم پایداری سرزمین‌مان باید حفظ شود. با حفظ آب این دو باید به‌گونه‌ای مدیریت شوند که بیشترین بهره‌بروری با کم‌ترین مصرف آب محقق شود.

وی اضافه کرد: هرچه قدر مقدار آب کم شود، شدت آلودگی آن افزایش می‌یابد چون غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در منابع آب و خاک بیشتر می‌شود. این موضوع مهمی است که باید در نظر بگیریم. در این شرایط در بخش کشاورزی مجبور می‌شوند به دلیل محدودیت آب سطحی، از پساب‌ها استفاده کنند که موجب خدشه دار شدن امنیت غذایی می‌شود.

وظیفه در پایان گفت: با کاهش آب برای تامین آب شرب از منابع دیگری مانند چاه‌های کشاورزی که قبلا استفاده نمی‌شدند، استفاده می‌شود. درست است که آب آن‌ها تصفیه می‌شود ولی کیفیت آب‌های سطحی  را ندارد. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • ادعای معاون رئیسی درباره مهاجرت ایرانیان | چرا پلیس وارد بحث مهاجرت شد؟
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!
  • پشیمانم!
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • سوسیداد 0-1 رئال: تیم کارلتو برای قهرمانی عجله دارد
  • مهاجرت با ویزای جعلی
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان