Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز سه شنبه به نقل از احمد محمدی زاده در نشست با کارگزاران حج و زیارت استان بوشهر افزود: با توجه به تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان؛ کارگزاران حج و زیارت در جبهه فرهنگی فعالیت می‌کنند و نقش مهمی در دفاع از انقلاب اسلامی دارند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: حجاج درخط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن هستند و باید مراقب دسیسه های جبهه استکبار باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارگزاران حج و زیارت استان بوشهر از پیشینه تاریخی درخشان و درخور تحسین برخوردار هستند خاطر نشان کرد: دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و صیانت از دستاوردهای نظام اسلامی یکی از رسالت‌های کارگزاران حج و زیارت است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه دشمنان از همه ترفند و دسیسه ها  برای نارضایتی مردم استفاده می‌کنند گفت: مشکلات اقتصادی جامعه بدون شک برطرف می‌شود و از این سختی‌ها گذر و عبور خواهیم کرد.

استاندار بوشهر باتأکید بر برنامه‌ریزی ویژه برای برگزاری اربعین حسینی تصریح کرد: کارگزاران حج و زیارت برای برگزاری مراسم اربعین حسینی که تاثیر مهمی در معنویت، عرفان و اخلاق جامعه دارد از هم اکنون برنامه‌ریزی کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: زایران امسال حج تمتع مربوط به سال ۹۹ هستند که پول و کلاس های آموزشی رفته اند اما به دلیل شیوع کرونا موفق به اعزام نشدند.

عبدالرسول رنجبر افزود: سال ۹۹،  ۹۰۰ نفر از زائران بوشهری نسبت به واریز پول اقدام کردند که از این شمار با توجه به کاهش سهمیه اعزام تنها زمینه اعزام ۴۵درصد از آنان معادل ۴۷۵ نفر در سال جاری فراهم شده است.

وی بیان کرد: این شمار در پنج کاروان ۳۱ خرداد ماه در قالب ۲ پرواز به جده اعزام و ۳۰ تیرماه باز می گردند.

رنجبر گفت: سال ۹۸  یکهزار و ۱۳۵ نفر از حجاج استان بوشهر در هشت کاروان به حج اعزام شدند.

وی در باره اعزام حاجیان بالای ۶۵ سال سن یادآور شد: شمار این داوطلبان اعزام به حج تمتع  ۲۲هزار نفر است که از این شمار ۱۹۰ نفر در استان بوشهر هستند و سال آینده به سفر حج اعزام می شوند.

رنجبر گفت: همچنین امسال علاوه بر این حاجیان ۱۷ نفر عوامل اجرایی نیز کاروان های حج استان بوشهر را همراهی می کنند.

وی افزود: کاروان های حج در استان بوشهر شامل یک کاروان ۱۳۵ نفره مربوط به بوشهر و بخشی از دشتستان، کاروان ۸۵ نفره گناوه و دیلم و بخش دیگری از دشتستان، ۸۵ نفره دشتی و تنگستان، ۸۵ نفره دیر،گنکان و جم و ریز و یک کاروان ۸۵ نفره اهل سنت هستند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان حج و زیارت احمد محمدی زاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان حج و زیارت احمد محمدی زاده بوشهر سازمان حج و زیارت احمد محمدی زاده کارگزاران حج و زیارت حج و زیارت استان بوشهر ۸۵ نفره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند

عمره‌گزاران ایرانی پس از زیارت مرقد پیامبر(ص) و ائمه بقیع(ع)، برای زیارت خانه خدا لباس احرام پوشیدند و راهی مکه مکرمه شدند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله(ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفت‌گانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره‌گزاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش‌تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان‌های زائران ایرانی بعد از تعطیلی 9 ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می‌شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می‌روند.

به گزارش تسنیم، بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت، نخستین زائران عمره مفرده پس از 9 سال انتظار در قالب دو کاروان 85نفره (170 نفر) از دو استان کرمانشاه و کردستان وارد مدینه منوره شدند.

طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سازمان حج و زیارت عملیات اعزام زائران تا 13 اردیبهشت و عملیات بازگشت آنها به کشور تا 23 اردیبهشت یعنی یک روز پیش از آغاز اعزام زائران حج تمتع خواهد بود.

اعزام زائران عمره به عربستان از 11 ایستگاه پروازی

زائران عمره با پروازهای هواپیمایی ایران‌ایر رهسپار سرزمین وحی می‌شوند و به‌مدت 5 روز در مدینه منوّره و 5 روز در مکه مکرّمه اقامت خواهند داشت، 4 هتل در مکه و 6 هتل در مدینه نیز پذیرای آنها خواهد بود.

عملیات عمره از 11 فرودگاه کشور از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، بندرعباس، ساری، کرمان، زاهدان، اهواز، یزد و اصفهان انجام خواهد شد و در این بازه زمانی 5700 زائر عمره عازم عربستان می‌شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر
  • نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی وارد مکه شدند
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • اعزام نخستین کاروان حج عمره استان سمنان
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • ۱۰۵۵ قزوینی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره
  • نخستین کاروان حج عمره استان سمنان اعزام شد