Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون بدنسازی از موافقت فدراسیون جهانی با پوشش بانوان ایران در ۲ رشته فیتنس چلنج و پاورلیفتینگ خبر داد و گفت: تایید نهایی این موضوع با وزارت ورزش و جوانان است.

به گزارش ایران اکونومیست، عبدالمهدی نصیرزاده در نشست خبری که در سالن جلسات کمیته ملی المپیک برگزار شد، با اشاره به موافقت رسمی فدراسیون جهانی با میزبانی ایران از مسابقات جهانی، گفت: لابی های زیادی برای گرفتن میزبانی مسابقات بین المللی صورت می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با کرسی های موثری که بدست آوردیم توانستیم میزبانی رقابت های بین المللی را بگیریم. ما در سال ۲۰۲۲ قرار بود میزبان رقابت های آسیایی باشیم که انجام نشد. ۴ روز پیش رسما قرارداد میزبانی ۱۸ تا ۲۲ آذر میزبان رقابت های جهانی جوانان در تهران هستیم. در فیتنس چلنج هم در ۳ رده سنی و در کنار آن مسابقات ورلد کاپ پیشکسوتان را میزبانی خواهیم کرد. یکی از شرط های مهم فدراسیون جهانی با اعطای این میزبانی برگزاری مسابقات در تهران بود.

وی درباره علت برگزار نشدن مسابقات آسیایی مچ اندازی در ایران، اظهار کرد: با توجه به اینکه در مسابقات جهانی مچ اندازی در رومانی شرکت نکردیم با میزبانی ما از مسابقات آسیایی موافقت نشد اما این قول را می دهم دوره بعد این رقابت ها با توجه به اینکه در مسابقات قهرمانی جهان حاضر می شویم، به ایران واگذار شود.
رییس فدراسیون بدنسازی درباره اینکه آیا از برگزاری لیگ پرورش اندام رضایت دارد یا نه، گفت: ما در گام اول بیش از آن چیزی که مدنظرمان بود به اهدافمان رسیدیم. نگاه ما فقط مباحث اقتصادی نبود چرا که این بحث نیاز به گذر زمان دارد. باشگاه های بزرگ و خوبی برای قصل آینده قصد حضور در مسابقات را دارند.

نصیرزاده در ادامه با بیان اینکه اکثر مکمل های ورزشی در بازار بر اساس تحقیق وادا، یا تاریخ مصرفشان گذشته و توسط افراد سودجو وارد کشور شده یا اینکه دارای ارزش غذایی مناسب نیست و تقلبی و ممنوعه است و بر همین اساس نیز فدراسیون بدنسازی با شرکت پگاه در این زمینه تفاهم نامه همکاری امضا کرده تا در جهت تامین مکمل های ورزشی سالم و با کیفیت اقدام شود.

وی در ادامه درباره حواشی انتخابات هیان زنجان خاطرنشان کرد: انتخابات با نتیجه ۱۵ بر ۱۲ در دور دوم صورت گرفت و دو نفری که در دور نخست هر کدام ۱۰ رای کسب کردند به دور دوم رفتند. وزارت ورزش انتخابات را تایید کرد و آقای شهبازی هم کار خود را بدون مشکل آغاز کرد.

نصیرزاده درباره تایید پوشش بانوان رشته مچ اندازی توسط فدراسیون جهانی گفت: ما در ۳ رشته فیتنس چلنج، مچ اندازی و پاورلیفتینگ بانوان فعالیت داریم. معاونت بانوان برای نظام مند کردن فعالیت بانوان موافقت فدراسیون جهانی با پوشش بانوان بر اساس نظر وزارت ورزش در هر ۳ رشته را خواستار شده بود. فدراسیون جهانی این ۳ رشته با پوشش بانوان بر اساس نظر وزارت ورزش موافقت کرد اما فعلا با فعالیت بانوان در مچ اندازی موافقت کرده است مقداری این موضوع زمان بر است باید کارگروهی تشکیل شود .

وی افزود: شرط اول موافقت فدراسیون جهانی بوده که انجام شده و فعالیت داخلی آن ها مشکلی ندارد اما برای فعالیت بین المللی نیاز به موافقت وزارت ورزش با فعالیت بانوان در پاورلیفتینگ و فیتنس چلنج است.

رییس فدراسیون بدنسازی، درباره میزان مکمل های تقلبی در بازار گفت: باشگاه های ورزشی نمی توانند اقدام به فروش مکمل کنند و داروخانه ها فقط می توانند نسبت به فروش اقدام کنند. نظارت بر این موضوع بر عهده ما نیست. مکمل هایی که وارد بازار می شوند مثلا اینجا ممکن است به قیمت ۳۰۰ هزار تومان به فروش برسد اما در کشور مبدا ۳۰۰ یورو باشد که این موضوع مشکوک است و برخی افراد سودجو برای کسب پول اقدام به تهیه مکمل های تقلبی می کنند.

وی درباره نحوه تامین هزینه های اعزام های بین المللی ورزشکاران بدنسازی خاطرنشان کرد: بخشی از منابع مالی ما توسط وزارت ورزش و کمیته المپیک تامین می شود که بسیار ناچیز است. کلاس های آموزشی هم مقرون به صرفه نیست. ما از طریق برگزاری کلاس های آموزشی در آکادمی بین المللی و حامی مالی هزینه اعزام ها را تامین می شود.

نصیرزاده درباره نحوه اعزام تیم مچ اندازی بانوان به مسابقات جهانی ترکیه گفت: برای مسابقات جهانی ترکیه در صدد هستیم مسابقات قهرمانی کشور موچ اندازی بانوان را برگزار کنیم. نفراتی که شانس مدال دارند قطعا به این مشابقات اعزام خواهند شد و اینطور نیست که حتما نفرات برتر مسابقات قهزمانی کشور به رقابت های جهانی اعزام شوند.




منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: رییس فدراسیون بدنسازی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: رییس فدراسیون بدنسازی رییس فدراسیون بدنسازی موافقت فدراسیون جهانی فدراسیون جهانی پوشش بانوان مسابقات جهانی فیتنس چلنج وزارت ورزش مچ اندازی رقابت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک، محمدرسول خدادادی سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دیگر اعضا مجمع به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

محمدرسول خدادای سرپرست فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی امروز (چهارشنبه) در حاشیه مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد؛ اظهار داشت: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در این مجمع سالانه برنامه‌های خود را برای سال ۱۴۰۳ مطرح کرد و با اخذ رأی از سوی اعضا این مجمع به تصویب آن‌ها پرداخت.

وی ادامه داد: از جمله برنامه‌های پیش روی فدراسیون در سال ۱۴۰۳ شامل برگزاری اولین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، اعزام و شرکت دانشجویان ورزشکار در بازی‌های جهانی و مسابقات آسیایی، برگزاری اردوهای آمادگی دانشجویان کشور برای شرکت در سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان، برگزاری لیگ‌های دانشجویی و برخی فعالیت‌های دیگر است.

خدادادی با اشاره به اینکه سی و دومین مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان به میزبانی کشور آلمان برگزار می‌شود؛ تصریح کرد: فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مصمم است تا در رشته‌هایی که دانشجویان ما حرفی برای گفتن دارند، بتواند شرایط را مهیا سازد.

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی خاطرنشان ساخت: لیگ‌های دانشجویی سال گذشته در ۳ رشته ورزشی برگزار شد. در سال جاری قصد داریم تعداد آن‌ها را با افزایش ۷ لیگ دیگر گسترش دهیم.

داداش‌پور: خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش با المپیاد ورزش‌های فناورانه

هاشم داداش‌پور رئیس سازمان امور دانشجویان نیز با بیان اینکه مجمع محفلی برای ارائه دیدگاه‌های متفاوت است و هر کدام از اعضا می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند؛ گفت: سازمان امور دانشجویان به حوزه ورزش توجه ویژه دارد و همواره به اداره کل تربیت بدنی و فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی کمک کرده است تا بتواند شرایط بهتری را برای دانشجویان ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امیدوارم اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ورزش دانشگاهی رخ دهد، اظهار کرد: ما باید بتوانیم به ورزش دختران در دانشگاه‌های کشور توجه بیشتری داشته باشیم زیرا معتقدیم فارغ از جنسیت همه نیاز به ورزش دارند و دختران سرزمین ما به دلیل توانمندی‌هایی که در عرصه‌های مختلف دارند، استحقاق این توجه ویژه را دارند.

معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه سعی کردیم لیگ دانشگاهی را فعال کنیم زیرا لیگ پیش از این در فضای کشور وجود داشت اما در فضای دانشگاه تقریباً وجود نداشت، تصریح کرد: سال گذشته ۳ لیگ دانشگاهی را فعال کردیم و امسال ۷ لیگ دیگر را فعال خواهیم ساخت این به معنای توجه بیشتر به حوزه لیگ‌های دانشگاهی است.

وی ادامه داد: بنده معتقد هستم به هر میزان به لیگ‌های دانش‌آموزی و دانشجویی توجه داشته باشیم، بنیان‌های ورزش در کل کشور تقویت خواهد شد. ورزش قهرمانی و همگانی را برگزار و المپیاد ورزش‌های بومی و محلی را احیا خواهیم کرد تا بخشی از ورزش‌های بومی محلی خود را در چهارچوب اهداف ملی قرار دهیم.

داداش‌پور با اشاره به اینکه المپیاد جدیدی را با عنوان المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی راه‌اندازی کردیم، یادآور شد: این المپیاد در سه حوزه ورزش‌های دیجیتال و فیجیتال، رباتیک، فناوری و نوآوری برگزار می‌شود.

وی افزود: فناوری در حوزه ورزش مغفول مانده است. توجه ما این است تا به خلق، توسعه و تعمیق فناوری در ورزش کمک کنیم. بر اساس آمار ۳۴ میلیون نفر از افراد جامعه به بازی‌های دیجیتال می‌پردازند و این نشان می‌دهد که ما از حوزه فناوری در این بخش غفلت کرده‌ایم. بنابراین برگزاری این المپیاد فرصت بی نظیری است تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

مهین فرهادی‌زاد نایب رئیس کمیته ملی المپیک نیز با بیان اینکه مشارکت بانوان از کلیدهای مهم پیشرفت است؛ گفت: دنیا بر موضوع مشارکت خانم‌ها در مسائل تصمیم‌ساز کشور توجه دارد و قوی‌ترین فدراسیون ما از نظر نگاه علمی و توانایی فکری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه ورزش به عنوان مهم‌ترین عنصر و ابزار تربیت در جامعه است و از آنجایی که بانوان بخش بزرگی از جامعه هستند بنابراین مشارکت آن‌ها نقش زیادی در توسعه کشورها دارد.

کد خبر 6094248 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • سیل دوبی یا تنش ایران - اسرائیل؛ کدام یک میزبانی را از ایران گرفت؟
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت