Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@07:56:15 GMT

یک «بالگرد آپاچی-۶۴» ارتش آمریکا سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۵۳۹۴

یک «بالگرد آپاچی-۶۴» ارتش آمریکا سقوط کرد

منابع رسانه‌ای از سقوط یک فروند بالگرد رزمی «آپاچی-۶۴» ارتش آمریکا در جنوب شرقی آلاباما خبر دادند.

به گزارش مشرق، رسانه‌ها روز سه‌شنبه از سقوط یک فروند بالگرد رزمی ارتش آمریکا خبر دادند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» یک بالگرد رزمی آمریکا از نوع «آپاچی- ۶۴» متعلق به پایگاه  «فورت راکتر» طی یک سانحه روز دوشنبه نزدیک منطقه «اوزارک» در «آلاباما» سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو خدمه این پرواز به دنبال این حادثه مجروح شده  و بیمارستان منتقل شدند.

بنا بر اعلام ارتش آمریکا، به این بالگرد طی این سانحه خسارات وارد شده و تحقیقات در این زمینه در حال بررسی است.

 فورت راکتر، واقع در جنوب شرقی آلاباما، مرکز صنایع هوانوردی آمریکا و مکانی برای آزمایش‌های پروازی اولیه ارتش ایالات متحده است.

آپاچی، ساخت شرکت بوئینگ یک بالگرد رزمی و یک کابین برای دو خدمه‌ است. دارای یک حسگر نصب شده در دماغه خود است که نقش جستجو برای یافتن اهداف و سامانه‌های دید در شب را ایفا می‌کند. از مهمترین تسلیحات این بالگرد می‌توان به موشک هلفایر اشاره کرد.

طی روزهای گذشته نیز سقوط مرگبار یک جنگنده پیشرفته آمریکایی در منطقه «ترونا» در شهرستان اینیو در ایالت کالیفرنیا خبرساز شد.

منابع رسانه‌ای در آمریکا گزارش دادند، روز یکشنبه در ایالت کالیفرنیا یک جنگنده مافوق صوت و پیشرفته «اف-۱۸ سوپرهورنت» در نزدیکی منطقه ترونا سقوط کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس، این جنگنده اف-۱۸ آمریکایی متعلق به پایگاه نیروی هوایی «لمور» بود و در نتیجه سقوط آن، خلبان جانش را از دست داد.

طبق گزارش‌ها، مقام‌های آمریکایی هویت این خلبان را هنوز منتشر نکرده‌اند. به گفته آنها، در نتیجه سقوط جنگنده در نزدیکی «ترونا» به هیچ فرد غیرنظامی آسیبی وارد نشد.

چندی قبل نیز یک فروند بمب افکن پیشرفته آمریکا سقوط کرد و نیروی هوایی آمریکا بعد از چند روز سکوت تایید کرد که یک فروند بمب افکن «بی-۲ اسپریت» پس از نقص فنی حین یک پرواز آموزشی در باند «پایگاه هوایی وایتمن» در «میسوری» سقوط کرد. این بمب افکن پنهانکار در فرود اضطراری ۱۴ سپتامبر(سه شنبه ۲۳ شهریور) آسیب دید. «جنیفر گرین» سخنگوی نیروی هوایی آمریکا یک روز بعد و در ۱۵ سپتامبر مدعی شد که در این حادثه هیچکس مجروح نشد و هیچ آتش سوزی در هواپیما رخ نداد.

گرین در نشست خبری به شمار خدمه این بمب افکن حین ماموریت اشاره نکرد و تنها گفت که این بمب افکن می‌تواند سلاح‌های معمولی و اتمی در جنگ شلیک کند، اما هنگام سقوط حامل سلاح نبود.

گرین همچنین از پاسخگویی به سئوالاتی دیگر در مورد این حادثه، از جمله نقص در پرواز، خودداری کرد و تنها افزود که نیروی هوایی در حال بررسی این حادثه است. برخی منابع خبری گزارش دادند که بمب افکن بی-۲ در حین  پرواز دچار نقص هیدرولیکی شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت سقوط بالگرد ارتش ارتش آمریکا آپاچی بالگرد رزمی موشک هلفایر ارتش ایالات متحده شرکت بوئینگ نیروی هوایی آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت بالگرد رزمی ارتش آمریکا نیروی هوایی یک فروند بمب افکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند هوایی در اوج آمادگی است

امیر سرتیپ علیرضا الهامی جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی پدافند هوایی برای انجام وظیفه به معنای واقعی، جان خود را کف دست گرفته و با احدی برای امنیت مردم و مرز‌ها تعارف ندارد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ارتش و به‌ویژه پدافند هوایی در اوج آمادگی است، گفت: امروز با تکیه بر سلاح‌ها و تجهیزات کاملا ایرانی، دانش بومی و اراده پولادین فرزندان غیرتمند و شجاع ایرانی با حرکت در خط ولایت و توکل بر خداوند متعال برای حفظ امنیت کشور ذره‌ای تردید نداریم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش عنوان کرد: تجهیزات بومی و اراده پولادین ما آماده است تا جواب هر تجاوز و نگاه نامناسبی به کشور را با قدرت و توفنده بدهد و با تمام قدرت از مرز‌های کشور دفاع می‌کنیم.

سرتیپ الهامی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص «قوی شدن» تذکرات مهمی داده‌اند و راه برون رفت مشکلاتی که دشمن به نظام تحمیل می‌کند را همین مسئله می‌دانند، افزود: نمونه‌ای از اجرای رهبری را در عملیات «وعده صادق» می‌توان دید که هم اقتدار نظام را به نمایش گذاشت و هم مردم را شاد کرد.

وی اضافه کرد: «قوی شدن» تکلیف آحاد مدیران در همه حوزه‌های علمی، فنی و مهندسی به ویژه نظامی است و دستور ولایی فرماندهی کل قوا برای نیرو‌های مسلح لازم‌الاجراست، پس «قوی شدن» برای همگان فرمان محسوب می‌شود لذا هر کسی در حوزه اختیارات و مسئولیت خود باید قوی شود و این یک تکلیف است و اگر کوتاهی کنیم باید پاسخگوی خدا باشیم.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: آنچه در اهداف عالیه نظام و تمدن نوین اسلامی ترسیم شده و ما به عنوان نیروی مسلح تضمین کننده تحقق آن وعده رهبر معظم انقلاب هستیم، باید ببینیم امروز ملزومات آن چیست.

امیر سرتیپ الهامی افزود: برای اینکه بتوانیم مأموریت دفاع از حریم آسمان کشور را با شایستگی و اقتدار انجام دهیم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نمی‌کنیم و امروز برای انجام وظایف به هیچ جا وابسته نیستیم.

وی با اشاره به بازدید‌های انجام شده از منطقه پدافند هوایی شرق کشور و قدردانی از انجام اقدامات اثرگذار، ماندگار و وسیع در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: اقدامات عمرانی با حجم زیاد در سایت‌ها با کاربری‌های مختلف انجام شده و فعالیت‌های حوزه ورزش و توان رزم نیز چشمگیر است.

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه توان رزم اقدامات اثرگذاری برای منطقه پدافند هوایی شرق انجام شده و ساخت و تعمیر خلاقانه برخی قطعات و سامانه‌های راداری که امکان بازآماد آن وجود ندارد، جزو این اقدامات بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • سقوط بالگرد ارتش کلمبیا در منطقه جنگی/ تمام ۹ سرنشین کشته شدند
  • پدافند هوایی در اوج آمادگی است
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین/منطقه دونباس اوکراین به زودی سقوط می کند
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان