Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از زنان و مردان از چاقی و مشکلات تجمع چربی در بدن رنج می‌برند، اما رژیم غذایی و ورزش چربی را به طور کامل از بین نمی‌برد که ممکن است نیاز به درمان خاصی داشته باشد. بیایید برای حل این مشکل با تکنیک "کرایولیپولیز"آشنا شویم.

در این گزارش تاکید می‌کنیم که کرایولیپولیز درمانی برای چاقی نیست، بلکه یک روش پزشکی غیر جراحی است که به خلاص شدن از آن کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روش یکی از محبوب‌ترین درمان‌های غیرجراحی لیپولیز برای افرادی است که می‌خواهند برآمدگی چربی زیر پوستی خود را در قسمت‌های خاصی از بدن کاهش دهند که باوجود پیگیری رژیم غذایی سالم و ورزش خاص همچنان باقی می‌ماند و رسوب می‌کند.

گاهی اوقات ممکن است افراد نیاز به درمان بیش از یک ناحیه از بدن را داشته باشند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده، روش «کرایولیپولیز» را به عنوان یک درمان پزشکی ایمن تأیید کرده است که در مقایسه با فرآیند لیپوساکشن سنتی، مزایای زیادی دارد. همچنین این روش نیازی به دوزه نقاهت ندارد.

دستیابی به اندامی سالم، لاغر و هماهنگ در حال حاضر خواسته بسیاری از زنان و مردان برای رهایی از مشکلات چاقی و تجمع چربی است که یکی از ناراحت کننده‌ترین و آزاردهنده‌ترین مشکلات است، زیرا اغلب روش‌ها جوابگو نیست.

مکان‌های ذخیره چربی در بدن بین زن و مرد متفاوت است، زیرا ماهیت ژنتیکی و هورمونی بر تعیین مناطق تجمع چربی در هر دو جنس تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، چربی در ناحیه شکم جمع می‌شود و این به دلیل ضعف عضلات آن ناحیه است که یکی از نقاط رایج تجمع چربی در خانم‌ها و آقایان است، علاوه بر این تجمع چربی در ناحیه ران و باسن به دلیل ماهیت هورمونی در زنان شایع‌تر است و همچنین برای برخی در ناحیه بازو‌ها چربی ذخیره می‌شود.

فناوری تبریدی یا خنک کننده به انجماد لایه چربی در زیر سطح پوست از طریق یکی از انواع دستگاه‌های تعیین شده برای این منظور بستگی دارد، زیرا فرآیند انجماد منجر به شکستن سلول‌های چربی انباشته شده در زیر پوست در طول زمان می‌شود که این مسئله به کاهش تدریجی وزن اضافی در یک دوره زمانی بین ۳ تا ۴ ماه کمک کردع و بدن آن‌ها را به خارج از بدن دفع می‌کند.

در مورد مراحل انجام این روش باید گفت که پزشک در مرحله اول بعد از شناسایی، مقداری بی حس کننده موضعی ساده را روی قسمت‌هایی که قرار است چربی زدایی شو، قرار می‌دهد تا از احساس سوزن سوزن شدن جلوگیری کند. او همچنین از نوعی کرم مرطوب کننده برای محافظت از پوست در برابر ترک خوردن استفاده می‌کند.

در مرحله دوم با گذراندن وسیله‌ای از روی ناحیه‌ای که قرار است چربی‌ها تجزیه شود، شروع کرده و سپس به تدریج دمای دستگاه را پایین می‌آورد تا به ۵ درجه سانتی گراد برسد.

جلسه درمان بسته به میزان چربی که باید تجزیه شود معمولا از ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

پرشکی که معمولاً این کار را انجام می‌دهد، کسی است که تعداد جلسات را بر اساس وزن فرد، مقدار چربی که باید برداشته شود و مجموعه‌ای از عوامل دیگر تعیین می‌کند. فاصله بین هر دو جلسه بین ۳ تا ۵ هفته است.
نتایج این تکنیک به تدریج ظاهر می‌شود که طبیعی به نظر می‌رسد، همچین نتایج آن برای مدت طولانی باقی می‌ماند که بعداً نیازی به تکرار نیست و فرد پس از کاهش چربی و وزن اضافی دچار افتادگی پوست نمی‌شود..

این روش دارای مزیت سهولت و سرعت است و نیازی به بیهوشی و بستری شدن در بیمارستان یا دوره نقاهت بعد از جلسات ندارد و او می‌تواند زندگی خود را به طور عادی طی کند.

آیا این درمان عوارضی دارد؟

در مورد عوارضی که ممکن است فردی که درمان با این روش را انتخاب می‌کند، داشته باشد،
برخی از افراد ممکن است به دلیل قرار گرفتن مستقیم در فرآیند خنک سازی و تغییر ناگهانی و اورژانسی خود دچار حساسیت به پوست شوند و ممکن است برای مدت کوتاهی منجر به نقص در عملکرد اعصاب حسی محیطی شود، اما به محض از بین رفتن عامل تأثیرگذار و مسئول این امر در طول جلسه درمان، این علامت به سرعت از بین می‌رود.

همچنین، برخی از افراد ممکن است احساس سوزن سوزن شدن، سفتی، درد و اسپاسم عضلانی را برای یک دوره زمانی بین یک تا دو ساعت تجربه کنند، که معمولاً درمان با این روش طول می‌کشد. در این مورد، پزشکان استفاده از برخی شل کننده‌های عضلانی را توصیه می‌کنند، اما برخی افراد به خصوص کسانی که از بیماری‌های ناشی از سرماخوردگی رنج می‌برند، از استفاده از این روش خودداری می‌کنند.

منبع: المیادین

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاقی شکمی لاغری چربی تجمع چربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، هورمون رشد در طول شبانه روز به شکل ضربانی ترشح می‌شود و برخی محرک‌های فیزیولوژیک می‌توانند، ترشح هورمون رشد را تحریک کنند. دو تا از قوی‌ترین این محرک‌ها، ورزش و خواب هستند و هورمون رشد نقش‌های متفاوتی در طول زندگی دارد؛ از تاثیر روی رشد، بازیافت عضله، استخوان و کلاژن گرفته تا تنظیم جنبه‌های انتخابی عملکرد متابولیک شامل افزایش متابولیسم چربی و حفظ ترکیب بدنی سالم تر در آینده و ورزش های قدرتی و هوازی می‌توانند موجب افزایش قابل توجه ترشح هورمون رشد شوند و با افزایش شدت ورزش، ترشح بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید: راه‌های افزایش قد در دوران نوجوانی

اگر حجم ورزش بیش از توان فرد باشد، ابتدا دچار خستگی تمرینی می‌شود. متغیرهای تکرار، زمان و شدت، حجم ورزش را تعیین می‌کنند و در صورتی که حجم زیاد در طول زمان ادامه یابد، فرد وارد مرحله بیش‌تمرینی و تغییرات هورمونی ناشی از آن و تاخیر رشد شود.

از سوی دیگر در برخی ورزش‌ها به ویژه ورزش‌های دارای دسته‌بندی وزنی یا ورزش‌های استقامتی یا ورزش‌هایی که زیبایی حرکات و نظر داوران و شکل بدنی ممکن است در امتیازدهی موثر باشند، تمایل ورزشکاران به کاهش وزن و کاهش درصد چربی بدن بیش‌تر است. بدین ترتیب، ورزشکاران ممکن است دچار کمبود نسبی انرژی شوند. این وضعیت در ابتدا در بانوان ورزشکار با عنوان سه گانه بانوان ورزشکار (اختلالات خورد و خوراک- آمنوره- پوکی استخوان) معرفی و در مشاهدات و مطالعات بعدی مشخص شد که تاثیرات کمبود انرژی، خیلی فراتر از این مثلث بوده و تغییرات هورمونی و عوارض آن در پسران هم قابل رویت است. بنابراین، نام آن به سندروم کمبود نسبی انرژی تغییر یافت و بدیهی است در ورزشکارانی که دچار این مشکل می شوند، رشد و بلوغ دچار اختلال می‌شود.

بر اساس این مطلب که از سوی لاله حاکمی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار قرار گرفته، آمده است: افرادی که بیش از اندازه ورزش می‌کنند و به اندازه ورزش مواد غذایی دریافت نمی‌کنند، غیر از بحث کمبود انرژی نسبی، دچار کمبود مواد مغذی می‌شوند و بدیهی است کمبود ریزمغذی ها و درشت مغذی ها می‌توانند در رشد اختلال ایجاد کنند.

در ورزشکاران در حال رشد که صفحات رشد باز و فعال هستند، وارد آمدن ضربات مکرر یا ضربه ناگهانی شدید ممکن است به این صفحات آسیب رسانده و متعاقب آن رشد طولی استخوان دچار مشکل شود. برخی فعالیت‌ها مثل پریدن از ارتفاع بالا روی سطوح سخت می‌تواند به صفحات رشد آسیب برساند و سطوح جاذب ضربه مثل تشک‌های فرود، ضربه وارد شده را به اندام بر نمی‌گردانند اما فرود روی سطوح غیرجاذب موجب بازگشت نیرو به مفاصل و آسیب صفحات رشد می‌شود.

در بلوغ جسمی، عمدتا تمرکز بر هورمون‌های جنسی و برای شروع عادت ماهیانه نیاز به سطح مشخصی از درصد چربی بدن است. چربی‌های بدن، حاوی آروماتاز هورمون‌های جنسی بوده و تبدیل استروئیدهای مردانه را تسریع می‌کنند. ورزش، موجب کنترل وزن و درصد چربی بدن شده و از بلوغ زودرس جلوگیری می‌کند. با توجه به اینکه صفحات رشد به دنبال بلوغ بسته می‌شوند، ممکن است در بلوغ زودرس ابتدا یک رشد جهشی نسبت به همسالان دیده شود اما در نهایت، قد این افراد کوتاه‌تر خواهد ماند. این مشکلی است که در مصرف استروئیدهای آنابولیک در سنین نوجوانی نیز اتفاق می افتد. همان طور که می‌دانید، استروئیدهای آنابولیک از دسته S۱ در لیست ممنوعه دوپینگ قرار دارند و علاوه بر تاثیرات گوناگون مخرب دیگر، این داروها موجب بلوغ زودرس و بسته شدن زودرس صفحات رشد در نوجوانان و کوتاه ماندن قد در بزرگسالی می شوند.

بدیهی است که برای بلوغ اجتماعی و روانی، ارتباطاتی که در ورزش تشکیل می شود از یک سو و احساس عزت و اعتماد به نفسی که فعالیت‌های ورزشی به ارمغان می‌آورد از سوی دیگر، بالندگی و بلوغ را تسهیل می‌کند و مراقبت سازمانی و خانوادگی، آموزش مهارت «نه گفتن» و هدایت ورزشکاران نوجوان به محیطی عاری از دارو و دوپینگ از اصول پیشگیری از صدمات اجتماعی در دوران بلوغ است و محیط های ورزشی از این مهم مستثنا نیست.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228724 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • دانشمندان روسی به روشی ارزان برای استخراج طلا دست یافتند + جزئیات
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • آموزش فر کردن مو با چنگال ؛ روشی فوری برای فر کردن موها | چگونه از موهای فر نگهداری کنیم؟
  • روغن حیوانی و فواید آن برای سلامتی
  • ورزش باعث افزایش قد می‌شود؟
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!
  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • پرسپولیس چه زیبا باخت/ برد آلومینیوم اراک در تاریخ فوتبال کم‌نظیر بود
  • درس بزرگ اراکی‌ها به فوتبال ایران