Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@12:36:01 GMT

مشکل آب ۳۸ روستای ساوه مرتفع می شود

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۵۵۵۶

مشکل آب ۳۸ روستای ساوه مرتفع می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد سبزی ظهر سه شنبه در جمع ساکنین روستای قلعه شیرخان ساوه اظهار کرد: دو هفته قبل تفاهم‌نامه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی انتقال آب شیرین از سد کوچری به ساوه با قرارگاه خاتم‌الانبیاء به امضا رسید.

وی افزود: توزیع متوازن و عادلانه امکانات، خدمات و جمعیت در همه مناطق کشور، مهاجرت بی‌رویه به کلان شهرها و خالی شدن روستاها از سکنه را کاهش می‌دهد زیرا خالی شدن روستاها از سکنه فاجعه است و در روستاها و شهرهای کوچک پتانسیل بالایی وجود دارد که باید تقویت شود تا بتوانیم اقتصاد روستا را متحول و در سال جهش تولید، اشتغال ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس تصریح کرد: رویکرد دولت و مجلس ایجاد جریان مهاجرتی معکوس از شهرها به روستا و استفاده از ظرفیت و توانمندی خود روستاها است.

حجت الاسلام سبزی با اشاره به ضرورت تعامل بیشتر مسؤلین با مردم گفت: در اسلام مسئولان خدمتگزاران مردم هستند و بزرگترین ثواب و ارزش هم از لحاظ روایات، خدمت به مردم است اما برای مسئولین تنها این خصلت کافی نیست بلکه خدمتگزاری به مردم و متواضع بودن در برابر آنها یک وظیفه است.

وی افزود: نمایندگان مردم در روستا باید متمرکز به بخش عمران و آبادانی شهر و روستا باشند تا بتوانند در جهت پیشرفت و توسعه گام بردارند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس ادامه داد: عمده مشکلات روستاییان از جمله انحراف در مسیر ورودی به آزادراه، آب شرب، سند مالکیت منازل مسکونی، طرح هادی روستایی، فضای سبز و فضای تفریحی و هزینه بالای سوخت در کشاورزی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام سبزی در پایان گفت: در طرح محرومیت زدایی مشکل آب ۲۸ روستا از شهرستان ساوه با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان مرتفع می‌شود.

کد خبر 5508444

منبع: مهر

کلیدواژه: هیئت دولت زرندیه سد کوچری قرارگاه خاتم الانبیاء ساوه بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی کرمانشاه قیام 15 خرداد آمار کرونا امام خمینی ره خطبه های نماز جمعه دهه کرامت ویروس کرونا اجتماع سلام فرمانده ساختمان متروپل تغییر ساعت کاری مراسم ارتحال امام خمینی ره اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،هوشیاراحمدیان اظهار داشت:خط انتقال آب روستای آبخورده به طول ۸۰۰ متر و با سایز لوله ۶۳ پلی اتیلن و از طریق مسیر سخت و سنگی کوهستان و به صورت دستی با مشارکت اهالی روستا انجام شد.   وی افزود: با اتمام این خط انتقال که از چشمه جدید روستا و با احداث مخزن بتنی ۲۰ مترمکعبی انجام گرفت مشکل آب شرب ۴۵ خانوار با ۲۰۳ نفر جمعیت رفع شد.

دیگر خبرها

  • حکایت تسنیم از دانش‌آموزانی که رنج علم دارند + فیلم
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • شوراها در خدمت‌رسانی به مردم روستاها در تراز انقلاب عمل کنند
  • سیاسی‌بازی در شوراها مانع خدمت‌رسانی می‌شود
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه