Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاروان زیر سایه خورشید با حضور در زندان مرکزی بیرجند شور و شوقی ولایی را هدیه مددجویان و زندانیان کرده و فضا را به عطر و بوی رضوی متبرک کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سال های طولانی خادمان حرم رضوی با پرچم متبرک حرم راهی روستاها و شهرهای دورافتاده می شوند تا حال و هوای شهرها را در آستانه میلاد امام رضا(ع) معنوی شود و این روزها ارادتمندان به امام مهربانی استقبال گرمی از کاروان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زائرانی که دلشان زیارت امام رضا(ع) بخواهد کم نیستند اما به دلایلی شرایط رفتن ندارند حضور این خادمان در روستاها و شهرها زمینه را برای دخیل دلها به پنجره فولاد مهیا می کند.

زیارت مولایمان امام رضا(ع) حتی از دور و حتی با نگاهی به پرچم بارگاه قدسی اش برای شیعیان و دوستدارانش لذت بخش و خاطره انگیز است.
و امروز نیز همزمان با دهه کرامت کاروان زیر سایه خورشید با حضور در زندان مرکزی بیرجند شور و شوقی ولایی را هدیه مددجویان و زندانیان کرده و فضا را به عطر و بوی رضوی متبرک کردند.

زندانیان بندهای مختلف با استقبال گرم از خادمین حرم مطهر رضوی پرچم متبرک بارگاه منور امام هشتم(ع) را زیارت کرده و تبرک جستند.
بسیاری در صحن و سرای امام رئوف برای حاجت های خود به سراغ پنجره فولاد می روند اما ساکنان زندان که مدت ها توفیق زیارت پیدا نکرده و دستشان از پنجره فولاد حرم کوتاه است دل شکسته خود را به نوای مولودی خوانی خادمانش می دهند و با زمزمه یا ضامن آهو و یا علی ابن موسی الرضا(ع) هر کدام یک حاجت از درگاه امام مهربانی ها دارند.

اینجا بیشتر چشم امیدها به عنایت ضامن آهو برای رهایی از بند زندان و بازگشت به آغوش خانواده است. شاید به برکت نام امام رضا(ع) اتفاق خوبی بیفتد و گره ها یکی یکی از کارشان باز شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند

عبدالحسین ملک‌جعفریان گفت: تعداد افرادی که در این مدت از موزه های حرم رضوی بازدید کردند، ۱۱ هزار نفر بیشتر از فروردین ماه پارسال بوده است.

وی بیان کرد: بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به موزه مرکزی حرم مطهر رضوی و به تعداد ۶۳ هزار و ۶۵ نفر است.

رییس اداره گنجینه‌های موزه مرکزی آستان قدس رضوی ادامه داد: در این مدت پنج هزار و ۷۹۱ نفر نیز از موزه قرآن کریم و ۸۶۴ نفر از موزه مردم شناسی دیدن کرده‌اند.

ملک جعفریان اظهار کرد: یک هزار بازدید کننده خارجی نیز از ملیت‌های مختلف، آسیایی، آفریقایی و اروپایی نیز از این مجموعه بازدید به عمل آورده‌اند.

موزه‌های آستان قدس با ۱۷ گنجینه متنوع در فضایی به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در چهار ساختمان مستقر هستند. اشیای به نمایش درآمده شامل حدود ۹ هزار اثر تاریخی، فرهنگی و هنری دربردارنده آثار تاریخی حرم مطهر و میراث آستان قدس رضوی، اشیای وقفی و اهدا شده و نیز اشیای خریداری شده برای تکمیل مجموعه‌ها است.

ساختمان موزه مرکزی در صحن کوثر حرم مطهر، دارای حدود هفت هزار و ۸۷۵ متر مربع فضای نمایشی در چهار طبقه است که طبقه زیرین، طبقه همکف، طبقه اول و طبقه دوم، شامل موزه تاریخ حرم رضوی و گنجینه ‎های سکه، تمبر، اسکناس، هنرهای تجسمی، آبزیان، نجوم، ساعت، مدال، سلاح و ظروف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • زیارت اماکن مقدس عراق در هوای بارانی + فیلم
  • نور محبوسی که خاموش نشد
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه ۵۰۰ یورو به زئران حج ۱۴۰۳
  • موافقت بانک مرکزی با عرضه 500 یورو به زئران حج 1403
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • فضای جامعه برای مجرمان خشن و حرفه ای ناامن شود
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند