Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدهادی ایمانیه در جلسه حمایت از سرمایه‌گذاری گفت: قرار بود در شهرستان‌های فیروزآباد، جهرم، فسا و داراب پتروشیمی ساخته شود، اما با گذشت ۱۴ سال این امر محقق نشد، در جلسه‌ای با حضور نمایندگان این شهرستان‌ها تصمیماتی برای این پتروشیمی‌ها گرفته شده است.

به گفته او، مقرر شده پتروشیمی داراب به صورت مجزا و پتروشیمی جهرم و فسا در یک نقطه مرزی بین دو شهرستان ساخته شود و در شهرستان فیروزآباد نیز به جای ساخت پتروشیمی قرار است شهرک پایین‌دستی پتروشیمی ساخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس گفت: جلسه حمایت از سرمایه‌گذاری برای ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی فارس در راستای سرمایه‌گذاری است، دلیل اینکه شخصاً در این جلسه حاضر می‌شوم این است که سازمان‌ها را راهنمایی کنم که به سمت سرمایه‌گذاری بیایند و از برخی موارد کم‌رنگ خود چشم‌پوشی کنند و این به معنی خلاف قانون رفتار کردن نیست.

او، به مطرح شدن ۶ مورد سرمایه‌گذاری در این جلسه و موافقت با همه آنها اشاره و گفت: ایجاد پترو پالایشگاه در فیروزآباد، سایت دفع پسماند صنعتی در بوانات، مجتمع گردشگری در داراب، احداث میدان میوه و تره‌بار در شمال غرب شیراز از جمله مواردی بود که در این جلسه مصوب شد.

ایمانیه گفت: طرح احداث میدان میوه و تره‌بار برای سومین‌بار بود که در این جلسه مطرح می‌شد که مصوب شد، میدان میوه‌تره‌بار باید در جاه‌های مختلف شیراز باشد و شیراز به ۴ میدان میوه و تره‌بار در جنوب غربی، جنوب شرقی، شمال شرقی و شمال غربی نیاز دارد.

او گفت: در این جلسه طرحی برای تولید چاپگر سه بعدی مطرح شد که با پرداخت تسهیلات به این طرح نیز موافقت شد، آخرین طرح مطرح شده نیز یک مجتمع خدمات رفاهی در آباده بود.

استاندارد فارس در مورد تحقق شعار شیراز بهشت سرمایه‌گذاران گفت: من فک می‌کنم که الان وارد بهشت شده‌ایم و حتی از دیروز یک بازرس ویژه در استانداری برای سرمایه‌گذاری منصوب کرده‌ایم و اگر سرمایه‌گذاری در دستگاه‌های اجرایی با بن‌بست مواجه شد مستقیماً به این بازرس اطلاع دهد.

او گفت: اگر بانک‌های دولتی از مصوبات این جلسه تبعیت نکنند طبق قانون به دادستان معرفی می‌شوند و دادستان تا کنون در چند مورد برخورد جدی کرده است، در مورد بانک‌های خصوصی دست ما باز نیست و این پیگیری رسانه‌ها را می‌طلبد که بانک‌های خصوصی نیز تمکین کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس جاده های شیراز میدان میوه و تره بار سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز از افزایش ۱۰۴ درصدی تولید این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شیراز، احمدرضا حیدرنیا در جمع هیئت مدیره این شرکت به توسعه و پیشرفت پتروشیمی شیراز، به‌عنوان یکی از پیشگامان صنعت پتروشیمی ایران در سال‌های اخیر اشاره و بیان کرد: این شرکت با اتکا به برنامه‌ریزی‌های دقیق، سرمایه‌گذاری‌های هدفمند و تلاش بی‌وقفه کارکنان خود، توانسته گام‌های بلندی در مسیر تحقق اهداف بردارد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تولید شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲ افزود: پتروشیمی شیراز پارسال موفق به رشد ۱۰۴ درصدی تولید محصولات نسبت به ظرفیت اسمی واحدها شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین افزایش تولید بیش از ۱۰۵ هزار تنی را نشان‌ از تعهد و تلاش این مجموعه برای افزایش سهم خود در بازار داخلی و خارجی برشمرد و یادآور شد: تولیدات ۱۰ سال اخیر این شرکت نشان می‌دهد پتروشیمی شیراز در یک روند صعودی مستمر قرار دارد و با وجود چالش‌های پیش‌ رو به‌طور مداوم در حال ارتقای سطح تولید است.

سهم ۲۵ درصدی پتروشیمی شیراز از فروش اوره

حیدرنیا اعلام کرد: سهم تولید و فروش محصول اوره در بین شرکت‌های اوره‌ساز در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به‌خوبی نشان‌دهنده رشد سهم پتروشیمی شیراز در این زمینه است و این روند نشان می‌دهد سهم تولید اوره پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۲ در بین اوره‌سازهای کشور به ۲۵ درصد و سهم فروش این شرکت نیز به ۲۵ درصد رسیده است.

به گفته وی، این افزایش نشان‌دهنده رشد توان تولیدی و ارتقای کیفیت محصولات پتروشیمی شیراز است که به افزایش سهم این شرکت در بازار داخلی و خارجی شده منجر است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز همچنین به پیشرفت قابل‌توجه پروژه‌های توسعه‌ای افزون بر افزایش تولید، اشاره و تصریح کرد: پروژه ساخت کارخانه تولیدی کیسه که از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شده، تا پایان سال ۱۴۰۲ به پیشرفت ۲۲ درصدی رسید. این پروژه با هدف بومی‌سازی و استفاده از حداکثر توان تولید داخل در حال اجراست و انتظار می‌رود با بهره‌برداری از آن، گامی دیگر همسو با تحقق اهداف خودکفایی کشور برداشته شود.

حیدرنیا به صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی توری‌های کاتالیست پلاتین - رودیوم در پتروشیمی شیراز اشاره کرد و این مهم را گامی مهم به‌منظور خودکفایی صنعت پتروشیمی کشور و تحقق ایران قوی برشمرد.

صرفه‌جویی ارزی بیش از ۴میلیون یورویی

وی اضافه کرد: این دستاورد با صرفه‌جویی ارزی بیش از ۴میلیون یورویی نشان‌دهنده عزم و اراده متخصصان ایرانی در مسیر خودکفایی و قطع وابستگی به منابع خارجی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شیراز با اشاره به اهمیت این دستاورد در صنعت پتروشیمی کشور گفت: اسید نیتریک به‌عنوان ماده اولیه در تولید نیترات آمونیوم، یک محصول راهبردی در صنایع مختلف است و بومی‌سازی کاتالیست توری‌های پلاتین - رودیوم، استمرار تولید این محصول را تضمین و کشور را از وابستگی به منابع خارجی بی‌نیاز می‌کند.

حیدرنیا به برنامه‌های آتی این شرکت نیز اشاره و با تأکید بر استمرار توسعه و پیشرفت شرکت پتروشیمی شیراز در سال ۱۴۰۳ ادامه داد: افزایش تولید، ارتقای کیفیت محصولات، توسعه بازارهای صادراتی و بومی‌سازی فناوری جزو مهم‌ترین برنامه‌های این شرکت در سال ۱۴۰۳ است.

دیگر خبرها

  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرآیند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری توسط پتروشیمی‌ها
  • قدردانی از وزیر نفت برای ایجاد تحول انقلابی در کوتاه‌ شدن فرایند دریافت مجوزهای سرمایه‌گذاری
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • تفاهم‌نامه‌های مطالعه توسعه ۱۶ میدان گازی با ۶.۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری امضا شد
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • آغاز سرمایه‌گذاری پتروشیمی‌ها در میادین گازی
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز