Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@20:29:01 GMT

شکایت از عوامل پرفروش‌ترین فیلم تام کروز

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۵۸۳۹

شکایت از عوامل پرفروش‌ترین فیلم تام کروز


به گزارش تابناک به نقل از ورایتی، قسمت اول از مجموعه سینمایی تاپ گان (۱۹۸۶ ، تونی اسکات) براساس مقاله‌ای ساخته شد که در سال ۱۹۸۳ در مجله کالیفرنیا منتشر شده بود. بازماندگان نویسنده این مقاله دیروز (دوشنبه، ۱۶ خرداد) از استودیو پارامونت پیکچرز شکایت کردند و مدعی شدند این استودیو در شرایطی سود حاصل از دنباله فیلم تاپ گان را به جیب می‌زند که دیگر از حق نشر مقاله مذکور برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده این مقاله که ایهود یونی ( Ehud Yonay) نام داشت، در سال ۲۰۱۲ از دنیا رفت. همسر و پسر این نویسنده در سال ۲۰۱۸ درخواست پس گرفتن حق نشر یا کپی رایت این مقاله را دادند و این خواسته در سال ۲۰۲۰ محقق شد.

براساس بند ۲۰۳ قانون کپی رایت، نویسندگان می‌توانند پس از گذشت ۳۵ سال حق کپی رایت خود را از طرف قرارداد پس بگیرند.

«تاپ گان» به ۴۰۰ میلیون دلار رسید | رکورد تاریخی برای «تام کروز»
خانواده یونی در دادخواست جدید خود عنوان کرده‌اند استودیو پارامونت بدون این که جواز جدیدی برای استفاده از این مقاله بگیرد، دست به توزیع فیلم تاپ گان: ماوریک زده است. آن‌ها حالا علاوه بر خسارت خواهان صدور دستور کتبی دادگاه برای منع پارامونت از نشر این فیلم پرفروش هستند.

تاپ گان: ماوریک در حال حاضر حدود ۳۰۰ میلیون دلار در سینماهای آمریکا و کانادا فروش کرده و برای دو هفته متوالی پرفروش‌ترین فیلم گیشه آمریکای شمالی بوده است.

نقشی که زندگی تام کروز را تغییر داد
کار ساخت تاپ گان ۲ از مه سال ۲۰۱۸ آغاز شد. این فیلم در ابتدا قرار بود ژوئیه سال ۲۰۱۹ اکران شود اما اکران آن یک سال برای کار روی سکانس‌های پرواز و دو سال به دلیل کرونا به تاخیر افتاد. براساس دادخواست خانواده یونی، ساخت این فیلم اکشن مه سال ۲۰۲۱، یعنی یک سال پس از انقضای کپی رایتی که در اختیار داشته، کامل شده است.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی قیام 15 خرداد محمود دعایی تاپ گان آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی قیام 15 خرداد محمود دعایی تاپ گان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد

رمان «نقاب، رنگ آسمان» اثر باسم خندقجی نویسنده اسیر فلسطینی رای هیأت داوران جایزه بوکر عربی که در ابوظبی مستقر است را از آن خود کرد.

برادر خندقجی این جایزه را از طرف او دریافت کرد و در فضایی آمیخته از شادی و غم اشک ریخت و اشاره کرد که «نقابی به رنگ آسمان» نسبت به ۱۳۳ رمان دیگر بهتر بوده است.

این رمان توسط هیأت داوران به عنوان بهترین رمان عربی منتشر شده در دوره بین جولای ۲۰۲۲ تا ژوئن ۲۰۲۳ شناخته شد.

نقاب موجود در عنوان رمان اشاره‌ای به «هویت آبی» است که نور، باستان‌شناس ساکن اردوگاهی در رام‌الله، در جیب یک کت قدیمی که صاحب آن اسرائیلی است، می‌یابد و بنابراین سفر روایی رمان آغاز می‌شود.

هیأت داوران این رمان را «چند لایه، با شخصیت سازی، آزمایش،  بازیابی تاریخ و حافظه مکان‌ها» توصیف کردند.

باسم خندقجی ۲۰ سال اسیر بوده و سه بار توسط اشغالگران به اتهام شرکت در عملیاتی که منجر به کشته شدن ۳ اسرائیلی شد به حبس ابد محکوم شده است.

خندقجی که در سال آخر تحصیل در دانشکده روزنامه‌نگاری و ارتباطات دستگیر شده بود، علاوه بر مجموعه‌های شعر، چندین رمان از داخل زندان نیز منتشر کرد.

خندقجی از زمان زندانی شدنش در سال ۲۰۰۴ مجموعه‌های شعری از جمله آیین‌های اولین بار (۲۰۱۰) و شعر نفس‌های یک شب (۲۰۱۳) را سروده است؛ همچنین سه رمان: نرگس تنهایی (۲۰۱۷)، کسوف بدرالدین (۲۰۱۹) و نفس‌های یک زن فریب خورده (۲۰۲۰).

منبع: عربی ۲۱

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • از آمار فروش هفته گذشته چه می‌دانید؟/ پرفروش‌ترین اثر غیرکمدی
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • مارتین آنسلمی در مسیر موفقیت؛ بیلسای بعدی آرژانتین کیست؟
  • معرفی 5 مدل پالت پرفروش و محبوب حتما بخوانید!
  • ۵ مدل پنکه پارس خزر محبوب و پرفروش برای روز‌های گرم تابستان
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر