Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@10:49:08 GMT

طرح جامع شهر جدید گلمان تصویب شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۵۹۸۰

طرح جامع شهر جدید گلمان تصویب شد

مکان‌یابی احداث شهرک‌های مسکونی استان البرز و طرح جامع شهر جدید گلمان در جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری تصویب شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در چهارمین نشست شورای عالی شهرسازی و معماری ایران  مکان‌یابی احداث شهرک‌های مسکونی استان البرز، طرح جامع شهر جدید گلمان و گزارش در خصوص مصوبه طرح ساماندهی پیرامون دانشگاه تهران مورد بررسی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این نشست موضوعات یادشده پس از بررسی توسط کمیته‌‌های تخصصی، مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفتند. طرح جامع شهر جدید گلمان در شرق ارومیه در راستای تامین اراضی دولتی و پاسخگویی به نیازهای سکونتی سرریز جمعیتی ارومیه و شهرهای پیرامونی با ظرفیتی بالغ بر 180 هزار نفر به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری رسید.

این طرح ضمن پاسخگویی به نیازها با ارائه طیف وسیعی از کاربری های خدماتی شهری، فراشهری و برتر عامل افزایش سرانه‌ها و خدمات به خصوص خدمات بزرگ‌مقیاس گردشگری منطقه‌ای و ملی و در نتیجه عامل تعادل‌بخشی فضایی منطقه است.

گزارش در خصوص مصوبه طرح ساماندهی پیرامون دانشگاه تهران پیرو مصوبه مورخ 21 تیر 1400 مبنی بر تهیه طرح تفصیلی برای اراضی پیرامون و تعیین تکلیف مردم توسط شورای عالی مورد پیگیری قرار گرفت.

با توجه به اینکه شهرداری به تکلیف مقرر در مصوبه مذکور عمل نکرده بود، موضوع یادشده در جلسه روز گذشته شورای عالی شهرسازی و معماری با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران مجددا بررسی و ضمن تاکید بر طولانی شدن تهیه طرح، مقرر شد طی دو هفته آینده موضع شهرداری در خصوص تهیه طرح توسط دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری، اخذ شود.

همچنین در این راستا تاکید شد در صورت عدم تهیه طرح توسط شهرداری، وزارت راه و شهرسازی راساً نسبت به تهیه طرح مطابق وظایف خود اقدام و نتایج را به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای عالی شهرسازی و معماری تهیه طرح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۵۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام

همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند که به موازات اهتمام وزارت دفاع و حمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح و دولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که با همفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان
  • اردبیل آماده‌ی ساماندهی حوزه ساخت‌وساز شد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد کارگران جدی شد ؟
  • ۱۳ خیابان در سطح شهر قم بازگشایی شد
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • از برگزاری اجلاسیه سراسری روسای شوراهای اسلامی کشور تا تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
  • تقدیر و تشکر از عوامل سریال رستگاری توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی+تصاویر