Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، اکبرفتحی در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ مصطفی باقری بنابی امام جمعه شهرستان بناب اظهار کرد: وقوع اتفاقاتی مانند کاهش مصرف محصولات تولیدی پس از اجرای طرح اصلاح نظام یارانه ای تا حدودی پیش بینی شده بود و در مورد محصول مرغ نیز اتفاق افتاد که البته با گذر زمان میزان مصرف در حال بازگشت به میزان سابق می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمادگی لازم برای خرید محصول مازاد فراهم شده است و در حال حاضر نیز مازاد هر محصولی اعم از مرغ، تخم مرغ و شیر به قیمت بازار توسط شرکت های پشتیبان از جمله شرکت پشتیبانی امور دام یا شرکت تعاونی روستایی خریداری می شود.

وی گفت: در واقع سازمان جهادکشاورزی متعهد به خرید محصول مازادی است که در دست تولید کننده باقی مانده است و حتی در مواردی مکلف به پیش خرید است، برای مثال اگر امروز واحدی جوجه ریزی می کند اما احتمال می رود در آینده محصول نهایی بازار فروش نداشته باشد با وی قرارداد پیش خرید به قیمت روز منعقد می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی ادامه داد: بخشی از خریدهای صورت گرفته ذخیره استراتژیک بوده و حفظ آن ضروری است و بخشی از آن صادر می شود که در حال حاضر مازاد محصولات مرغ و تخم مرغ به کشور های عراق، افغانستان و پاکستان صادر می شود.

فتحی با بیان اینکه در گذشته تولید کنندگان از یارانه ای استفاده می کردند و به دلیل پایین تر بودن قیمت تمام شده، توان رقابت با محصولات خارجی را داشتند، گفت: در حال حاضر این مزیت از بین رفته است و در راستای حل این مسئله نیز مقرر شده دولت مشوق های صادراتی برای این امر لحاظ کند.

وی اظهار کرد: از محل منابع آزادسازی نرخ ارز، مشوق های صادراتی برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده و پس از فراهم شدن سازوکارهای آن پرداخت خواهد شد.

گفت: میزان بارندگی های امسال در مقایسه با مدت مشابه سنوات گذشته در دراز مدت پایین است و پراکنش بارندگی امسال نیز مناسب نبوده و بارندگی ها در زمان مناسب اتفاق نیفتاده است و در دیمزارها همان مشکلات گذشته حاکم می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته نهاده های مورد نیاز واحدهای دام و طیور با ارز ترجیحی و اکنون با ارز نیمایی تامین می شود و این امر باعث می شود سرمایه در گردش مورد نیاز این واحدها به شدت افزایش یابد.

فتحی با بیان اینکه واحدهای تولیدی اگر در گذشته با ۲ میلیون تومان نهاده مورد نیاز خود را تامین می کردند امروز همان میزان نهاده را با ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان تامین می کنند، گفت: بر این اساس بین وزارت جهادکشاورزی و بانک مرکزی هماهنگی هایی صورت گرفته است تا از طریق بانک کشاورزی تسهیلات سرمایه در گردش با سهل ترین شرایط به دامداران و مرغداران تخصیص داده شود.

فتحی با اعلام اینکه نهاده دام و طیور هم اکنون با ارز نیمایی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده و قابل خریداری است، اظهار کرد: اگر در گذشته نهاده های خریداری شده طی یک تا یک ماه و نیم فرستاده می شد اکنون با ارز نیمایی و واریز هزینه، حمل نهاده در عرض ۲ روز اتفاق می افتد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی تبریز کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی تبریز کشاورزی آذربایجان شرقی تبریز کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز قمرزاده عصر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: برداشت محصول چغندرقند از سطح پنج هزار و ۱۸۵ هکتار از مزارع کشاورزی شهرستان دزفول آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: همچنین تعداد ۲۹ ماشین‌آلات کار برداشت چغندرقند را در شهرستان دزفول انجام می‌دهند.

وی عنوان کرد: پیش بینی شده حدود ۳۵۰ هزار تن محصول چغندرقند از مزارع شهرستان دزفول برداشت و به ۱۲ کارخانه قند از جمله کارخانه قند بنیاد اصفهان، نقش جهان اصفهان، همدان، قزوین، مرودشت، چهارمحال، اهواز، شوش، اسلام آباد، کوار، فسا و اقلید منتقل ‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهار کرد: کشت چغندرقند در شهرستان دزفول همه ساله به صورت پاییزه کشت می‌شود.

کد خبر 6088141

دیگر خبرها

  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • دلایل نوسان قیمت پیاز
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول