Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@22:31:19 GMT

چالش جديد دامداران در تامين نهاده‌هاي دامي

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۶۰۸۶

خبرگزاری آریا-رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران با اشاره به عدم توان دامداران برای خرید نهاده‌های دامی با قیمت‌های جدید، درباره کشتار دام های مولد هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید احمد مقدسی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران، درباره مباحث مطرح شده مبنی بر کشتار دام‌های مولد و آبستن در کشور، گفت: دامداران از سر ناچاری و استیصال روی به چنین کارهایی می‌آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح داد که وزارت جهاد کشاورزی هنوز سهمیه نهاده‌های دامی دامداران را تا ٢٠ اردیبهشت ماه که با ارز 4٢٠٠ تومانی بوده، نداده و نهاده‌های با ارز نیمایی در سامانه بازارگاه بارگذاری شده است.
مقدسی ادامه داد: قرار بود در خرید نهاده‌های دامی با ارز نیمایی نصف مبلغ را دامدار و نیم دیگر آن را بانک کشاورزی بپردازد.
وی افزود: زمانی که نرخ ارز 4٢٠٠ تومانی بود هزینه یک ماه نهاده مورد نیاز دامدار 5٠٠ میلیون تومان می‌شد اما این رقم در حال حاضر به ٣ میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان رسیده است که حتی اگر نصف آن را قرار باشد دامدار پرداخت گند نیاز به بیش از ٣ برابر نقدینگی نسبت به قبل دارد.
مقدسی گفت: این در حالی است که دستور العمل ها و شیوه‌های اجرایی بانک نیز بسیار دشوار و زمان بر است و دامداران نمی‌توانند تسهیلات بانکی را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نیز بحث اعتبار سنجی در شعب بانکی مشکل ساز شده که در این زمینه با معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد که مسئول مستقیم این کار است مذاکراتی داشته ایم و وی قول داده که این مسأله را بررسی و حل کند.
مقدسی از مسئولان خواست هر چه سریع‌تر به این مشکلات دامداران رسیدگی و آنها را حل کنند تا مشکلی برای تولید ایجاد نشود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: دامداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه

ایسنا/ایلام معاون زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان ایلام در خصوص خبر حمله خرس به مرد دره‌شهری گفت: این حمله در منطقه «خرس‌آو» کبیرکوه که زیستگاه خرس قهوه‌ای است رخ داده است.

علیرضا محمدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: این زیستگاه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کبیرکوه در بخش شرقی کبیرکوه واقع است و منطقه‌ای صعب‌العبور است، فرد مصدوم شده از دامداران بومی منطقه است که دام‌های خود را وارد قلمرو زیستی خرس کرده است.

وی افزود: وقتی خرس برای فرزندانش احساس خطر کند، ممکن است به واردشدگان به زیستگاهش حمله کند.

محمدی با بیان اینکه جمعیت خرس در این منطقه معدود است، خاطرنشان کرد: ممکن است خرس برای تأمین غذا دست به حمله زده باشد، آنچه مسلم است ورود دامدار به قلمرو خرس است که با این ورود ۶ رأس دام دامدار نیز تلف و خود دامدار نیز مصدوم شده است.

معاون اداره‌کل محیط زیست استان ایلام تأکید کرد: خرس به هیچ وجه وارد قلمرو و زندگی مردم منطقه نشده است و در جای مرتفعی در کوه است که زیستگاه خود اوست.

اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام کرده خرس به یک مرد ۵۱ ساله دره‌شهری حمله کرده است و وی زخمی شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله خرس وحشی به یک دامداری در ایلام و تلف شدن دام‌هایش
  • توصیه پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت احشام
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • حمله خرس به دامدار ایلامی و تلف دام‌هایش
  • حمله خرس به دامدار ایلامی پس از ورود به قلمرو حیوان
  • حمله خرس به دامدار ایلامی در پی ورود به زیستگاه
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران