Web Analytics Made Easy - Statcounter

کایا کالاس نخست وزیر استونی گفته که حفظ واکنش و وحدت اتحادیه اروپا به جنگ اوکراین به علت تاثیرهای منفی این بحران بر تورم و شرایط زندگی در این قاره، روز به روز دشوارتر می شود.

به گزارش مشرق، کالاس که برای دیدار با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و وزیرانش به لندن سفر کرده و کشورش از بالاترین نرخ تورم در اتحادیه اروپا رنج می برد، افزود: آسیبی که قرار بود از تحریم ها به روسیه برسد اکنون متوجه کشورهای تحریم کننده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در ابتدا این تحریم ها تنها برای روسیه دشوار بود، اما اکنون به نقطه ای رسیده ایم که این تحریم ها برای کشورهای خودمان نیز دردناک شده و این پرسش مطرح است که چه اندازه درد و رنج را می خواهیم تحمل کنیم. حفظ وحدت با توجه به این وضع و بالارفتن تورم و افزایش بهای انرژی و سوخت، بسیار دشوار شده است.

نخست وزیر استونی افزود: هر چند شاید بهای بنزین گران شده باشد، اما برای آزادی نمی توان بهایی تعیین کرد و شهروندان جهان آزاد این معنا را نمی توانند درک کنند.

کالاس که شهرت فزاینده ای به علت ایستادگی در برابر مسکو به دست آورده، با سرزنش امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به علت تلاش برای فراهم کردن راه فرار دیپلماتیک برای ولادیمیر پوتین همتای روس خود از این بحران، گفت تنها تاثیر این پیشنهاد را ایجاد این باور در او دانست که برای جنایت های جنگی ارتش خود منزوی یا محاکمه نخواهد شد.  اگر بخواهیم این پیام را به او برسانیم که منزوی شده و از این بحران بدون مجازات نخواهد گریخت و برای همه جنایت هایی ارتکابی اش، محاکمه خواهد شد، انگیزه ای برای گفت گو با او نمی یابم.   

 سخن اخیر مکرون که پوتین نباید تحقیر شود، موجب پررنگ تر شدن اختلاف نظر میان کسانی که خواستار شکست داده شدن آشکار او هستند و دیگرانی شد که می گویند تنها از پیروزی او باید جلوگیری شود.

کالاس با ابراز نگرانی شدید از درخواست های نابهنگام و ناپخته برای برقراری آتش بس یا صلح، افزود: آتش بس به معنای پایان وحشیگری ها و ستم ها در بخش های اشغالی اوکراین نیست، ما پیش از این این خطا را سه بار در مورد گرجستان، دونباس و کریمه مرتکب شده ایم و نباید دوباره آن را تکرار کنیم.

نخست وزیر استونی با اشاره به عضویت کشورش تا ۱۹۹۱ در اتحاد شوروی و افزایش شمار روس تباران استونی به نسبت شهروندان این کشور از ۲ درصد به ۳۰ درصد با پایان اشغال، گفت که نگران احتمال تکرار این رخداد در بخش تحت اشغال روسیه در اوکراین، است.  

او افزود که در سن نوجوانی از یک زندان تمامیت خواه روسیه آزاد شده است. من این احساس را می شناسم، که کشورهای مرکز و شرق اروپا آن را تجربه کرده اند، اما برخی کشورهای اروپای غربی آن را نداشته اند، بنابراین شاید این ارزش ها به محض اینکه شهروندان شان دچار درد و رنجی شوند، به کلی به فراموشی سپرده شوند.

کالاس که دولت ائتلافی اش روز جمعه فروپاشید، و از او برای تلاش برای تشکیل دولت تازه ای با همکاری سوسیال دمکرات ها در تالین، درخواست شده،  افزود: در صورت شکست برنامه اش برای تشکیل دولت ائتلافی تازه، احتمال جایگزینی دولت ائتلافی دیگری با او وجود خواهد داشت که شامل افراط گرایان راست گرایی خواهد بود که هوادار روسیه و مخالف پذیرش پناهجویان اوکراینی خواهد بود و انتخاب جو بایدن به ریاست جمهوری ایالات متحده را قانونی نمی دانند و از دونالد ترامپ حمایت می کنند.  

وی افزود: راستگرایان افراطی در استونی از همان واژگان و استدلال های پوتین استفاده می کنند که مخالف پناهجویان اوکراینی هستند و تمامی این اوضاع و شرایط را ناشی از جنگ هراسی می دانند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت اوکراین انگلیس دونالد ترامپ امانوئل مکرون جنگ هراسی دونالد ترامپ ولادیمیر پوتین آمانوئل مکرون اتحادیه اروپا بوریس جانسون خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا / واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا/ واردات ایتالیا از ایران ۲ برابر شد
  • آلمان کاردار سفارت روسیه را احضار کرد
  • زاخارووا: اظهارات بورل یک اعتراف بزرگ و راه تحقق صلح است
  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • بورل: هیچ همبستگی میان اروپا درباره روسیه وجود ندارد
  • حقوق روسای اتحادیه اروپا چقدر است؟
  • دفاع هوایی پاشنه آشیل اتحادیه اروپا