Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:38:40 GMT

معاون آبفا: طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۶۲۲۵

معاون آبفا: طرح آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور آغاز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «اتابک جعفری» عصر سه‌شنبه در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۲ پروژه آبرسانی شهرستان اسلام آباد غرب در جمع خبرنگاران، افزود: در مرحله بعد نیز پنج هزار روستا که توسط خیرین آبرسانی می شود به این طرح الحاق خواهد شد.

وی از افزایش شاخص بهره مندی روستاهای کشور از آب شرب بهداشتی در پایان دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در کل کشور در حدود ۶۰ هزار روستا وجود دارد که ۸۰ درصد آن آبرسانی شده است و طبق برنامه زمانبندی صورت گرفته تا پایان دولت سیزدهم اکثر روستاهای کشور آبرسانی خواهد شد و این میزان به بیش از ۹۵ درصد در کل کشور خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته جعفری، برنامه زمانبندی شده جهت پایان این پروژه ها ۳۰ ماه است که سعی خواهیم کرد در بازه زمانی کمتر از این مدت پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

وی اعتبار اولیه قرارداد جهاد آبرسانی با سپاه پاسداران را ۱۹ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: برآورد صورت گرفته برای مرحله نهایی این طرح اعتباری در حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان برای کل روستاهای کشور است.

جعفری در خصوص میزان اعتبار تخصیص یافته به پروژه های جهاد آبرسانی استان کرمانشاه، گفت: چیزی حدود ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار جهت آبرسانی به بیش از ۳۴۹ روستا این استان تخصیص داده شد و خوشبختانه امروز شاهد آغاز پروژه های بسیار خوبی توسط همکاران آبفا استان کرمانشاه و مجموعه سپاه پاسداران بودیم که امیدواریم با اجرای این پروژه ها بخشی از مشکلات مردم روستایی مرتفع شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور  بیان کرد: یک سری طرح های اضطراری در سطح شهرهای کشور نیز بر اساس نیاز و کمبود آب شرب هر شهر توسط همکاران ما مشخص شده است که با برنامه ریزی که انجام شده و اجرای این طرح ها سعی خواهیم کرد قطعی آب برنامه ریزی شده نداشته باشیم  و تابستان امسال را با کمک مردم به بهترین نحو ممکن و کمترین تنش آبی پشت سر بگذاریم.

آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۴۵ روستای شهرستان اسلام آباد غرب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز در این مراسم گفت: عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۴۵ روستای شهرستان اسلام آباد غرب با جمعیتی بیش از ۱۳ هزار نفر آغاز شد.

«علیرضا کاکاوند» از آبرسانی به ۵۳ هزار و ۸۶ نفر در این شهرستان خبر داد و افزود: آب شرب شهر اسلام آباد غرب با ۳۲ هزار مشترک با آحاد و جمعیتی در حدود ۱۰۰ هزار نفر از  ۱۸ حلقه چاه و یک سراب تامین می شود که ۳۵ درصد آب شهر از محل سراب است.

وی ظرفیت مخازن شهر اسلام آباد غرب را ۱۷ هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: ظرفیت مخازن ذخیره آب شرب شهر با این مخزنی که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن بودیم به ۱۷ هزار متر مکعب می رسد که متاسفانه این میزان پاسخگوی جمعیت شهر اسلام آباد غرب نیست.

وی با اعلام این موضوع که پنج مخزن در شهرهای استان در حال ساخت است، خاطر نشان ساخت: مخازن اسلام آباد غرب و شاهو به بهره برداری رسیده و مخازن شهرهای کرمانشاه، کوزران و ماهیدشت طی ۲ الی ۳ ماه آینده به بهره برداری خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ادامه داد: امروز همزمان با افتتاح مخزن ۲ هزار مترمکعبی بدره ای در اسلام آباد غرب که از محل اعتبارات تنش آبی تامین شده است، شاهد آغاز عملیات اجرایی پروژه آبرسانی به ۴۵ روستای شهرستان با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات محرومیت زدایی، ملی و استانی بودیم که امیدواریم در موعد مقرر و طبق برنامه زمانبندی که داریم بتوانیم آنها را به بهره برداری برسانیم.

شهرستان اسلام آباد غرب با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.

برچسب‌ها شرکت آب و فاضلاب کشور شركت آب و فاضلاب كرمانشاه اسلام آباد غرب کرمانشاه آبرسانی دولت سیزدهم پروندهٔ خبری بحران خشکسالی در ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب کشور شركت آب و فاضلاب كرمانشاه اسلام آباد غرب شرکت آب و فاضلاب کشور شركت آب و فاضلاب كرمانشاه اسلام آباد غرب کرمانشاه آبرسانی دولت سیزدهم شهرستان اسلام آباد غرب آغاز عملیات اجرایی استان کرمانشاه بهره برداری پروژه آبرسانی آب و فاضلاب پروژه ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد

ایسنا/هرمزگان عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پرتردد سرخون در استان هرمزگان آغاز شد.

ظهر امروز هفتم اردیبهشت مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ‌زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ‌زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه‌خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط به‌منظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام ‌شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولدسازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تامین منابع مالی و بهره‌برداری سریع از این پروژه تأکید و تصریح کرد: باتوجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچگونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضاء شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت چهار ماه احداث شود و در هفته دولت سال جاری مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد
  • رفع نواقص پروژه بیمارستان بهارستان به خوبی پیش رفته است
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیلزده زرآباد آغاز شد
  • بارش باران سیل آسا و آبگرفتگی در روستای اسلام آباد + فیلم
  • آغاز طرح اضطراری برای برقراری آب در ۲۸ روستای سیل زده
  • آغاز عملیات اجرایی واحد‌های مسکن ملی خبرنگاران