Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- معاون استاندار قزوین گفت: برای پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی کمبود منابع نداریم، ولی بدسلیقگی و تخصیص نامناسب اعتبارات به وضوح مشاهده می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیدرضی آقاسیدی عصر امروز در نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه ترویج ایثار و شهادت که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: به طور قطع هم‌رسانی مجموعه های مردمی و دولتی با یکدیگر ارزش افزوده خلق می‌کند و در واقع سفره‌های جدا از هم به یک نقطه هم افزا می‌رسند که منجر به نتایج مطلوب و اثرگذار در حوزه ایثار و شهادت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای اجرای اقدامات مناسب در حوزه ایثار و شهادت باید در یک فضای سیستماتیک و هوشمند، کار را پیش ببریم، افزود: برای 3 هزار شهید استان قزوین باید در یک فضای جامع و کامل و در یک بازه زمانی مشخص یک تقسیم کار حرفه‌ای با دستورهای جداگانه صورت می گرفت که این اقدام انجام نشده و قسمت‌های انجام شده هم دچار نقص است.

آقاسیدی اضافه کرد: در حال حاضر با توجه به دغدغه‌ها و ظرفیت‌های نهادهای مردمی و حکمرانی باید سازوکار به گونه‌ای پیش برود که این آثار گران بها جمع آوری و برای بهره برداری در اختیار نهادهای مرتبط قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین گفت: برای پرداختن به موضوعات فرهنگی و اجتماعی کمبود منابع نداریم، ولی بد سلیقگی و تخصیص نامناسب اعتبارات به وضوح مشاهده می شود و بسیاری از منابع مازاد در بخش عمومی و خصوصی را در این حوزه می توان به کار گیری کرد.

وی اظهار داشت: باید در استان یک نقشه راه با محوریت و اولویت شهدای دفاع مقدس طراحی شود و به صورت کار ویژه نظاماتی تعریف شود و با زمان‌بندی مشخص موضوعات دنبال شود تا به یک نتیجه مطلوب و اثرگذار در این حوزه برسیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار قزوین ادامه داد: محدود کردن واژه و مفهوم ایثار به نبرد سخت، ظلم به مفهوم ایثار است و باید به سبک زندگی شهدا از دوران طفولیت تا دوران جوانی که در کنشگری فرهنگی و اجتماعی فعال بودند، پرداخته شود.

تکیه بر ظرفیت داخلی لازمه موفقیت در حوزه فرهنگی و اجتماعی استروحانیت به عنوان سنگرداران دیانت در میادین فرهنگی و اجتماعی حضور فعال داشته باشدپویش "همت" با رویکرد ساماندهی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در استان مرکزی اجرا می‌شود

آقاسیدی گفت: زیست و تعریف از ایثار کاملا وسیع است ولی به نبرد سخت تمرکز می کنیم که در انتهای عمر این افراد بوده است و این روند باید تغییر یابد. برای تقویت مجموعه های مردمی در حوزه ایثار و شهادت ظرفیت های بخش عمومی و دولتی بسیاری وجود دارد و می توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی اضافه کرد: مدیران در زمینه ترویج ایثار و شهادت پای کار هستند و از تمامی توان مجموعه های خود برای ترویج این فرهنگ بزرگ و بلند مرتبه استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت ارشاد شهید استانداری قزوین وزارت ارشاد شهید استانداری قزوین فرهنگی و اجتماعی استاندار قزوین ایثار و شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌ یدالله صفری ظهر پنجشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم در مدرسه علمیه تخصصی ولی‌‍ عصر(عج) گرمی با تبیین ارزش و جایگاه معلم و استاد اظهار کرد: جایگاه معلم بسیار بزرگتر از یک شغل و منصب است چرا که انسانیت در گرو تربیت معلم است و معلمان میراث‌دار راه و روش انبیا و اولیای الهی می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر امانتداری برجسته‌ترین اوصاف انسان و انسان گرانبهاترین امانت الهی است پس معلم بی‌نظیرترین امین و امانتدار می‌باشد چرا که وظیفه تربیت انسان را بر عهده دارد.

منتخب مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری به ایثار و اخلاص اساتید حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: اساتید خواهر حوزوی با ایثار و اخلاص خود در مسیر تربیت فرزندان این جامعه همواره در تلاش و کوشش هستند و اجر و پاداشی خاص در نزد خداوند متعال دارند.

حجت‌الاسلام‌ صفری تصریح کرد: حوزه‌های علمیه اعم از برادران و خواهران مهمترین نقش تربیتی را در جامعه ایفا می‌کنند به‌خصوص خواهران طلبه که با ایثار و فداکاری خود نهال مقدس خانواده را آبیاری کرده و به مرحله کمال می‌رسانند.

کد خبر 6095136

دیگر خبرها

  • معلمی که مشق عشق می‌کند
  • تقدیر معاون استاندار زنجان از گروه‌های جهادی
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • شهرداری ایروان مایل به همکاری با اصفهان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی است
  • اساتید حوزه علمیه خواهران در مسیر تربیت فرزندان جامعه می‌کوشند
  • دولت سیزدهم نگاه ارزشمندی به مسایل اجتماعی و فرهنگی دارد
  • «شفافیت» یکی از مهمترین موضوعات مورد نیاز در مجلس آینده است
  • باید در حوزه تولید و اقتصاد تسهیل‌گر باشیم
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود