Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اعتراض به توقیف نفتکش ایرانی، توسط کشور یونان و حمایت دولت آمریکا از این اقدام، گفت: اقدام غیر قانونی دولت یونان علیه کشتی ایرانی، مخالف با اهداف و مواضع سازمان جهانی دریانوردی (آیمو) به عنوان مرجع بین المللی دریانوردی است.

علی اکبر صفایی در گفتگوی برخط با کی تاک لیم دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی، تاکید کرد: اولین بار نیست که کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی، به طور مستقیم و غیرمستقیم توسط آمریکا توقیف می‌شود، در سال‌های گذشته نیز تعدادی از کشتی‌های نفتکش ایرانی توسط آمریکا توقیف شد که متعاقباً سازمان بنادر و دریانوردی، به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران اعتراض خود را به بخش حقوقی " آیمو" اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اقدامات آمریکا بر خلاف امنیت و آرامش دریاها و همچنین کشتیرانی ایمن است، تصریح کرد: در پی اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا، کشتی‌ها و دریانوردان ما دائماً با تهدید مواجه بوده اند؛ از اینرو امیدواریم، سازمان بین المللی دریانوردی به این موضوع رسیدگی ویژه کند.

وی افزود: در حالی که کشتی ایرانی درخواست کمک اضطراری از مقامات یونانی داشته است، مقامات یونانی با حمایت آمریکا، کشتی تجاری و باری ایران را توقیف کرده و محموله آن را تخلیه کرده اند؛ چنین اقدامی دزدی دریایی محسوب می‌شود.

صفایی تاکید کرد: اقدامات این چنینی، نه تنها آیمو، بلکه صنعت حمل و نقل دریانوردی و ایمنی آب‌های بین المللی را خدشه دار می‌کند.

وی گفت: اگرچه توقیف کشتی ایرانی، اقدامی سیاسی بوده، اما عواقب آن، سبب تضعیف اهداف، الزامات و استانداردهای آیمو در سطح جهانی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: با بروز چنین پدیده‌هایی در حوزه صنعت دریانوردی و کشتیرانی تجاری، از آیمو انتظار می‌رود به عنوان مرجع بین المللی دریانوردی، عکس العمل مناسب نشان دهد.

آیمو مخالف هرگونه تبعیض و تعرض به امنیت و ایمنی دریانوردی است

کی تاک لیم دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی نیز گفت: اعضای سازمان جهانی دریانوردی، متوجه نگرانی و اعتراض ایران در خصوص اتفاقات اخیر است، ما مخالف هرگونه تبعیض و تعرض به امنیت و ایمنی دریانوردی هستیم.

وی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی و کشتیرانی نباید تحت تأثیر اقدامات سیاسی کشورها قرار گیرد، تاکید کرد: سازمان بین المللی دریانوردی در مورد رسیدگی به موضوعات سیاسی با محدودیت‌هایی روبرو است، اما باید به چنین مشکلاتی رسیدگی شود.

دبیرکل سازمان بین المللی دریانوردی گفت: به منظور رسیدگی به پدیده توقیف غیرقانونی کشتی‌های تجاری، پیام اعتراض ایران را در نشست آتی مجمع آیمو عنوان خواهم کرد تا در مورد این موضوع گفت و گو و به آن رسیدگی ویژه شود.

کد خبر 681782 برچسب‌ها سازمان بنادر و دریانوردی یونان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان بنادر و دریانوردی یونان سازمان بین المللی دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی کشتی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی

پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

 پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه  تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشور‌های منطقه  برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه‌های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

 امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • چرا اتحادیه جهانی کشتی چهره مطرح ایرانی را از المپیک کنار گذاشت؟
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد / تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند