Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس ـ‌ اراک؛  کمتر کسی حتی در بین طرفداران خوشبین آلومینیوم در سال ۹۸ تصور داشت که وقتی لیگ دسته یک به پایان می‌رسد، استان مرکزی صاحب یک کرسی و نماینده در لیگ برتر کشور که ویترین فوتبال کشورمان است، شود.

با پایان فصل ۹۹ – ۱۳۹۸ لیگ دسته یک فوتبال کشور، بعد از ۱۸ سال حسرت،  اراکی‌ها خود را در جمع تیم‌های لیگ برتری دیدند و مرداد ۱۳۹۹ به یکی از تابستان‌های فراموش نشدنی وخاطره‌انگیز ورزش این استان تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حمید محرابی، بی‌حاشیه‌ترین مدیرعامل باشگاه‌های کشور که باید تیم و باشگاه تحت مدیریتش در لیگ برتر را شفاف‌ترین تیم و درعین حال دارای سالم‌ترین قراردادها با بازیکنان دانست موفق شد در فصل ۹۹ – ۱۳۹۸ تیم آلومینیوم رابه لیگ برتر برساند.

آبان ۹۹ خبری شوکه کننده ورزش استان را تکان داد، محرابی که نشان داده بود با برنامه و آرام آرام تیم را به روزهای اوج رساند،کنار زده شد و سعید عباسی به عنوان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم انتخاب شد.

زیاد زمان نبرد تا تیم آلومینیوم که با محرابی روزهایی آرام و طلایی را تحجربه کرده بود، با عباسی وارد طوفان شود و تیم با افت شدیدی روبه رو باشد، از درگیری سرمربی تا نتایج بد بازی‌ها نشان داد آلومینیومی که شخصیت آرام و موفقی از خود نشان داده بود وارد افول بدی شده است.

این وضعیت نابسامان تاجایی ادامه یافت که در پایان نیم فصل آلومینیوم سرمربی خود را از دست داد و خطیبی راهی تراکتور شد و منصوریان جایگزین وی شد تا در نهایت در مجموع ۱۷ دیدار لیگ برتری و حذفی با ۵ برد، ۶ تساوی و ۶ باخت حضور اراکی‌ها در نخستین تجربه حضور در لیگ برتر رقم بخورد و در ۶ دیدار پایانی فصل فوتبالی خود با ناکامی تن به شکست‌های پی در پی و حتی حذف از رقابت‌های جام حذفی دهد.

درحالی که حواشی در پایان فصل در آلومینیوم تشدید شده بود شهریورماه ۱۴۰۰ بستن قرارداد جدید با منصوریان به عنوان سرمربی تیم آلومینیوم اراک موجب ناراحتی مجیدی مدیرعامل شرکت ایرالکو شد و وی اقدام برای برکناری سعید عباسی و منصور قنبر زاده از هیئت مدیره باشگاه آلومینیوم و جایگزینی نقی نائیجی به جای عباسی کرد.

در این میان، نگرانی اراکی‌هایی که دلخوش به داشتن یک تیم در لیگ برتر بودند از وضعیت نابسامان تیم و نبود انسجام برای بازی‌های فصل جدید بیشتر و بیشتر می‌شد.

بار دیگر چاره‌ای جز برگشت محرابی برای بازگرداندن آرامش به تیم آلومینیوم نبود بنابراین یک روز بعد محرابی که موفق‌ترین و درعین حال دارای شفاف‌ترین حساب مالی در بین مدیران عامل تاریخ باشگاه آلومینیوم بود به باشگاه برگشت، محرابی با مدیریت خود آهسته آهسته تیم بحران زده‌ای که از عباسی تحویل گرفته بود را چنان سر و سامان داد که در نیم فصل نخست درحالیکه خوش خیال‌ترین طرفدار تصورش را نمی‌کرد  اما با وجود اشتباهات پرتعداد داوری علیه آلومینیوم، این تیم صدر جدول را بالاتر از استقلال، پرسپولیس به دست آورد.

هرروز که موفقیت محرابی و آلومینیوم بیشتر می‌شد جریان اصلاح‌طلبی که در سال‌های قبل با لابی جریانات سیاسی وارد کارخانه آلومینیوم شده بودند و در سالیان نه چندان دور در حد اعلایی از منافع باشگاه آلومینیوم و کارخانه متنعم بودند و این روزها در این شرکت اقتصادی فعالند منافع شخصی خود را در خطر می‌دیدند و از هرفرصتی برای عقده‌گشایی علیه تیم و مدیرعامل باشگاه استفاده می‌کرد.
تا آنجاکه پس از نتایج ضعیف خطیبی، باشگاه با درایت و تدبیر مدیرعامل برای کم کردن بار زیان به باشگاه دوستانه با سرمربی تیم پای میز مذاکره رفت و درنهایت دوستانه از خطیبی خداحافظی کرد و در نهایت نیز رحمتی سرمربی آلومینیوم شد.

به هرحال فصل جاری فوتبال با کسب عنوان نائب قهرمانی آلومینیوم در جام حذفی و رتبه هشتم لیگ برتر پایان یافت، به طوریکه بسیاری از کارشناسان قهرمانی در جام حذفی را حق این تیم می‌دانند و باخت اراکی‌ها به نساجی را از سر یک بدشانسی می‌دانند.

هنوز فصل تمام نشده، در نشست خبری آخرین بازی خانگی در مقابل پیکان سیاسی‌های ورزشی نویس که اتفاقا در دورانی در این باشگاه به خوبی گذران کرده و دریافتی داشتند شایعه سازی و زمزمه تخریب را دست گرفته و این روزها که تیم بیش از همیشه به آرامش نیاز دارد و تمام تیم ها برای فصل بعد یارگیری می‌کنند، طیف اصلاح طلب و نفوذی در آلومینیوم و ورزش استان به دنبال ضربه و تسویه حساب‌های سیاسی است و یکی در فضای مجازی نشر می‌دهد و پادوهای این طیف بازنشر می‌دهند.

هرچند در این بین طیف منفعت طلب نه دلی برای ورزش استان دارد که بسوزاند و نه دل در گرو آلومینیوم بلکه این طیف به دنبال منافعی است که در دولت قبل و حضور سران مشارکت در کارخانه آلومینیوم به دست آورد و به عنوان حقوق و پاداش از مواهب بهره می‌برد.

به هرحال امروز تمام چشم هواداران و ورزشی‌های استان مرکزی به سمت آلومینیوم و تصمیم مدیران ارشد این مجموعه است که آیا مغلوب صحنه سازی تصمیم‌سازان سیاسی باز و نفوذی اصلاح طلب بشوند یا همچنان بر حمایت خود از مدیرعامل موفق آلومینیوم اراک باقی بماند؟

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: محرابي آلومينيوم اراك باشگاه آلومينيوم باشگاه آلومینیوم تیم آلومینیوم لیگ برتر اراکی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد

کارشناس داوری کشورمان اعتقاد دارد، داور در صحنه گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم مرتکب اشتباه شده است. - اخبار ورزشی -

علیرضا یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره قضاوت امیر عرب‌براقی در دیدار آلومینیوم اراک - پرسپولیس در جام حذفی اظهار داشت: بازی طوری نبود که سختی زیادی داشته باشد و بازیکنان کار خودشان را می‌کردند. تنها مورد گل اول پرسپولیس بود که به نظرم زمانی که ارونوف توپ را گرفت، توپ در کنترل کامل بازیکن آلومینیوم بود و بازیکن پرسپولیس با عمل شارژ کردن، دستش را پشت کمر حریف گذاشت و دستش کامل باز و همین باعث شد تعادل بازیکن آلومینیوم به‌هم بخورد. این حرکت به اعتقاد من خطا بود. گاهی ببیننده در این صحنه‌ها فکر می‌کند خطایی نشده است، ولی چون دست بازیکن روی کمر بازیکن حریف بوده و شارژ کرده، خطاست. دو صحنه مشابه دیگر هم در جریان بازی رخ داد که داور خطا اعلام کرد.

 

.

 

وی در ادامه تصریح کرد: یک صحبتی هم درباره چیدمان داوری دارم، داور چهارم این بازی، داور بازی قبلی پرسپولیس در جام حذفی مقابل نفت و گاز گچساران بوده است. متأسفانه این نوع چیدمان درست نیست. با این همه داورهایی که داریم به نظرم این نوع چیدمان برای داوری ما نقص است.

کارشناس داوری کشورمان درباره گل اول آلومینیوم به پرسپولیس نیز توضیح داد: در دقیقه 85 گل اول آلومینیوم زمانی به ثمر رسید که قبل از ورود توپ به داخل محوطه، یک بازیکن آلومینیوم با گرفتن دست بازیکن پرسپولیس مانع از توانایی بازیکن برای دفع توپ شد. در آن صحنه هم باید داور به نفع پرسپولیس خطا اعلام می‌کرد.

 

.

 

کارشناس داوری کشورمان در پایان درباره اخطار داور به لیموچی به دلیل شبیه‌سازی در وقت‌های اضافه گفت: این اخطار درست بود و مهاجم آلومینیوم تمارض کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد
  • ماجراهای کنسرت «سیروان خسروی» در اهواز تکرار نمی‌شود
  • ناکامی قرمزها مقابل ایرالکو در همه جام‌ها
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • پایان هیجان در اراک، کنار زدن مدافع عنوان قهرمانی با سخت کوشی آلومینیوم سازان
  • بحث روز؛ VAR در فوتبال، قاضی عادل یا قاتل روح ورزش محبوب ما؟
  • بردلی بارکولا: می‌دانستم که آرائوخو مرتکب اشتباه می‌شود
  • شهدا بهترین الگوی جامعه هستند/ برای ادامه راه انقلاب به یاد و راه شهدا نیاز داریم
  • آلومینیوم در اندیشه تکرار برد مقابل پرسپولیس