Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده با بیان این که رئیس‌جمهور دغدغه خاصی نسبت به حوزه جوانان به ویژه ازدواج جوانان دارد بر لزوم تشکیل شورای نظارتی وام ازدواج تاکید کرد و اظهار داشت: با مشکلاتی که در پرداخت وام و سلیقه‌ای عمل کردن بانک‌ها در این حوزه وجود دارد، تشکیل یک شورای نظارتی با حضور اعضایی از دولت و ریاست جمهوری بسیار ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اولین جلسه کمیسیون تخصصی ازدواج و خانواده در سال 1401 با حضور اعضای جدید و به ریاست حجت‌الاسلام علی ابوترابی (رئیس کمیسیون) و حجت‌الاسلام مهدی متقی‌فر (دبیر کمیسیون و مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان) تشکیل شد.

حجت‌الاسلام متقی‌فر در این نشست با تاکید بر اهمیت برگزاری منظم و موثر این جلسات اظهار داشت: مصوبات این کمیسیون برای طرح و تصویب در ستاد ملی ساماندهی امور جوانان و شورای عالی جوانان تاثیرگذار است.

وی با بیان این که این کمیسیون یک هیات اندیشه‌ورز برای ستاد ملی ساماندهی امور جوانان و شورای عالی جوانان است، اظهار داشت: زیر پایه و آسیب شناسی موضوعات باید در این کمیسیون صورت بگیرد تا در ستاد و شورای عالی جوانان بدون مشکل تصویب شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان این که رئیس‌جمهور دغدغه خاصی نسبت به حوزه جوانان به ویژه ازدواج جوانان دارد، اظهار داشت: رئیس‌جمهور تاکید داشتند جلسات شورای عالی جوانان منظم تشکیل و مصوبات آن به صورت جدی پیگیری شود.

مهدی متقی‌فر تصریح کرد: با پیگیری دکتر یامین‌پور مقرر شده جلسه شورای عالی جوانان در هفته ازدواج (۱۰ تا ۱۶ تیرماه)، برگزار شود، لذا طرح‌ها و ایده‌هایی که در این کمیسیون مطرح می شوند را باید به خوبی چکش کاری کنیم تا با تصویب در شورای عالی جوانان بتوانیم قدمی در تسهیل ازدواج جوانان برداریم.

وی همچنین بر لزوم تشکیل شورای نظارتی وام ازدواج تاکید کرد و اظهار داشت: با مشکلاتی که در پرداخت وام و سلیقه ای عمل کردن بانک ها در این حوزه وجود دارد، تشکیل یک شورای نظارتی با حضور اعضایی از دولت و ریاست جمهوری بسیار ضروری است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان با بیان این که هدف این کمیسیون رسیدن به سیاست هایی است که بتواند تغییر بنیادین در حوزه ازدواج ایجاد کند، اظهار داشت: اما حدود ششصد هزار فقره ازدواج در سال رخ می دهد که اکثر آنها مشکل دریافت وام ازدواج دارند و ما نمی توانیم به این موضوع بی توجه باشیم و اگر شورای نظارتی وجود داشته باشد با اختیاراتی که دارد می تواند این مشکلات را به صورت ویژه پیگیری و مرتفع کند.

وی همچنین به موضوع مسکن موقت برای زوجین جوان اشاره کرد و افزود: مسکن موقت همین الان هم توسط خیرین در کشور انجام می شود اما می طلبد که این حوزه با همکاری و همیاری همه ارگان ها گسترده تر شود تا کمک خوبی برای زوجین جوان در ابتدای زندگی مشترک باشد.

حجت‌الاسلام متقی‌فر با تاکید بر آموزش به جوانان و خانواده‌ها اظهار داشت: بسیاری از اختلافات و آسیب‌های خانواده‌ها در اثر نداشتن آموزش‌های حداقلی مهارت زندگی است که باید برای این حوزه برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی انجام داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حجت الاسلام علی ابوترابی شورای عالی جوانان شورای نظارتی حجت الاسلام برنامه ریزی رئیس جمهور وام ازدواج متقی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای تاکید کرد: نسبت به هرگونه تنش‌زایی از سوی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: اقدامات مشکوک جاری برای سد راه یمن و تضعیف نقش کارآمد و اثرگذار آنکه از وظیفه دینی و انسانیِ دفاع از ملت فلسطین سرچشمه می‌گیرد، ناکام خواهد ماند.

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: پیامدهای هرگونه تنش‌زایی، محدود به مرزهای یمن نخواهد بود و مانع از مواضع شرافتمندانه ملت یمن، پایداری آن‌ها و دلاوری‌های نیروهای مسلح آن در تمامی سطوح نخواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر موضع ثابت خود را در حمایت و پشتیبانی از فلسطین در رویارویی با حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه که به شکلی همه‌جانبه و زشت از سوی آمریکا و غرب حمایت می‌شود، اعلام می‌کنیم.

شورای عالی سیاسی یمن تصریح کرد: ما بر اهمیت مراقبت از یکپارچگی و صلابت جبهه داخلی یمن در رویارویی با دسیسه‌های آمریکا و انگلیس تاکید می‌کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما بار دیگر موضع ثابت خود را در قبال امنیت و ثبات منطقه، دریای سرخ، دریای عرب، باب المندب و اقیانوس هند اعلام می‌داریم. هیچ‌کدام از اقداماتی که نیروهای مسلح انجام می‌دهند خلاف قوانین بین‌المللی و بشری نیست.

علاوه بر این «مهدی المشاط» رییس شورای عالی سیاسی یمن نیز در خصوص روند صلح میان این کشور و عربستان سعودی اعلام کرد: طرف سعودی باید از گام کاهش تنش به گام لازمه صلح قدم بردارد. عربستان باید در خصوص روند گفت‌وگوها با یمن، منافع ملی خود را بر منافع ملی آمریکا مقدم کند.

کد خبر 6093511

دیگر خبرها

  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رئیس جمهور معیشت مردم است
  • کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان اولویت طرح وصال شیرین
  • خبر جدید از لایحه حجاب/ رئیس کمیسیون قضایی مجلس: منتظر اظهار نظر شورای نگهبان هستیم
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • شوراها پشتوانه مالی ندارند