Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک: چندی پیش، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در مورد برخی از اخبار منتشره در مورد تغییر سفرا گفت: ۴۰ سفیر در لیست تغییر هستند و جانشین آنها مشخص شده اند و پروسه اداری آن در حال انجام است.

در همین رابطه، خبرها حاکی است که به زودی سفیر و نماینده دائم نزد دفتر ملل متحد و سازمان های بین المللی تغییر خواهد کرد و شخص جدیدی جانشین مجید تخت روانچی در نیویورک خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

براساس شنیده های غیررسمی تابناک از منابع مطلع، سعید ایروانی، کاردار پیشین ایران در عراق و معاون کنونی امنیت بین‌الملل و سیاست خارجی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، گزینه قطعی برای تصدی نمایندگی ایران در نیویورک به جای تخت روانچی است. 

به گفته یک منبع مطلع، ویزای نماینده جدید ایران در نیویورک تاکنون از سوی دولت آمریکا صادر نشده است و او در انتظار دریافت ویزا برای استقرار در نیویورک است. 

ایروانی از سال 92 تاکنون، معاون علی شمخانی در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده است.

معاون فعلی شورای عالی امنیت ملی، در مذاکرات اخیر میان ایران و عربستان در بغداد پایتخت عراق، رئیس هیات مذاکره کننده ایران با سعودی ها بود.

در نخستین تصویر منتشره از مذاکرات میان تهران و رياض در بغداد، ایروانی را در کنار مصطفی الکاظمی رئیس جمهور عراق و خالد الحمیدان رئیس هیات مذاکره کننده سعودی مشاهده می کنیم.

لازم به ذکر است که مجید تخت روانچی که احتمالا در لیست تغییرات وزارت خارجه دولت جدید است، از فروردین ۱۳۹۸ سفیر و نماینده دائم نزد دفتر ملل متحد و سازمان های بین المللی بود. او پیشتر معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، سفیر ایران در برن و معاون اروپا-آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان بوده است. او در جریان مذاکرات هسته‌ای نیز عضو ارشد تیم ایران بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی قیام 15 خرداد محمود دعایی سازمان ملل مجید تخت روانچی آبله میمونی متروپل آبادان مهدی صباغی قیام 15 خرداد محمود دعایی تخت روانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «عباس المالکی» فعال سیاسی عراقی تاکید کرد که سفارت آمریکا در بغداد به دنبال گسترش انحرافات اخلاقی در جامعه عراق و اجرای پروژه های مخرب خود است.

وی افزود: مخالفت آمریکا و انگلیس با تصویب قانون مبارزه با فحشاء در عراق به این دلیل انجام می شود که واشنگتن از انحرافات اخلاقی به عنوان وسیله ای برای اجرای سیاست های خود در برخی کشورهای منطقه از جمله عراق استفاده می کند.

المالکی تصریح کرد: آمریکا و انگلیس از عمله های خود در عراق که مشکلات اخلاقی دارند برای تحقق اهداف سیاسی و ناامن کردن کشور استفاده می کنند.

وی گفت: این کشورها از عناصر منحرف حمایت های مالی به عمل آورده و به آنها ویزا و محل اقامت در برخی کشورهای همسایه می دهند. سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی به شمار می رود. این مرکز عناصر مشکل دار را دور خود جمع کرده و آنها را به کشورهای دیگر اعزام می کند.

روز گذشته نیز «علی جابر التمیمی» کارشناس مسائل حقوقی عراق تاکید کرد که «النا رومانسکی» سفیر آمریکا در بغداد قانون‌های بین المللی را در خصوص این کشور نقض کرده است.

وی افزود: سفیر آمریکا در امور داخلی عراق دخالت می‌کند که بدین ترتیب مفاد توافقنامه امضا شده میان بغداد و واشنگتن را نقض کرده است.

التمیمی اضافه کرد: رومانسکی به قانون مبارزه با فحشاء در عراق اعتراض کرده که این اقدام در تضاد با مفاد یک، ۲ و سه منشور سازمان ملل و ماده ۲۷ توافقنامه راهبردی امضا شده با طرف آمریکایی در سال ۲۰۰۸ به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: بدین ترتیب عراق حق دارد سفیر آمریکا را بر اساس توافقنامه وین سال ۱۹۶۱ بند مربوط به تعیین روابط دیپلماتیک از این کشور اخراج کند. بر اساس ماده ۹ توافقنامه وین هر کشوری می‌تواند هر سفیر نامطلوبی را اخراج کند.

کد خبر 6092951

دیگر خبرها

  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • بازداشت موعود شمخانی تأیید شد
  • بازداشت «موعود شمخانی» تأیید شد
  • بازداشت فامیل شمخانی به اتهام رشوه ؟
  • برنا : بازداشت برادرزاده شمخانی
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد