Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@22:14:31 GMT

بحران کرونا عامل تشدید فقر ، بی عدالتی و بیکاری شده است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۶۸۲۰

بحران کرونا عامل تشدید فقر ، بی عدالتی و بیکاری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ سید محمد یاراحمدیان ، نماینده و سرپرست هیأت کارگری جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سازمان بین‌المللی کار، ژنو در سخنانی با بیان آیه «وان لیس الانسان الا ما سعی» (برای انسان بهره‌ای جز سعی و کوشش او نیست) ،‌خطاب به هیات رییسه و نمایندگان گروه‌های کارگر، کارفرما  و دولت گفت: به نمایندگی از میلیون ها کارگر تلاشگر و خستگی ناپذیر کشورم ، پیام صلح ، مودت و دوستی مردم سرزمین کهن و باستانی ایران زمین را پذیرا باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بحران کرونا آثار زیانباری بر دنیای کار داشته است که مهمترین آن تشدید فقر ، بی عدالتی ، بیکاری ناشی از بین رفتن چند ده میلیون شغل بوده و گزارش های سازمان بین المللی کار تأکید می کند که خسارات وارده به کشور های در حال توسعه و دارای درآمد متوسط به پایین ، بسیار شدیدتر بوده است . این کشور ها در مرحله همه گیری کرونا به دلیل اقتصاد غیر رسمی غالب ، پوشش نا کافی تأمین سلامت و توسعه نا کافی در زیر ساخت های نظام سلامت ، صدمات اجتماعی و اقتصادی بیشتری را تجربه کردند .

در آغاز پاندمی کرونا درکشور من ایران به دلیل تحریم‌های دارویی قدرت های بزرگ اما غیر مسئول ، چند ده هزار کارگر جان خود را از دست دادند، ولی با همت دانشمندان و نخبگان ، واکسن مناسب تولید وپس از واکسیناسیون بیش از هشتاد درصدی ، این طوفان بیماری ، فروکش و این بحران مهار شد .

کرونا بانگ بیدار باشی برای کل جهان است که امنیت و سلامت تک تک انسان ها به هم وابسته است ، فلذا پیشنهاد دارم بی تعهدی و ظلم آشکار بعضی ازدولت های مسئول در قبال سایر کشور ها مورد سؤال و مؤاخذه نهاد های بین المللی نظیر سازمان بین المللی کار قرار گیرند و در سابقه تاریخی این نهاد بین المللی ثبت شود .

ادامه اعمال تبعیض و تحریم ناروا ، غیر قانونی و فاقد مبانی اخلاقی و انسانی سازمان بین المللی کار بر علیه کارگران ایران که در حدود دو دهه گذشته ادامه داشته بی تردید در تغایر فاحش با اهداف و آرمان های بنیانگذاران سازمان بین المللی کار بشمار می‌رود ، فلذا امیدواریم در دوره جدید مدیریتی دبیرکل سازمان بین المللی ،کار با مشی سازنده و مسؤلانه ، کارگران ایران بتوانند از مجموعه ی خدمات دپارتمان های مختلف بهره مند شوند .

وی در ادامه گفت: میلیون ها کارگر مهاجر افغانستانی که به دلیل موضوعات حادث شده در کشورشان ، میهمان کشور ایران هستند به دلیل عدم سازماندهی ، با مشکلات متعددی روبرو هستند که امیدواریم با همکاری و مشارکت دپارتمان های مربوطه سازمان بین المللی کار و کنفدراسیون بین المللی کارگران « آی تی یو سی » بتوانیم با تأسیس کمیته مشترک ، نسبت به رفع و حل آن مشکلات اقدام کنیم .

در کشور های توسعه یافته و اقتصاد های پیشرفته ، مطالبات کارگران ، حقوق بیشتر ، رفاه بالاتر ، زندگی شایسته تر و نظایر آن مطرح است ، در صورتی که در کشور های که جنگ به آنها تحمیل شده مطالبات کارگران یافتن شغل برای مبارزه با فقر و گرسنگی و به عبارتی زنده ماندن است ، در این شرایط ناگوار ، همه ی ما نمایندگان کارگران ، کارفرمایان و دولتها به نسبت ، مسؤل هستیم و باید اولویت مجموعه اقدامات ما در راستای عدالت اجتماعی ، مطالبه حق ، صلح و امنیت جهانی باشد ، همه ما مکلف هستیم، دولت هایی که با اهداف استعمارگری و تفکر سلطه گری ، جنگ را در کشورها به ارمغان می آورند ، محکوم نماییم .

در پایان ضمن عرض تبریک به جناب آقای « گیلبرت اف هانگبو » به عنوان یازدهمین مدیرکل سازمان بین المللی کار ، برای ایشان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در زمان مدیریت متعهدانه و مسؤلانه ایشان ، کارگران سراسر دنیا شاهد زندگی شایسته ای باشند.

برای زندگی  شایسته کارگران ، با هم فکر می کنیم و سپس برنامه ریزی می کنیم و حتما این آرزو  را  محقق  می‌کنیم . از توجه همگان صمیمانه متشکرم .

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اجلاس بین المللی کارگران سازمان بین المللی کار کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور، گفت: کرمانشاه به عنوان مرکز و هاب مدیریت بحران و حوادث غرب کشور مصوب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، بابک محمودی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان در استانداری برگزار شد با اشاره به اینکه هر اقدامی در زمینه بحران باید در قالب پیشگیری باشد، اظهار داشت: باید نقاط پرخطر در طبیعت به مردم معرفی شوند و امدادرسانی‌ها باید به سرعت انجام شود که سبب نشویم مردم از حضور در طبیعت دلزده شوند.

وی با اشاره به استقبال مردم از کوهستان عنوان کرد: راهنمایان در کوهستان حضور دارند و در برخی مسیرها صعود افراد باید با راهنما انجام شود و این تلفات را کاهش می‌دهد.

محمودی با بیان اینکه بیستون چهارمین توده سنگی بزرگ دنیا است و برای سنگ‌نوردی و صخره‌نوردی بسیار مهم است، گفت: کوهستانی بودن را نباید یک تهدید دانست، بلکه می‌توان به آن به عنوان یک فرصت اشتغال‌زایی نگاه شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور افزود: با تصویب کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی و حوادث غرب کشور از نظر پایگاه هوایی و تجهیزات انباری و تخصصی تجهیز می‌شود.

وی بیان کرد: این مرکز می‌تواند علاوه بر استان کرمانشاه به سایر استان‌های غرب کشور نیز خدمات‌رسانی کند، اما استان باید حداقل‌های انبارداری شامل سیستم اعلام حریق را راه‌اندازی کند و در این صورت کرمانشاه به عنوان هاب منطقه‌ای برای مدیریت بحران در نظر گرفته خواهد شد.

محمودی با اشاره به اینکه فرودگاه کرمانشاه اکنون با مشکلاتی مواجه است که به‌زودی برطرف می‌شود، گفت: چنانچه آشیانه دیگری در فرودگاه برای استقرار دائمی سه تا چهار فرزوند بالگرد ایجاد شود بسیار کمک کننده خواهد بود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور افزود: ما انگیزه‌ای برای افزایش تعداد پایگاه‌ها نداریم، زیرا بسیار هزینه بر است و این انگیزه را باید فرمانداران و استانداران ایجاد کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • هدف گذاری برای تقویت مناسبات ترانزیت جاده ای بین ایران و ازبکستان
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور