Web Analytics Made Easy - Statcounter

عصر ایران - زیمنس گیمسا (Siemens Gamesa)، یکی از شناخته شده‌ترین نام ها در دنیای انرژی های تجدیدپذیر، تولید پره های توربین بادی بی115 (B115) خود را در شهر آلبور، دانمارک آغاز کرده است. با طولی برابر با 115 متر، این پره های جدید قرار است در نسل بعدی توربین های بادی دریایی شرکت زیمنس گیمسا به نام "اس‌جی 14-236 دی‌دی" (SG 14-236 DD) به کار گرفته شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه نصب توربین های بادی دریایی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پره توربین بادی بی115 طولانی‌ترین پره ای است که تاکنون توسط شرکت آلمانی‌اسپانیایی زیمنس گیمسا تولید شده است. این پره های غول آسا با استفاده از فناوری اینتگرال‌بلید (IntegralBlade) شرکت به صورت یک تکه از اپوکسی تقویت شده با فایبرگلاس ساخته می شوند. این روش استحکام و قابلیت اطمینان پره را افزایش می دهد زیرا دیگری نیازی به اتصال چند تکه که موجب شگل گیری نقاط ضعیف‌تر در پره می شود، وجود ندارد.

همچنین، پره های جدید بی115 با استفاده از یک رزین جدید با مزایای بیشتر در زمینه بازیافت ساخته می شوند. بر همین اساس، زمانی که توربین بادی به پایان عمر کاری خود می رسد، پره ها را می توان جدا کرده و برای کاربردهای جدید بازیافت کرد.

توربین بادی جدید اسجی 14-236 دیدی

به گفته زیمنس گیمسا، توربین بادی دریایی اس‌جی 14-236 دی‌دی گام بعدی در مسیر گذار از سوخت های فسیلی سنتی به منابع انرژی تجدیدپذیر است. به لطف پره های 115 متری خود، این توربین دارای قطر روتور 236 متر و مساحت جاروب شده 43500 متر مربع است. این به معنای آن است که توربین بادی جدید می تواند باد بیشتر و در نتیجه انرژی بیشتری برداشت کند.

در حقیقت، توربین بادی اس‌جی 14-236 دی‌دی در مقایسه با مدل قبلی اس‌جی 11-200 دی‌دی، 30 درصد تولید انرژی سالانه بیشتر دارد. همچنین، توربین بادی جدید زیمنس گیمسا دارای ظرفیت خروجی قابل توجه تا 15 مگاوات و یک سامانه High Wind Ride Through است که هنگام وزش بادهای سریع، پایداری توربین را حفظ کرده و از آن محافظت می کند.

نمونه اولیه این توربین بادی طی سال جاری میلادی آزمایش خواهد شد و آغاز تولید انبوه آن در سال 2024 برنامه ریزی شده است.

 

مطالعه دو مطلب زیر را نیز از دست ندهید: 

*چین و ساخت بزرگ‌ترین توربین بادی دریایی جهان (+عکس) *شاین؛ نیروگاه بادی قابل حمل در کوله پشتی! (+فیلم و عکس) تماشاخانه ببینید| چشم و گوش شاه؛ سازمان اطلاعات و امنیت ایران باستان ببینید| واکنش علی دایی به ویدیو وایرال شده عباس بوعذار فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اس جی 14 236 دی دی بادی دریایی توربین بادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج، اظهار کرد: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان در اقصی نقاط دنیا که از مظلوم دفاع می کنند را می ستایم و این ضمیرهای آگاه قابل ستایش و تقدیر است.

وی افزود: ادامه این حرکت ها و خیزش های خودجوش دانشجویی در اقصی نقاط دنیا در مقابل نسل کشی ها، درندگی ها و کشتن غیرنظامیان، بانوان و کودکان و حساسیت آنها نسبت به این جنایات می تواند آغازگر سیر تحولات جهانی و بیداری ملت های آزاده باشد و ما با قاطعیت از این حرکت ها اعلام حمایت خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: دنیا در مقابل چنین جنایت هایی موضع گیری خواهد کرد و سازمان بین الملل هم تصمیمات جدی تری خواهد گرفت.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴،نشست با اعضای هیات رئیسه از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی (با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها و موارد دیگر)، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی و موارد دیگر از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • عملکرد هلال احمر در تسکین آلام رنج‌دیدگان قابل تحسین است
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • آینده ارزهای دیجیتال: چگونه بلاکچین صنایع مختلف را متحول می‌کند؟
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • خیزش های دانشجویی دنیا سرآغاز تحولات جهانی