Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@03:21:34 GMT

تفکر امام خمینی (ره) زنده و پویا است

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۶۹۰۵

تفکر امام خمینی (ره) زنده و پویا است

به گزارش خبرنگار مهر مرتضی السندی بعد از ظهر سه شنبه در نشست علمی تحلیلی گستره جغرافیایی اندیشه امام (ره) که در سالن دانشکده آینده پژوهی دانشگاه امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد: حضرت امام خمینی فقیه و فیلسوفی قوی و توانمند و استاد اخلاق و عارف بود.

وی با بیان اینکه در حوزه علمیه فقها و عرفای زیادی داشتیم اما نام امام خمینی (ره) از آنها متمایز بود، افزود: اگر نگاه کنیم بعضی تفکرات و اشارات امام خمینی (ره) در فکر خیلی از مراجع نبود که اصلی ترین بخش آن نیز مفهوم انتظار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر جبهه الوفاء بحرین با اشاره به اینکه در طول تاریخ فشار زیادی بر علیه شیعیان بوده تا مفهوم انتظار را به صورت منفی جلوه دهند، تاکید کرد: تا پیش از حرکت امام خمینی (ره) ظهور به دعای ندبه و تبیین علائم آن محدود می‌شد اما نگاه امام خمینی بر مبنای فراهم کردن تدارک مقدمات ظهور بود.

وی با اشاره به اینکه این تلاش برای تدارک مقدمات ظهور باعث ایجاد امید در بین مردم مستضعف دنیا شده است، تصریح کرد: تفکرات امام خمینی (ره) امروز به یک زبان جهانی تبدیل شده و هرجا تفکر امام (ره) به آنجا رسیده شاهد وسعت آن هستیم.

این فعال جبهه مقاومت گفت: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، مردم بحرین حرف و سخن امام (ره) را دارای فهمی جدید دانستند و باعث شد جوانان بحرین با عبور از جریانات سکولاری به تفکر امام (ره) و تفکرات جریانات اسلامی نزدیک شوند.

وی اظهار کرد: دولت بحرین از تفکرات امام خمینی (ره) خیلی می ترسد چون می‌داند این تفکر، زنده و پویا است و به دل انسان می‌نشیند و اگر به دل بنشیند عزتی به مردم می بخشد که جریان ساز است.

السندی در پایان با اشاره به اینکه تفکر امام محدود شدنی نیست و نمی‌توان آن را محدود کرد، یادآور شد: تفکرات امام خمینی (ره) روز به روز وسعت پیدا کرده و لرزه بر اندام دشمنان این تفکر پی اندازد.

کد خبر 5508920

منبع: مهر

کلیدواژه: بحرین دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین امام خمینی ره جریان الوفاء بحرین بوشهر سالروز ارتحال امام خمینی قیام 15 خرداد کرمانشاه امام خمینی ره آمار کرونا خطبه های نماز جمعه دهه کرامت ویروس کرونا ساختمان متروپل اجتماع سلام فرمانده تغییر ساعت کاری اردبیل مراسم ارتحال امام خمینی ره امام خمینی تفکر امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب

سه هزار نفر از معلمان سراسر کشور امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با رهبر معظم انقلاب در حسینیه امام خمینی(ره) دیدار خواهند کرد.

دریافت 10 MB

دیگر خبرها

  • روایت شاپور بختیار از سبک زندگی امام خمینی
  • معلمان روش تفکر و مبانی عقیدتی را به دانش‌آموزان بیاموزند
  • بیداری جهانی علیه تفکر صهیونیستی
  • تاکید امام جمعه خمینی شهر بر حمایت مردم از طرح نور
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • اهمیت معلم از نگاه امام خمینی: شغل شما آدم سازی است
  • امام خمینی: باید پینه دست کارگران را بوسید
  • حرکت آزادانه و شجاعانه دانشجویان غربی قابل تحسین است
  • فریاد افغانستان افغانستان در فرودگاه امام خمینی!
  • فیلم/ حال و هوای حسینیه امام خمینی(ره) قبل از حضور رهبر انقلاب