Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@14:45:25 GMT

آب شرب دزفول هیچ گونه آلودگی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۶۹۶۶

آب شرب دزفول هیچ گونه آلودگی ندارد

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت دزفول گفت: بر اساس داده‌های آزمایشگاهی آب شرب دزفول فاقد هرگونه آلودگی می‌باشد.

غلامرضا زادمهر می گوید: علاوه بر اینکه روزانه آب شرب تمام مناطق شهری و روستایی شهرستان توسط کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان کلرسنجی می‌شود، طبق دستورالعمل وزارت بهداشت از آب شرب کل شهرستان، نمونه‌های میکروبی اخذ شده و در آزمایشگاه آب مرکز بهداشت دزفول بررسی می‌شوند که خوشبختانه تا کنون شواهدی مبنی بر آلودگی آب مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است افزون بر پایش‌های کارشناسان بهداشت محیط و بهورزان، بازدید‌های مشترکی توسط بازرسان آبفای دزفول انجام می‌شود که همه این بازدید‌ها صحت سالم بودن آب شرب شهرستان را تائید می‌کنند.

 زاد مهر می گوید: با شروع فصل گرما بیماری‌های روده‌ای و منتقله از طریق آب و غذا بروز بیشتری پیدا می‌کنند که توصیه می‌شود شهروندان نکاتی مانند استفاده از آب سالم (لوله کشی تصفیه شده یا بطری‌های بسته بندی شده)، خرید مواد غذایی از مکان‌های معتبر و دارای گواهینامه سلامت، شستشوی مناسب میوه و سبزی، شتسشوی مرتب دست‌ها و .. را رعایت نمایند.

 مسئول بهداشت محیط گفت: والدین در صورت مشاهده اولین علائم مسمومیت مانند دل پیچه، شکم درد، اسهال و استفراغ در هر یک از اعضا خانواده به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه نموده تا از این طریق بتوان از ایجاد کم آبی در بدن به ویژه در کودکان پیشگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب شرب تامین آب بهداشت محیط آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از مشاهدۀ پلنگ ایرانی در این استان خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سالاروند، امشب، با اشاره به ثبت فیلم یک قلاده پلنگ در منطقه حفاظت‌شدۀ سفیدکوه، گفت: مشاهدۀ این گونه ارزشمند در لرستان تأیید شده‌است.

او با بیان اینکه حضور پلنگ برای سایر گونه‌ها جنبۀ حمایتی دارد، اضافه کرد: مشاهدۀ پلنگ در یک زیست‌بوم نشان‌دهندۀ پویایی و تکمیل زنجیرۀ غذایی زیستگاه‌ است.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست لرستان با تقدیر از خدمات محیط‌بانان، بیان کرد: هوشمندسازی و استفاده از فناوری‌های نوین ارتقای امنیت، افزایش مشاهدۀ تعداد گونه‌های حیات‌وحش طی دو سال اخیر را به‌دنبال دارد.

او با اعلام اینکه تعداد گربه‌سانان ایران به هشت گونه کاهش یافته‌است، تأکید کرد: پنج گونه شامل پلنگ ایرانی، کاراکال، سیاه‌گوش، گربه جنگلی و گربه وحشی در لرستان شناسایی و ثبت شده‌است.

سالاروند خاطرنشان کرد: سه مورد پلنگ ایرانی سال گذشته در زیستگاه‌های لرستان مشاهده و ثبت شده‌است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • کشف لاشه یک قلاده پلنگ در یک منطقه شکار ممنوع/ عکس
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان