Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه بندر ماهشهر، برخی سیاست‌های غلط دولت‌های قبل را عامل نابودی تالاب‌ها و آب‌های طبیعی خوزستان و ایجاد ریزگردها دانست و گفت: صنایع پتروشیمی باعث آلودگی هوا و از بین رفتن صنعت صیادی در بندر ماهشهر شده است.   به گزارش ایرنا؛ سید امیر محمدی‌پور روز سه شنبه در پانزدهمین همایش ملی علوم و فنون دریایی در بندر ماهشهر با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: به مشکلات محیط زیستی ماهشهر توجه شود، چرا که وضعیت این شهرستان خوب نیست، نمی‌توانیم حقایق را انکار و به تشویق همدیگر بسنده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی با اشاره به فعالیت ۲۴ پتروشیمی در شهرستان ماهشهر، اضافه کرد: این صنایع باعث فخر و مباهات ماست اما مردم از آلودگی پتروشیمی‌ها گلایه دارند، شهروندان هوای پاک برای تنفس ندارند، بطوریکه با گزارش کارشناسی ارائه مشخص می‌شود که منشاء بسیاری از بیماری‌های مردم، همین آلودگی های محیط زیستی است.   محمدی‌پور ادامه داد: این صنایع آلوده باعث از بین رفتن صنعت صیادی منطقه شده که از گذشته مردم به آن اشتغال داشتند.   وی تصریح کرد: هفته‌ای نیست که جوانان بیکار که از تجمع در مقابل درهای ورودی پتروشیمی‌ها خسته شده‌اند، به ما مراجعه نکنند، آنها می‌گویند آلودگی این صنایع برای ماست اما عایدی آن برای ما نیست.   محمدی‌پور برخی سیاست‌های غلط دولت‌های قبل را عامل نابودی تالاب‌ها و آب‌های طبیعی خوزستان دانست که باعث ایجاد ریزگردها شده است.   وی اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت سیردهم با عزم جدی برای مردم قدم به میدان گذاشته، از این دولت انتظار داریم توجه بیشتری به خوزستان و بندر ماهشهر داشته باشد.   به گفته وی، ماهشهر که قلب تپنده اقتصاد کشور است، نیازمند توجه جدی به لحاظ آلودگی آب و هواست.   محمدی‌پور تصریح کرد: با وجودی که این شهرستان در کنار آب قرار دارد، اما حتی از آب شرب هم محروم است.   بی‌توجهی به گردشگری دریایی   معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار خوزستان همچنین در این نشست با بیان اینکه سازمان محیط زیست نباید مانع تولید و اشتغال شود، خواستار بازنگری در مجوز توسعه یکی از واحدهای پتروشیمی شد.   آقارضا فتوحی با اشاره به اجرای بخشی از این پروژه، افزود: با روی کار آمدن دولت جدید، اگر اجازه ساخت این پتروشیمی در فاصله دورتر از ساحل داده شود، مشکلی برای مردم ایجاد نخواهد کرد.   وی اظهار داشت: یکی از مسائل اساسی در کشور این است که با شکل گیری یک جو روانی، همه طرح‌ها به آن سمت می‌رود، مثلا در یک دوره ساخت پتروشیمی و در یک مقطع سدسازی زیاد انجام می‌شد و هر نماینده‌ای برای گرفتن مجوز یک سد اقدام می‌کرد.   فتوحی افزود: با توجه به تبعات محیط زیستی طرح‌ها باید به پایداری فکر کنیم و همه اجزای یک سیستم را بصورت یکپارچه در نظر بگیریم.   وی با تاکید بر توجه به شاخص‌های محیط زیستی بصورت عملیاتی، اضافه کرد: رویکرد ما در پروژه‌ها باید حفاظت از گونه‌های گیاهی و جانوری و تالاب‌ها باشد چرا که تالاب‌های استان که در حال خشک شدن هستند محل امرار معاش عده زیادی از اهالی هستند.   فتوحی همچنین خواستار ساماندهی و توسعه بنادر خوزستان شد و گفت: این استان بیش از 300 کیلومتر مرز دریایی و 10 بندر دارد اما این بنادر قابل مقایسه با حوزه خلیج فارس که در آن سوی آب قرار دارند، نیستند بنابراین بنادر خوزستان از جمله ماهشهر نیازمند ساماندهی هستند.   وی با اشاره به توسعه نامتوازن در بندر ماهشهر اظهار داشت: 70 درصد مایحتاج کشور، از این بنادر تامین می‌شود و درآمد بندر ماهشهر پنج هزار میلیارد تومان است اما وقتی به داخل شهر می‌رویم شایسته نظام نیست و در فاصله کمی از پتروشیمی‌ها با اماکنی روبرو می‌شویم که نیازمند کمک هستند. تماشاخانه ببینید| چشم و گوش شاه؛ سازمان اطلاعات و امنیت ایران باستان ببینید| واکنش علی دایی به ویدیو وایرال شده عباس بوعذار فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بندر ماهشهر محیط زیستی محمدی پور تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۷۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند

امام جمعه رشت ضمن تشکر از رسانه‌ها گفت: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسرائیل و ماجرای اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی(ره) ضمن تشکر از رسانه‌ها جهت انعکاس پاسخ سخت و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران به اسرائیل گفت: از رسانه‌های مکتوب، گفتاری و رسانه ملی که به نحو مطلوب نسبت به انعکاس پاسخ جمهوری اسلامی به اسراییل و ریزپرنده‌های اصفهان کوشیدند و با ورود به‌موقع، تبلیغات شوم دشمن را خنثی کردند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به اهمیت عدل در تعاملات اجتماعی اظهار داشت: خداوند در آفرینش انسان، عدل را رعایت کرده است؛ طبق روایات منظور از عدل رعایت انصاف در زندگی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن گرامیداشت 11 اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر، به دیدار جمعی از کارگران با رهبر معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: 14 میلیون کارگر زحمتکش در کشور داریم که نیازمند توجه ویژه مسئولان هستند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه لوازم زندگی‌ مردم محصول رنج و زحمت کارگر است تصریح کرد: به امنیت شغلی کارگران باید توجه شود؛ اینکه بعضی کارفرمایان، کارگر را 89 روزه جذب می‌کنند، بی‌انصافی است و لذا همه کسانی‌که درصدد جذب‌ کارگر هستند باید به امنیت شغلی وی توجه کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به 12 اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: دشمنان این مرز و بوم چهره‌های شاخص کشور را زودتر شناختند و آنان را به شهادت رساندند؛ شهید مطهری از عالمان برجسته تاریخ معاصر بود و مکتوبات و رساله‌های علمی ایشان هنوز قابل بهره‌برداری و منشأ اثر برای همه کسانی است که دغدغه درک معارف اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یک اسلام‌شناس در تراز جامعه اسلامی بودند تصریح کرد: ایشان در عین حال که به آموزه‌های اسلامی پایبند و‌ معتقد بودند، یک شخصیت زمان‌شناس و فقیه تمام‌عیار بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به برخی مزایا و دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به کشور پاکستان تصریح کرد: با توجه به اینکه روابط دو کشور به‌دلیل جنایات گروهک‌های تروریستی از جمله گروهگ جیش‌الظلم، کمی تیره و ملتهب شده بود و لذا یکی از دستاوردهای سفر رییس‌جمهور به این کشور‌، رفع این التهابات بود و مسئولان و مرزداران دو کشور توافقاتی کردند که منجر به رفع التهابات و رونق صادرات خواهد شد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه میان دو کشور ایران و پاکستان یک وحدت رویه ملی علیه رژیم غاصب صهیونیستی برقرار است افزود: دشمن در تلاش بود روابط میان دو کشور تیره شود و این موضوع توسعه اقتصاصی و سیاسی دو کشور را نیز تحت تأثیر قرار دهد اما به اهدافشان نرسیدند.

امام جمعه رشت با ابراز تأسف از وتوی آمریکا علیه قطعنامه عضویت فلسطین در سازمان ملل خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها اینکه نامی از فلسطینی‌ها در تاریخ بماند را هرگز نمی‌پذیرند و اسراییلِ غاصب را دولت برتر می‌دانند اما در این ایام با اعتراضاتِ شدید جوانان دانشگاه‌های خود هم مواجه شدند و این تظاهرات در آمریکا استخوانی دیگر در گلوی صهیونیست‌ها است؛ جوانان در اعتراضات خود گفتند که مسئولیت اداره فلسطین باید با حماس باشد؛ چیزی که برای آمریکا و صهیونیست‌ها پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/612

دیگر خبرها

  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • امام جمعه اهواز به مسئولان: تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارید
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • مشارکت مردم در هر کاری رمز موفقیت در آن کار است
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • اصلی‌ترین محور توسعه شهرستان جاسک چیست؟
  • ملوان بدون مصدوم و محروم مقابل سایپا