Web Analytics Made Easy - Statcounter

تروئیکای اروپایی (انگلیس، فرانسه و آلمان) در بیانیه خود برای نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به برجام ادعا‌هایی مطرح کرده و مدعی نگرانی از اقدامات هسته‌ای ایران شدند.

در ابتدای این بیانیه این سه کشور با ابراز نگرانی از اقدامات هسته‌ای کشورمان، نوشتند: «ما عمیقاً نگران پیشرفت‌های هسته‌ای مستمری هستیم که مدیرکل آژانس در گزارش خود ثبت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با فعالیت‌های هسته‌ای که ایران به دلیل تعلیق برجام برای بیش از سه سال داشته، برنامه هسته‌ای این کشور اکنون بیش از هر زمان دیگری در گذشته پیشرفت کرده است. این امر امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند و خطر تضعیف منع اشاعه در سطح جهانی را به همراه دارد.»

آن‌ها در ادامه مدعی شدند: «انباشت نگران‌کننده مواد غنی‌شده، به ویژه اورانیوم با غنای بالا تا ۶۰ درصد و اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد، دلیلی برای نگرانی بزرگ است. این یعنی زمان ایران برای دستیابی به اولین سلاح هسته‌ای کاهش یافته و باعث بی‌اعتمادی نسبت به اهداف ایران می‌شود. بخشی از این ذخایر به اهداف غنی‌شده تبدیل شده و تحت تابش قرار گرفته است که بازگشت به برجام را پیچیده‌تر می‌کند. هیچ یک از این فعالیت‌ها توجیه غیرنظامی معتبری در ایران ندارند.»

به ادعای این سه کشور اروپایی: «پیشرفت‌های هسته‌ای ایران نه تنها خطرناک و غیرقانونی هستند، بلکه خطر از هم پاشیدن توافقی را دارند که ما با دقت آن را برای بازگرداندن واحیای برجام تنظیم کرده‌ایم. هر چه ایران بیشتر در حال پیشرفت و انباشت دانش با پیامد‌های غیرقابل برگشت باشد، بازگشت به برجام دشوارتر می‌شود.»

آن‌ها همچنین ادعا کردند «ما از ایران می‌خواهیم که به تعهدات قانونی خود و اجرای قانون بازگردد.»

امروز کشور‌های غربی یک قطعنامه ضد ایرانی درباره عدم همکاری تهران با آژانس بین المللی انرژی اتمی به شورای حکام ارسال کردند. روز گذشته هم مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای در نشستی خبری پس از نشست شورای حکام این آژانس اعلام کرد قطع رابطه ایران با آژانس به نفع هیچکس نیست. «رافائل گروسی» در این باره گفته بود قعطنامه شورای حکام درباره ایران که قرار است در هفته جاری صادر شود، بر لزوم روشن شدن مسائل حل نشده تاکید دارد.

پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده علیه ایران قرار است در هفته جاری و احتمالا روز چهارشنبه در نشست آژانس بین المللی انرژی اتمی با حضور ۳۵ کشور مورد بحث و رای گیری قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تروئیکای اروپایی توافق هسته ای احیای برجام شورای حکام آژانس آژانس اتمی آژانس بین المللی انرژی شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا

جنبش حماس امروز شنبه در بیانیه‌ای درباره تعیین هرگونه نهاد بین‌المللی برای نظارت بر فعالیت‌های آژانس آنروا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره تعیین هر گونه نهاد بین‌المللی جهت نظارت بر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) به جای سازمان ملل، از همه طرف‌های بین‌المللی که از حمایت از این آژانس امتناع می‌کنند، خواست به مسئولیت‌های خود در قبال جنگ نسل‌کشی که فلسطینی‌ها در معرض آن قرار دارند، عمل کنند.

به گزارش وب‌سایت «صدی البلد»، حماس در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، تمام تلاش‌هایی که با هدف حذف هر یک از سرفصل‌های مساله فلسطین در قدس یا ماجرای «نکبت» و با سرزمین فلسطین انجام می‌شود، قطعا تنها به شعله‌ور شدن آتش‌های بیشتری در مقابل امنیت و صلح جهانی منجر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • آیا دکترین هسته‌ای ایران تغییر کرده است؟
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • رئیسی: همکاری‌های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی ایران و سریلانکا برای بی اثر کردن دشمنی ها باید تقویت شود
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • پیش بینی نگران کننده ایلان ماسک در مورد هوش مصنوعی به وقوع می پیوندد