Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: اقلام غذایی دانشجویان دانشگاه‌ها شامل برنج، گوشت، روغن و مرغ برای ۲ ماه پایانی سال تحصیی جاری با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تأمین شد.

مسعود گنجی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایران اکونومیست درباره تأمین اقلام غذایی دانشجویان از ۱۵ اردیبهشت ماه تا ۱۵ تیر ماه اظهار داشت: با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی، صندوق رفاه دانشجویان نسبت به تأمین هفت هزار و ۴۰۳ تن مرغ، ۲ هزار و ۷۵۰ تن گوشت، هشت هزار و ۴۶۰ تن برنج و ۲ هزار و ۴۶۸ تن روغن برای ۲ ماه پایانی سال تحصیلی جاری اقدام کرد که به دانشگاه ها تخصیص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اقلام غذایی مورد نیاز دانشگاه ها برای سال تحصیلی جدید نیز گفت: گوشت با قیمت دولتی در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرد و بودجه این اقلام را تأمین می کنیم. برای نیمسال نخست سال تحصیلی جدید ۲ برابر اقلام غذایی ذکر شده باید در اختیار دانشگاه ها قرار گیرد و وزارت جهاد کشاورزی قول برطرف کردن نیاز دانشگاه ها را داده است.

مشاور وزیر علوم با اشاره به پخت سالانه ۱۴۳ میلیون پُرس غذا در دانشگاه ها، گفت: سالانه ۱۴۳ میلیون پُرس غذا در دانشگاه ها پخته می شود و برآوردمان این است که همین میزان باقی بماند؛ مگر اینکه با توجه به گرانی غذاهای خارج از دانشگاه، دانشجویان از غذاهای دانشگاه استفاده کنند.

۱۵ دانشگاه فاقد خوابگاه ملکی

رییس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به اینکه به جز ۱۵ دانشگاه که خوابگاه ملکی ندارند، در ترم آینده با ۴۰ هزار کمبود ظرفیت خوابگاهی مواجه هستیم، ادامه داد: این مشکل با وام ودیعه مسکن برای خوابگاه های گروهی دانشجویان مجرد و منازل شخصی برای دانشجویان متأهل برطرف می شود. 

گنجی همچنین به بخشنامه وزیر علوم در خصوص شرط راه اندازی رشته و دانشکده در صورت تأمین امکانات رفاهی از جمله خوابگاه اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل وزیر علوم، دانشگاه هایی که امکانات رفاهی ندارند از راه اندازی رشته و دانشکده محروم می شوند.

وی درباره ۱۵ دانشگاه فاقد خوابگاه ملکی، تاکید کرد: ۱۵ دانشگاه یاد شده جزو دانشگاه های تازه تاسیس هستند که خوابگاه ملکی ندارند و خودشان باید نسبت به ساخت خوابگاه اقدام کنند.

دختران نباید به خاطر خوابگاه از تحصیل محروم شود

مشاور وزیر علوم همچنین یادآور شد: برخی از دانشجویان متقاضی خوابگاه ها که نام شان در فهرست دریافت خوابگاه قرار می گیرد، از اسکان در خوابگاه خودداری می کنند و برای زندگی به سطح شهر سرازیر می شوند، بنابراین ظرفیت این دانشجویان برای دیگر متقاضیان خالی می ماند.

گنجی درباره وضعیت اسکان دانشجویان در نیمسال تحصیلی جاری، خاطرنشان کرد: ۳۰ هزار دانشجو وام ودیعه مسکن دریافت کرده اند و در حال حاضر ۳۰۸ هزار دانشجوی روزانه در خوابگاه ها اسکان دارند.

وی همچنین بر اسکان دانشجویان دختر در خوابگاه ها تاکید کرد و اظهار داشت: دانشجویان دختر باید بیشتر از پسران در رفاه باشند. دیدگاه صندوق رفاه این است که دانشجویان دختر نباید بدون خوابگاه بمانند و به خاطر خوابگاه از تحصیل محروم نشوند.

 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: صندوق رفاه دانشجویان ، خوابگاه ، دانشجو

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه دانشجو صندوق رفاه دانشجویان خوابگاه ملکی اقلام غذایی ۱۵ دانشگاه سال تحصیلی خوابگاه ها دانشگاه ها وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،بر اساس اعلام بنیاد خیرین دانشگاه دولتی تربت حیدریه همه رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ در تمامی رشته‌های کنکور سراسری (علوم تجربی، ریاضی فیزیک، علوم انسانی، زبان‌های خارجی و هنر) ۱۴۰۳ شهرستان تربت حیدریه (زاوه، مه ولات، جلگه رخ، کدکن و بایگ) توسط نیک اندیش مهندس مروج تربتی برای پنجمین سال متوالی بورسیه تحصیلی می‌شوند. 
داوطلبان با رتبه زیر ۱۰۰۰ کشوری که دانشگاه‌های شهرستان تربت حیدریه (دانشگاه دولتی، علوم پزشکی، فرهنگیان) را برای تحصیل انتخاب کنند به مدت ۴ سال تحصیلی (۳۶ ماه تحصیلی هر ماه ۳۰۰ هزار تومان) و داوطلبانی که سایر دانشگاه‌های کشور را انتخاب نمایند به مدت یک سال تحصیلی (۹ ماه تحصیلی هر ماه ۳۰۰ هزار تومان) مشمول بورسیه تحصیلی می شوند. 

دیگر خبرها

  • اعطای بورس به رتبه‌های زیر ۱۰۰۰ کنکور سراسری ۱۴۰۳ برای تحصیل دردانشگاه تربت حیدریه
  • با گذشت دو سال از ابلاغ سیاست‌های تأمین اجتماعی خبری از اجرایی شدنشان نیست
  • اولین خوابگاه متاهلی دانشگاه خلیج فارس افتتاح شد
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • رشد ۴۶ درصدی ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش ۱۰ درصدی وام ودیعه مسکن دانشجویی در سال تحصیلی آینده
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • آمادگی دانشگاه یزد برای جذب دانشجویان بین‌الملل