Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در آیین بهره برداری  این طرح گفت: تصفیه خانه پساب شرکت خمیرمایه و الکل رازی اهواز با ظرفیت تصفیه یک هزار مترمکعب در شبانه روز و بازچرخانی صد درصد آب تصفیه شده به چرخه تولید، امکان استحصال ۱۴۰ تن مواد آلی برای تولید خوراک دام و طیور را فراهم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با بهره برداری از این طرح زیست محیطی، پساب ملاس نیشکر به فراورده های باارزش افزوده بیشتر فراهم شده و تا حدود زیادی از آلودگی آب و خاک جلوگیری خواهد کرد.

ناصری افزود: با اجرای این طرح و هزینه بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال، اشتغال زایی ۱۵ نفر، تولید محصولات جدید جهت توسعه زنجیره صنایع پایین دستی نیشکر فراهم شده و امکان کاربرد «ویناس» تغلیظ شده پاستوریزه در خوراک دام و پایه کود کمپوست مهیا شد.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح زیربنایی زیست محیطی که در کاهش و کنترل آلودگی خاک و هوا موثر خواهد بود، بستر استفاده از «ویناس» در بیابان ها برای جلوگیری از برخاستن گرد و خاک  و پوشش های عمومی جاده های بین مزارع فراهم شده است.

ویناس به دلیل چسبندگی بالا به عنوان پالچ گیاهی برای تثبیت شنزارهای نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

در آیین بهره برداری از این طرح زیست محیطی اعلام شد با تولید فراورده ها و استحصال مواد ارزشمند از پساب ملاس نیشکر، بازگشت سرمایه هزینه شده در ۲ سال خواهد بود.

علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم هزینه کردن در طرح های زیست محیطی را سرمایه گذاری برای نسل های آینده و تولید فراورده ها از محل تصفیه پساب ها ارزشمند توصیف کرد و افزود: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سال های اخیر گام های بلندی برای بهبود وضعیت زیست محیطی طرح های نیشکری در خوزستان برداشته است.

به گزارش ایرنا، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هشت شرکت تابعه، حدود ۴۰ درصد نیاز کشور به شکر را تامین می کند.

الکل صنعتی، مایه خمیر، تخته صنعتی ام.دی.اف از مهمترین فراورده های جانبی صنعت نیشکر در خوزستان است.

برچسب‌ها علی سلاجقه مدیریت پسماند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی سلاجقه مدیریت پسماند علی سلاجقه مدیریت پسماند شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بهره برداری زیست محیطی فراورده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۷۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مریم محمدی کاهش آلایندگی، بازگشت آب به چرخه تولید و جلوگیری از آلودگی محیط زیست را از جمله مزیت‌های ایجاد تصفیه‌خانه در واحد‌ها عنوان کرد و افزود: هزینه کردن برای ایجاد تصفیه‌خانه، نوعی سرمایه‌گذاری است که صاحبان صنایع و تمامی واحد‌های صنعتی باید برای موضوعات زیست محیطی هزینه کنند.

او تصریح کرد: واحد‌هایی که پساب و فاضلاب آنها در محیط زیست رها می‌شود و آلایندگی دارند؛ هر چه سریعتر نسبت به ایجاد تصفیه‌خانه و قرار گرفتن واحد در لیست واحد‌های غیرآلاینده اقدام کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه استفاده مجدد از پساب و آب‌های خاکستری برای ما قابل توجه و در اولویت است، گفت: امروز که با تنگنا‌ها و کمبود‌های منابع آبی مواجه هستیم، بخش عمده‌ای از فاضلاب واحد‌های صنعتی باید تصفیه و به چرخه تولید بازگردد.

مریم محمدی افزود: صاحبان صنایع باید برای تحقق شعار امسال و مدیریت بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کاهش کیسه‌های پلاستیکی تلاش کنند.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر 
  • نشست خبری معاون علمی رییس‌جمهور
  • رایزنی با محیط زیست برای فعالیت کارخانه آسفالت در شرق تهران
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود