Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با اشاره به مغفول ماندن اشتغالزایی برای معتادان بهبودیافته در استان گیلان گفت: تا زمانی که آمار بالای بیکاری در استان کاهش نیابد، حل مشکلات مربوط به اعتیاد نیز به کندی پیش می‌رود. - اخبار استانها -

سرهنگ علی احمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در تشریح آماری از شمار معتادان متجاهر جمع‌آوری شده از ابتدای سال تاکنون در گیلان اظهار داشت: پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان امسال 200 نفر از معتادان را از سطح پارک‌ها به‌ویژه پارک‌های شهرستان رشت جمع‌آوری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان با بیان اینکه آمار بهبودیافتگان در مرکز ماده 16 که مرکزی پیشرفته بوده و تحت نظر سازمان بهزیستی و پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار دارد آمار خوبی است گفت: بیش از 60 درصد معتادان این مرکز بهبود یافته و به کانون خانواده باز می‌گردند.

احمدپور خاطرنشان کرد: این در حالی است که آمار معتادان بهبودیافته در کمپ‌های ترک اعتیاد ماده 15 که تعداد آن در استان گیلان زیاد هم است، نسبت به مراکز ماده 16 پایین‌تر بوده و کمتر از 30 درصد معتادانی که وارد این مرکز می‌شوند بهبود پیدا می‌کنند.

شاخص فلاکت گیلان از میانگین کشوری پیشی گرفت/ وقتی نخبگان اقتصادی جایی در تصمیم‌گیری‌ها‌ ندارنداستاندار گیلان: مدیران اجرایی قبل از ورود دستگاه قضا نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز اقدام کنندمعاون دادگستری گیلان: هزینه ساخت‌ساز روستایی برای بومیان کاهش می‌یابد

وی درباره بسترهای اشتغالزایی برای معتادان در گیلان با بیان اینکه اشتغالزایی برای بهبودیافتگان جزو اهدافی است که در استان گیلان مغفول مانده است افزود: یکی از بهترین و اثرگذارترین راه برای خارج کردن افراد از چرخه اعتیاد بازتوانی روحی و روانی فرد رهایی یافته از اعتیاد است.

احمدپور گفت: از این رو باید پس از سم‌زدایی معتاد طی پروسه‌ای یک الی 3 ماهه، بازتوانی روحی و روانی فرد بهبود یافته در دستور کار قرار گیرد که این مسئله نیز در سایه درگیر کردن فرد بیمار بهبود یافته با کار و مهارت‌آموزی به او محقق می‌شود تا دوباره شاهد بازگشت وی به اعتیاد نباشیم.

وی با بیان اشاره به اینکه اشتغالزایی برای معتادان بهبودیافته به طور کامل در گیلان اجرایی نشده است افزود: البته بهزیستی سال گذشته اقدام به راه‌اندازی یک مرکز جامع درمانی در حوزه‌هایی نظیر پرورش گل و گیاه، آموزش نانوایی، آرایشگری و سفالگری کرد اما این مرکز برای کل استان کفایت نمی‌کند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان گیلان ابراز داشت: بنا بر آمار واصله، استان گیلان یکی از استان‌های با بالاترین نرخ بیکاری در سطح کشور است لذا تا زمانی که مشکل بیکاری و اقتصاد برطرف نشود حل مشکلات مربوط به اعتیاد نیز به کندی پیش می‌رود.

احمدپور با تأکید بر اهمیت توجه به اشتغالزایی برای بهبودیافتگان جهت خارج کردن معتاد از چرخه بیماری عنوان کرد: اگر فرد بیمار بهبودیافته مورد حمایت دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته و وام‌های کم‌بهره و شرایط اشتغال آسان برای او فراهم شود مطمئناً به چرخه اعتیاد باز نمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 17 دستگاه، متولی مقابله با اعتیاد و حل مشکلات مرتبط با آن هستند گفت: از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، اداره‌کل ورزش و جوانان، بهزیستی، حوزه بهداشت و درمان و پلیس مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضایی اشاره داشت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان افزود: با وجود این 17 دستگاه اکنون بیشترین حجم کار در راستای مقابله با اعتیاد بر دوش پلیس، بهزیستی و دستگاه قضایی است و این 3 مجموعه به عنوان متولی اصلی مقابله با مواد مخدر مطرح هستند که این امر نادرست بوده و همه باید پای کار باشند.

انتهای پیام/614/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اشتغالزایی برای معتادان معتادان بهبودیافته استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۷۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ استاندار گیلان در این مراسم، با گرامیداشت هفته‌ی کار و کارگر، بر لزوم توجه جدی به انتظارات و دغدغه‌های جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: مردمی کردن اقتصاد، افزایش بهره وری، رونق تولید و تکمیل زنجیره‌ی ارزش، فقط با درنظر گرفتن اهمیت کار و شرایط کارگر، قابل حصول خواهد بود.

دکتر اسدالله عباسی همچنین دمیدن روح امید و تقویت اراده‌ی جامعه‌ی کارگری را رسالت مهم مجموع دستگاه‌های دست اندرکار اجرایی و دولتی عنوان کرد و افزود: این مهم در بستر تسهیل گری و تسریع در روند امور مرتبط با کارگران و کارفرمایان میسر می‌شود.

وی ضمن تاکید به بانک‌ها برای ارایه‌ی تسهیلات بیشتر به واحد‌های تولیدی و اشتغالزای استان، اضافه کرد: در حال حاضر بستر‌های لازم برای صدور کالا‌های باکیفیت تولید شده در گیلان به بازار‌های حاشیه‌ی دریای خزر فراهم است و تولیدکنندگان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

سیاووش آقاجانی ، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان هم در این مراسم گزارشی از کاهش ۱۱ درصدی حوادث حین کار در واحد‌های تولیدی گیلان ارایه کرد و افزود: این کاهش اثرگذار در بستر انجام ۱۲ هزار مورد بازرسی در محیط کار ، پیگیری ۱۵۰ مورد اجحاف حقوق کارگری و ۴۴ نفر ساعت آموزش ایمنی به کارفرمایان، کارگران و مسئولان ایمنی واحد‌های تولیدی استان تحقق یافته است.

سرهنگ احمد منشوری، معاون هماهنگ کننده‌ی سپاه قدس گیلان هم در سخنانی بر لزوم رسیدگی به حقوق و امور معیشتی جامعه‌ی کارگری تاکید کرد و افزود: تلاش برای رونق تولید و تسریع در روند اشتغالزایی در بستر افزایش قدرت خرید و اقتصاد کارگران به عنوان گردانندگان چرخ اقتصاد کشور میسر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • از توقیف بیش از ۶۰۰ کیلو مواد مخدر تا کشف داروی غیرمجاز از مرغ فروشی
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۱۵ متهم تحت تعقیب در خرمشهر بازداشت شدند
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • تریاک از معده قاچاقچی در اسفراین کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است