Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم میرزاده گفت : به منظور رفع نیازمندی‌های خون در مراکز درمانی استان کرمانشاه به دنبال افزایش میزان ذخایر خون در روز‌های تابستان هستیم.

به گفته مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در فصل تابستان به دلیل مسافرت‌های تابستانه امکان تصادفات جاده‌ای افزایش می‌یابد، ذخایر خون در استان کرمانشاه تاکنون به طور متوسط هشت روز بوده که نیازمند افزایش پلاکت‌ها و فرآورده‌های آن تا ۱۰ روز خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرم شدن هوا یکی دیگر از دلایل کاهش مراجعه کنندگان و ذخایر خونی است ذخیره خون از تمام گروه‌های مختلف خونی امری ضروری و همیشگی بوده که برنامه‌ریزی برای افزایش ۲۰ درصدی ذخایر خون در استان کرمانشاه را خواهیم داشت.

بیشترین اهدای خون به آقایان تعلق دارد، در حال حاضر پنج درصد از اهدا کنندگان در استان کرمانشاه خانم بوده، اما یکی از اهداف مرکز انتقال خون استان کرمانشاه افزایش پنج سهم درصدی خانم‌ها برای اهدای خون است.

 از همشهریان برای مشارکت در اهدا خون درخواست می شود برای جلوگیری از کمبود خون و تأمین خون مورد نیاز بیماران در ایام تابستان نیازمند همکاری بیشتر هستیم.

مرکز اهدای خون در اداره کل انتقال خون کرمانشاه هرروز از ساعت ۷:۳۰ صبح الی ۱۹ به صورت ۲ شیفت و در روز‌های جمعه از ۸:۳۰ صبح الی ۱۳ ظهر دایر است و همچنین پایگاه خون گیری معتضدی واقع در بیمارستان معتضدی هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح الی ۱۳ دایر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی اهدای خون استان کرمانشاه ذخایر خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۸۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید

حمید فضائلی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ذخایر سد‌های استان اردبیل گفت: هم اینک ۳۲ درصد از حجم مخازن سد‌های این استان پر شده است.

او افزود: حجم ذخایر سد‌های این استان به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید در حالی که سال قبل در همین ایام، ذخایر مخازن سد‌ها ۱۳۲ میلیون متر مکعب بود. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: سد یامچی به عنوان مهم‌ترین سد استان به دلیل تامین آب شرب شهر اردبیل، شهر‌ها و روستا‌های مرکز استان در حال حاضر حدود ۲۶.۵ میلیون متر مکعب آب دارد.

فضائلی خواستار صرفه جویی در مصرف آب در اردبیل شد و بیان کرد: با توجه به این که حجم مخزن سد یامچی نسبت به سال قبل در همین ایام پنج درصد کاهش دارد، صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش‌ها ضروری است.

او اضافه کرد: سد سبلان مشگین شهر نیز هم اینک ۳۸.۵ میلیون متر مکعب ذخیره دارد که این رقم پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: ذخایر سد‌های ارس و خداآفرین به عنوان دو سد تامین کننده آب شرب و به خصوص کشاورزی شمال استان اردبیل، نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارند و برنامه ریزی لازم برای استفاده مطلوب از ذخایر این ۲ سد در شمال استان انجام شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول تکمیل ورزشگاه تختی قم
  • پیشرفت ۹۰ درصدی مرحله اول ورزشگاه تختی
  • دسته روی کرمانشاهی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) + فیلم
  • حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال
  • جهش چشمگیر ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان