Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوروویروس یا همان ویروس جدید تهوع در روزهای اخیر شایع شده است؛ پیشگیری، سرایت، علائم و درمان این ویروس جدید اسهال مورد نظر کاربران فضای مجازی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نوروویروس به شدت انتقال‌پذیر است و در فضاهای شلوغ و بسته مانند مدرسه‌ها، مهدکودک‌ها و خانه سالمندان به سرعت گسترش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که ایمنی حاصل از ابتلا به این ویروس همیشگی نیست؛ افراد در طول زندگی خود چندین بار در معرض ابتلا به نوروویروس قرار می‌گیرند. ویروس ذکر شده انواع مختلفی دارد و ابتلا به یک نوع از این ویروس فرد را در برابر انواع دیگر ایمن نمی‌کند.

علائم و درمان نورو ویروس

نوروویروس عامل بیماری مسری گوارشی است که سالانه افراد زیادی در سراسر دنیا را آلوده می‌کند؛ این ویروس باعث التهاب معده، روده یا هر دو می‌شود و علائم آن شامل اسهال، استفراغ، معده درد، تب، سردرد و بدن درد می‌شود. معمولاً ۱۲ تا ۴۸ ساعت بعد از ابتلا به نوروویروس علائم بیماری ظاهر می‌شود و فرد مبتلا اغلب پس از گذشت یک تا سه روز بهبود پیدا می‌کند.

سرایت نورو ویروس

نوروویروس از طریق خوردن غذا یا نوشیدنی آلوده به این ویروس، لمس سطوح یا اشیا آلوده با نوروویروس و سپس تماس دست با دهان و تماس با فرد بیمار منتقل می‌شود. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوروویروس قبل از پدیدار شدن علائم بیماری و تا دو هفته پس از بهبود یافتن فرد در مدفوع و استفراغ فرد مبتلا وجود دارد؛ لازم است دست‌ها را به ویژه پس از استفاده از سرویس بهداشتی بشویید. به منظور پیشگیری از ابتلا به این بیماری قبل از خورد غذا یا اقدام به تهیه و آماده‌سازی غذا دست‌های خود را بشویید یا حتی ضدعفونی کنید.

کد خبر 580394

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس neocow درمان خانگی استفراغ و اسهال آنفولانزای جدید شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد

فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه مهریز گفت: در سال گذشته با کاهش ۳۰ درصدی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه بودیم که ناشی از اقدامات پیشگیرانه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بود.

وی افزود: سال گذشته برای پیشگیری از بیماری هاری به عنوان بیماری مشترک بین انسان و حیوان بیش از هشت هزار قلاده سگ صاحب دار واکسینه شده اند.

مدیرکل دامپزشکی استان بیماری تب کریمه کنگو را یکی از بیماری‌های بسیار خطرناک دانست و بر مصرف گوشت لیبل دار و خرید از فروشگاه‌ها و قصابی‌های مجاز تاکید کرد.

فاتحی نیا همچنین از افتتاح و بهره برداری ساختمان جدید شبکه دامپزشکی مهریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ساختمان دامپزشکی مهریز با تلاش دو ساله به مراحل پایانی ساخت رسیده و با زیربنای ۲۸۰ متر تا هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است