Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، کارگاه آموزشی «اهل سنت و جریان تکفیر، تضاد در گفتمان یا اشتراک» ویژه فرهنگیان ثلاث باباجانی با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن منتظری؛ سرپرست مرکز اسلامی کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین روح الله حیاتی مقدم؛ مدرس حوزه علمیه قم، ماموستا ملااحمد شیخی؛ امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حجت الاسلام والمسلمین حسن منتظری؛ سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه در این کارگاه در سخنانی اظهار داشت: همه معلمان در جایگاهی که دارند داری امتیاز بسیار بزرگی هستند و معلمان در تراز با انبیاء می باشند و وظیفه هدایت و آگاهی جامعه را برعهده دارند.

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه افزود: شما معلمین یکی از مهمترین اقشار تاثیرگذار در جامعه هستید، معلم شمعی است که خود می سوزد و نمی سوزاند لذا جایگاه معلم، جایگاه بسیار رفیعی است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری تاکید کرد: اولین معلم عالم بشریت؛ حضرت محمد (ص) درباره معلمان می فرمایند که خدایا معلمان ما را بیامرز و عمر طولانی به آنها عطا بخش و کسب و کارشان را هم مبارک بفرما که توجه به معیشت هم در کلام رسول الله وجود دارد.

این استاد حوزه علمیه تاکید عنوان کرد: همه ما باید خود را به علم مجهز کنیم و باید معارفی که در مدارس بیان می کنیم از یک استحکام و اصالت برخوردار باشد.

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه اضافه کرد: ما دائما نیازمند فراگیری هستیم، انسان باید خودش را به دانش روز مجهز کند و همواره در این مسیر حرکت کنند کمااینکه علمایی که امروز در مدارس و مجموعه های دینی تدریس می کنند بازهم بخش زیادی از وقت خود را به مطالعه و تحقیق و پژوهش اختصاص می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان امروز اعتقادات جوانان و دانش آموزان ما را هدف قرار داده اند و به دنبال بی هویتی ما هستند، لذا باید خودمان را در برابر این شبهات مجهز کنیم  و ضروری است که پاسخ این شبهات عقیدتی دشمنان را به خوبی بدانیم و این امر تنها با علم و مطالعه ممکن امکان پذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در دوران اسلام می بینیم که بعد از خلفای راشیدین، خلافت به امری موروثی تبدیل شد و این را باید اولین مصیبت در جهان اسلام دانست که همین موضوع زمینه سلطه دشمنان و دیگر کشورها بر جهان اسلام شد.

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه یادآور شد: از سوی دیگر موروثی شدن خلافت در جهان اسلام باعث زنده شدن دوباره نژادپرستی و ملی گرایی شد که این خود زمینه ای برای آغاز جنگ های داخلی در بین مسلمین شد.

وی گفت: اختلافات مذهبی در جهان اسلام باعث ایجاد بسیاری از نگرانی ها در بین مسلمین شده است و باید گفت که جنبش های مختلفی همانند جنبش های تندرو امروز در بین مسلمان ایجاد شده است که راه برون رفت از این وضعیت بی شک بازگشت به اسلام ناب محمدی (ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار کرد: 2 واکنش در مقابل این موضوع روی داد؛ یکی اینکه برخی از مسلمین ناامید شدند و دست از دین برداشتند و سکولار شدند.

سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: واکنش دوم در میان حکام اسلامی این بود که به سمت سکولاریسم پیش رفتند همانند آتاترک در ترکیه، رضاخان در ایران و....

وی گفت: اما گروه دیگری به فکر اصلاح دینی و بازگشت به اسلام ناب محمدی (ص) افتادند با این حال خود این حرکات و جنبش ها با آسیب ها و آفت هایی روبرو شدند و میزان موفقیت آنها برای تشکیل حکومتی که مورد رضایت رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار باشد، بسیار پایین بود.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری اظهار داشت: نتیجه این حرکات اسلامی تبدیل به حرکت های سنتی و سنت گرا، متجدد، بنیادگرایی دین، نوگرایی دینی و سکولاریسم گردید.

وی عنوان کرد: در طول تاریخ با تاثیرگذاری دشمن توانست عده‌ای از مسلمین راه همراه خود گرداند که امروز آن را به عینه می بینیم و همین امر زمینه ایجاد گروه های تکفیری در جهان اسلام شد و این تحریکات کشورهای غربی باعث از بین رفتن مسلمین و غارت ثروت های آنان گردید.



انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مرکز اسلامی کرمانشاه جریان تکفیری سرپرست مرکز اسلامی استان کرمانشاه حجت الاسلام والمسلمین منتظری جهان اسلام حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است

به گزارش خبرنگار مهر، ماموستا فایق رستمی بعدازظهر جمعه در جلسه تقریب دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه ۴ هزار و ۷۰۰ روحانی و ماموستای اهل تسنن و تشیع در کردستان در اوج اخلاص و مودت با هم همسو و برادرند.

وی گفت: امام راحل حقیقتاً انقلابی به وجود آورد که دل‌های خفته را بیدار کرد و محرومین جهان را حریت بخشید.

ماموستا رستمی گفت: استان کردستان بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده که ۵۴ شهید آن روحانی و ماموستا بودند که در رأس آنان ماموستا محمد شیخ الاسلام و ملأ برهان عالی بودند که در ماه مبارک رمضان به خاطر ارشاد و راهنمایی مردم به جهاد به درجه شهادت نائل شدند.

امام جمعه سنندج افزود: استان کردستان ۱۰ هزار شهید و جانباز در راه امنیت و کشور تقدیم انقلاب کرده است.
عضو مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه بیان کرد: هدف از این گونه دیدارها و جلسات، تقارب و نزدیکی مسلمانان در ایران زمین است و مجمع تقریب مذاهب هم نقش مهمی علاوه بر داخل کشور در خارج از کشور هم داشته و دارد و آن چیزی که از مجلس تقریب بدست آوردیم خوشبختانه امروز ایران اسلامی به یک الگو در جهان تبدیل شده و واقعاً جهان را به وحدت و برادری تکان داده اما دشمن اصلی انسان‌های آزادیخواه که از حد انسانیت عبور کرده به حد درندگی و وحشی گری رسیده است.

جنایات اسرائیل وجدان بشری را بیدار کرد

ماموستا رستمی تصریح کرد: اسرائیل غاصب با قتل و کشتاری که هر روز انجام خواهد داد وجدان بشری مسلمانان را بیدار کرد و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا را هم به جنبش و حرکت وا داشت و آنها هم واقعاً دشمن را به خوبی شناختند و ایران اسلامی همیشه دفاع از مردم مظلوم فلسطین را به جهانیان اعلام می‌داشت و ما این سرکوب‌های آزادیخواهان و قشر روشنفکر جامعه را محکوم می‌کنیم.

وی در ادامه به مساله انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم کردستان در انتخابات اسفند ماه گذشته شاید بیش از انتخابات‌های دیگر به صحنه آمدند و مغلوبیت دشمن را بیشتر آشکار کرد در کردستان جایی که وحدت و برادری و همدلی موج می‌زند.

ماموستا رستمی افزود: حقیقتاً دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در زمینه تقریب نقش زیادی داشته است.

وی گفت: زمین و کره خاکی با نور انبیا و اولیا و اوصیا و صلحا و دانشمندان مزین شده است.

وی حدیثی از حضرت علی (ع) بیان کرد و گفت: امروز علم را در برابر باران قرار داده است همانطور که باران زمین را زنده و احیا می‌کند علم هم جامعه بشریت را زنده و احیا می‌کند و زنده کردن جامعه بشری توسط علمای اعلا محقق می‌شود.

ایران بر مبنای دین مبین اسلام بنا شده است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش هفته معلم و این روز و مناسبت را به افرادی که در راستای خدمتگذاری به مردم تلاش می‌کنند تبریک گفت و اظهار کرد: امروز خوشبختانه در کشوری زندگی می‌کنیم که بر اصل چهار رکن دین مبین اسلام است اول مشورت، دوم مودت، سوم مساوات و چهارم توسعه و عمران کشور بنا شده است اما با علم روز و ساختن بمب‌های هسته‌ای و آتش زا شیمیایی و از بین بردن انسان‌ها و بی احترامی به کرامات انسانی و قتل و عام و کشتار و چپاول توهین خواهد شد و این علم محسوب نمی‌شود.

ماموستا رستمی افزود: علمی که پیامبر بزرگوار اسلام بیان می‌کند علم توسعه، پیشرفت، توسعه، اخوت و برادری و ارزش دادن به کرامات انسانی است چه عجیب است! دنیای امروز به دنیای قتل و خونریزی و کشت و کشتار تبدیل شده است بنابراین ما باید در جهان اسلام قوی و با هم متحد باشیم.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف علمای اعلا با توجه به عهدی که با خداوند متعال بستند اخوت و برادری است امروز در استان کردستان حدود ۴ هزار و ۷۰۰ روحانی و علمای اهل تسنن و تشیع وجود دارد الحمدلله در طول تاریخ در اوج سادگی و برادری زندگی می‌کنند.

علما وارثان پیامبران در گسترش علم هستند

امام جمعه شهر سنندج در ادامه یادآور شد: واقعاً علما وارث پیامبران و انبیا و اولیا و چراغ هدایت این جامعه هستند و در مسائل مختلف امروز با اسوه اخلاق مداری رسول گرامی اسلام باید سرلوحه زندگی همه ما قرار گیرد.
ماموستا رستمی بیان داشت: پیامبر مکرم اسلام انسان‌ها را به اخلاق مداری، اخلاص، مودت و اخوت، یکدلی و وحدت سوق داد و میان انصار و مهاجر حکومت برقرار کرد و وارث این گونه بزرگان دین چه کسانی هستند؟ واقعاً علما بودند که وحدت را در بین مردم اشاعه کردند.

وی با تاکید بر اینکه علم باید در همه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تقارب توسعه پیدا کند، افزود: حضرت علی علم را به عنوان یک نهر بیان کرده که باید جاری شود و همه نقاط را در برگیرد و از علم به عنوان حکمت نام برده است.


وجود ۱۷۰ حجره طلاب سنتی در کردستان

وی بیان کرد: مراکز علوم دینی و حجره‌های طلاب دینی و دانشگاه‌های مذاهب اسلامی و دانشگاه‌های اسلامی ما با وجود ۱۷۰ حجره سنتی باید وحدت عملی داشته باشند امروز همه علما و روحانیون کردستان در مراسمات مذهبی عاشورا و محرم و مولودی خوانی ماه ربیع الاول همه علما و ماموستاهای اهل سنت با روحانیون اهل تشیع هم سو هستند و شرکت می‌کنند اما متأسفانه زیاد به چشم نمی‌آید.

کد خبر 6095789

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است
  • جنبش دانشجویی عامل فروپاشی اندیشه استکبار جهانی
  • وزیر امور خارجه به گامبیا رفت
  • امیرعبداللهیان تهران را به مقصد گامبیا ترک کرد
  • سفر امیرعبداللهیان به گامبیا
  • سفر امیر عبداللهیان به گامبیا
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • تلاش دشمنان برای دین زدایی در جهان اسلام
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است