Web Analytics Made Easy - Statcounter

وضعیت اقتصادی در مناطق تحت اشغال ائتلاف سعودی در یمن به حدی وخیم شده که مردم برای آغاز دور جدید اعتراضات علیه ریاض در شهرهای مهمی از جمله عدن و حضرموت آماده می شوند.

سرویس جهان مشرق؛ در روزهایی که آتش بس میان دولت نجات ملی یمن و ائتلاف سعودی برای دومین ماه متوالی ادامه دارد و آرامش نسبی در بیشتر جبهه های نبرد برقرار شده، خبرها از برنامه ریزی مردم در مناطق اشغالی برای اعتراض علیه ریاض حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع میدانی که تحولات را در یمن از نزدیک دنبال می کند به جزئیات تلاش ها برای برگزاری تظاهرات در مناطق تحت تصرف ائتلاف اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی ساکنان این مناطق را به ستوه آورده و در حال آمادن شدن برای آغاز اعتراضات هستند.

این منبع میدانی کمبود مواد غذایی، افزایش قیمت ها و نبود سوخت را مشکلات اصلی مردم در نقاط اشغالی دانست و گفت: ساکنان برای برپایی تظاهرات گسترده در مناطق مختلف از جمله استان های حضرموت، عدن و ... آماده می شوند.

در همین ارتباط گروهی از شهروندان تحت عنوان «جوانان عدن» از ساکنان استان ساحلی عدن درخواست کرده اند برای بهبود وضعیت اقتصادی، تظاهراتی را در میدان البنوک در محله کریتر برپا و سپس به سمت کاخ معاشیق حرکت کنند.

به گفته منابع میدانی، گروه «جوانان عدن» با برگزاری تظاهرات درصدد هستند فشار را بر روی ائتلاف سعودی چند برابر کنند تا مشکلات اقتصادی (افزایش روزانه قیمت ها کالاها) و کمبود برق را به حداقل ممکن کاهش یابد.

براساس اطلاعات به دست آمده، شهروندان در حالی در شهرهای دیگر برای شروع اعتراضات برنامه ریزی می کنند که ائتلاف سعودی به دلیل ناتوانی در حل مشکلات قصد دارد نیروهای خود را برای مقابله با مردم به میدان آورد.

در حال حاضر، بخش کوچکی از جنوب غرب استان الحدیده، مناطق شمالی، غربی و جنوبی استان تعز، استان عدن، استان حضرموت، استان لحج، استان ابین، مرکز استان مارب و بخش هایی از استان شبوه در اشغال ائتلاف سعودی هستند و وضعیت اقتصادی مردم در این مناطق مطلوب نیست.

به گزارش مشرق، ۷۰ درصد از جمعیت یمن در مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی و جنبش انصارالله زندگی می کنند و اگر چه جنگ و تحریم شرایط را بسیار سخت کرده اما باز هم به نسبت ساکنان مناطق اشغالی وضعیت مناسب تری دارند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین حادثه متروپل قیمت گزارش اختصاصی مشرق یمن انصارالله شهر عدن حضرموت تظاهرات ریاض مشکلات اقتصادی اخبار داغ خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شهرک‌نشینان صهیونیست امشب نیز به تظاهرات اعتراضی خود علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه وی ادامه دادند.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که صدها شهرک‌نشین صهیونیست در برابر ساختمان وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در «تل‌آویو» دست به تظاهرات زده و خواهان امضای توافق مبادله اسیران میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه شده‌اند.

همچنین رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که شهرک‌نشینان معترض خیابان «بیگن» تل‌آویو را برای فشار جهت اقدام برای خارج‌کردن اسیران صهیونیست از نوار غزه مسدود کرده‌اند.

علاوه بر این خبرنگار الجزیره گزارش داد که ده‌ها شهرک‌نشین صهیونیست در اعتراض به اظهارات نتانیاهو در خصوص حمله به رفح دست به تظاهرات زده‌اند.

همچنین خانواده‌های اسیران صهیونیست نزد مقاومت فلسطین در نوار غزه خواهان نشست فوری با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اطلاع از رویکرد جدید توافق مبادله اسیران میان این رژیم و مقاومت فلسطین در نوار غزه شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • وزیران صهیونیستی: اعتراضات دانشجویی تهدیدی وجودی است
  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • نتانیاهو برای قدرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی را هم قربانی می‌کند
  • آتش سنگین یگان موشکی و توپخانه حزب الله بر سر صهیونیست‌ها/ شهر اشباح؛ نام جدید شمال سرزمین‌های اشغالی + نقشه میدانی و عکس
  • برگزاری تظاهرات در حمایت از غزه در استانبول
  • تظاهرات دانشجویان مراکشی در حمایت از غزه
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه «نتانیاهو»