Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان گفت: در سال گذشته ده هزار و 862 فقره وام به ارزش 985 میلیارد و 665 میلیون ریال برای توانمندسازی جامعه هدف در قالب طرح های اشتغال وخودکفایی، کارگشایی و تسهیلات مسکن به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر عباس اهرابی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با بیان اینکه صندوق امداد ولایت با مجوز رسمی بانک مرکزی و با هدف پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان و نیازمندان کمیته امداد و دیگر اقشار آسیب‌پذیر راه‌اندازی شده است، گفت: جذب سپرده‌های قرض‌الحسنه از خیّران برای ارائه تسهیلات به خانواده‌های کم برخوردار از طریق این صندوق انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، با اشاره به اینکه در این مدت 56 هزار و 648 نفر از مردم و به‌ویژه نیکوکاران در صندوق امداد ولایت گیلان سپرده‌گذاری کرده‌اند، افزود: سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت به دو صورت ویژه و عادی انجام می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان، با بیان اینکه فعالیت‌های این صندوق بر اساس مقررات بانک مرکزی و به صورت بانکداری اسلامی و کاملاً قرض الحسنه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: طی سال گذشته ده هزار و 862 نفر از تسهیلات اشتغال و توانمندسازی، تسهیلات خرید، ساخت و یا ودیعه مسکن و وام کارگشایی صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت استان گیلان بهره‌مند شده‌اند که برای این میزان تسهیلات، 985 میلیارد و 665 میلیون ریال اختصاص پیدا کرده است.

اهرابی، در زمینه وام های پرداختی با تشریح وام های قرض الحسنه پرداخت شده به متقاضیان، گفت: طی این مدت وام کارگشایی جهت مصارفی همچون ازدواج، تأمین مسکن، تعمیر مسکن، ودیعه مسکن، درمانی، تحصیلی، بدهی، محکومیت غیر عمد (معسیرین) و سایر محل های مصرفی به تعداد 10 هزار و 136 نفر به مبلغ 825 میلیارد و 600 میلیون ریال پرداخت شد.

اهرابی، کمک به ایجاد شغل با پرداخت وام های بدون بهره را از دیگر اقدامات صندوق امداد ولایت برشمرد و افزود: در بخش وام اشتغال در طرح های همچون، آرایشگری، آشپزخانه، باغبانی، خدمات توزیعی، خودروی سبک و سنگین، خیاطی، دامداری سنتی و صنعتی، زراعت، شیلات، قالی بافی، گلخانه، گلیم بافی، ماکیان، نانوانی طی سال گذشته برای تعداد 726 طرح، به مبلغ 160 میلیارد و 65 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان از دیگر اهداف تأسیس صندوق امداد ولایت را اشاعه سنت قرض‌الحسنه در جامعه، جذب منابع بیشتر از خیران برای پرداخت وام قرض‌الحسنه و تغییر رویکرد کمک‌های کمیته امداد امام(ره) از بلاعوض به معوض اشاره کرد و ادامه داد: قرض‌الحسنه واقعی در صندوق امداد ولایت است که به نفع محرومان انجام می‌شود.

اهرابی با بیان اینکه همه اقشار به‌ویژه خیّران می‌توانند در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کنند، گفت: سپرده‌گذاری عادی از ده هزار تومان با نیّت کمک به محرومان و بدون تعیین تعرفه سپرده از سوی سپرده‌گذار انجام می‌شود و در سپرده‌گذاری ویژه که از پنج میلیون تومان است، تعرفه سپرده از سوی سپرده‌گذار تعیین می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان گیلان در پایان با تأکید بر اینکه کمیته امداد امام(ره) همواره تلاش می‌کند تا خدمات بی‌منّت و با شرایط آسان به محرومان ارائه دهد از همه مردم و نیکوکاران خواست تا در این مسیر همچنان یاریگر کمیته امداد امام خمینی(ره) باشند و با سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت این نهاد، شرایط مناسبی را برای حل مشکلات نیازمندان فراهم آورند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تسهیلات نیازمندان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره صندوق امداد ولایت انجام می شود استان گیلان میلیون ریال سپرده گذاری قرض الحسنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۸۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم

هاشمی پور رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) خاتم از بهره برداری پنل‌های خورشیدی ۵ کیلوواتی در منزل ۶۷ مددجوی روستایی تحت حمایت این نهاد از ابتدای سال۱۴۰۳ خبر داد

وی اظهار داشت: ۱۲۰ پنل خورشیدی درشهرستان خاتم ازابتدای سالجاری د رحال نصب است که ۶۷پنل درروستای بختیاری نصب می‌شود.

هاشمی پور ادامه داد: طرح تولید برق خورشیدی با هدف ایجاد اشتغال و خودکفایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) که هیچ منبع درآمد یا توان اشتغال ندارند، اجرا می‌شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) هرات گفت: این پنل‌ها باپرداخت تسهیلات قرض الحسنه ۱۵۰میلیون تومان بابازپرداخت هفت ساله است که هر پنل خورشیدی توانایی تولید ۵ کیلو وات در ساعت برق را دارد.

وی بیان کرد: در این طرح پس از نصب پنل ورود انرژی برق تولیدی به مدار، به طور متوسط در سال اول دو میلیون تومان و بعد از ۵ سال تا پنج میلیون تومان برای هر خانوار درآمد دارد.

هاشمی افزود: اجرای این پروژه‌ها به لحاظ فیزیکی فعالیت سختی برای مددجو ندارد و تنها باید افراد در حفظ و نگهداری آن دقت کافی را داشته باشند و به تمامی افراد بهره‌مند از طرح، آموزش لازم داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۲۱ هزار فقره تسهیلات توسط صندوق‌های قرض الحسنه
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • پرداخت بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال وام قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • پست بانک ایران بخشنامه پرداخت تسهیلات مسکن فرزند سوم یا بیشتر را در سال ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان