Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-30@11:37:51 GMT

اتصال ۴۴ روستای دیگر استان فارس به شبکه گاز کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۱۷۸۵۸۶

اتصال ۴۴ روستای دیگر استان فارس به شبکه گاز کشور

آیین عملیات کلنگ‌زنی و بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به شهرستان‌های نی‌ریز، بختگان و روستاهای توابع با حضور استاندار فارس، سرپرست شرکت گاز این استان و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌اکبر میدانشاهی، سرپرست شرکت گاز استان فارس از تلاش و عزم جدی دولت برای محرومیت‌زدایی در مناطق کم‌برخوردار خبر داد و گفت: پروژه‌های گازرسانی به ۴۴ روستای استان فارس به بهره‌برداری رسید و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۴ روستا در پهنه استان کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اعتبار این طرح‌ها را ۵۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از ۱۴ هزار خانواده زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار می‌گیرند.

سرپرست شرکت گاز استان فارس بر اهمیت اجرایی‌سازی شعار سال تأکید و تصریح کرد: حمایت از صنایع به‌منظور اشتغال‌زایی و رونق تولید و محرومیت‌زدایی ضروری است و برای آن عملیات اجرایی گازرسانی روستایی به شهرستان‌های نی‌ریز و بختگان آغاز شده و پس از تکمیل این پروژه‌ها، ۲۰ روستا و دو شهرک صنعتی به شبکه گازرسانی استان می‌پیوندند.

به گفته میدانشاهی، اعتبار این پروژه‌ها ۱۵۶ میلیارد تومان است و با بهره‌برداری از آنها بیش از ۱۶۵۰ خانوار زیر پوشش شبکه گازرسانی قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با دهه کرامت طرح گازرسانی به سه روستای دره جو، تل خاکی و کنگاشی در شهرستان بختگان با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال هم به بهره‌برداری رسید که بیش از ۲۰۰ خانوار از نعمت گازرسانی بهره‌مند شدند.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز از تلاش برای گازرسانی به همه نقاط شهرستان بختگان تا پایان امسال خبر داد.

منبع: شانا

کلیدواژه: گازرسانی استان فارس بهره برداری استان فارس پروژه ها شبکه گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۸۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این نشست مشاور پروژه توضیحات لازم در خصوص آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد را ارائه و سپس پیمانکار مجری مسائل و مشکلات اجرایی این پروژه را تشریح و تصمیمات لازم جهت اتمام پروژه در قالب برنامه زمانبندی فشرده جهت ایجاد امکان افتتاح سامانه فاضلاب ریحان آباد در هفته دولت سال جاری اتخاذ شد.   معاون بهره‌برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این نشست با بیان اینکه طرح سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد یکی از مجموعه طرح‌های مدیریت شده توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است، اظهار داشت: این طرح با بهره‌گیری از کمک مالی بانک جهانی بوده و قبل از یکپارچه سازی از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بود.    احیا جاهدی افزود: پس از یکپارچه سازی، مدیریت اجرای پروژه از سوی شرکت مهندسی به شرکت آب و فاضلاب استان واگذار گردید و هم اکنون دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.   وی گفت: عملیات فیزیکی در این طرح شامل ۲۵ کیلومتر شبکه جمع آوری فرعی و اصلی و انتقال فاضلاب و دو واحد ایستگاه پمپاژ به ظرفیت ۱۱ هزار و ۷۵۰ متر مکعب در شبانه روز بوده و پس از اتمام عملیات شرایط برای واگذاری انشعابات فاضلاب فراهم و جمع آوری و دفع بهداشتی حدود ۱۶ هزار نفر از جمعیت منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • اتصال ۳۴۲ واحد صنعتی تازه همدان به شبکه گاز کشور
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود