Web Analytics Made Easy - Statcounter

صدراعظم آلمان اعلام کرد کشورش آماده است بر اساس درخواست کشورهای حوزه دریای بالتیک، نیروهای بیشتری به لیتوانی اعزام کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست از روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، «اولاف شولتس» دیشب در نشست خبری مشترکی با رهبران کشورهای حوزه بالتیک در ویلنیوس عنوان کرد: ما آماده‌ایم تعهدات خود را تقویت کنیم و آن را به یک تیپ رزمی قوی تبدیل کنیم که بتواند به طور مشترک بازدارندگی و دفاع از تجاوز را در لیتوانی سازماندهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش با اشاره به اینکه تیپ رزمی مورد اشاره شولتس حدود چهار هزار نیرو را شامل می‌شود، افزود: پیش از جنگ اوکراین، آلمان که هدایت گروه تاکتیکی چندملیتی ناتو در لیتوانی را برعهده دارد تعداد نیروها را از ۵۵۰ به یک هزار نفر افزایش داده بود.

بر پایه این گزارش، کشورهای حوزه دریای بالتیک در مورد تکرار جنگ اوکراین در صورت موفقیت مسکو در درگیری فعلی نگران هستند. از آغاز این جنگ، این کشورها بارها افزایش تعداد نیروهای مستقر و تشکیل تیپ‌های رزمی را برای جایگزینی واحدهای فعلی خواستار شده اند.

به گزارش ایران اکونومیست، ولادمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.  

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.  

با گذشت بیش از یکصد روز از آغاز جنگ در اوکراین، واکنش‌ها به تهاجم روسیه، ارسال تسلیحات به این کشور و بروز تبعات تازه آن در زمینه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی همچنان ادامه دارد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوکراین کشورهای حوزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۸۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو

دریافت 4 MB کد خبر 849120 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها تسلیحات نظامی خبر ویژه روسیه - اوکراین ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • آماده شدن ناتو برای جنگ با روسیه/ افشای طرح بزرگ ترامپ برای پایان جنگ اوکراین
  • مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • تسلیحات نظامی اهدایی آمریکا و اروپا به اوکراین در مسکو ! | ویدئو