Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک اسماعیل شراهی صبح امروز در نشست بررسی وضعیت آثار تاریخی و ملی استان اظهار کرد: سال گذشته 7 اثر استان از جمله سه آب انبار تاریخی در شهر  آشتیان در فهرست آثار غیر منقول به ثبت ملی رسیده است.

رییس گروه حفظ و احیا بناهای تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تصریح کرد: پرونده 15 اثر تاریخی استان شامل: قلعه جمشیدی نیم‌ور، قلعه اردمین ساوه، غارهای علی خورنده و گاو خور تفرش، قلعه روستای لریجان محلات، حمام روستای بازرجان، قلعه روستای بازرجان، نقوش صخره‌ای دره مروار روستای راوه دلیجان، حمام محله پایین روستای هزاوه، قنات حسن‌آباد کمیجان، محوطه عمردیل روستای راوه دلیجان، محوطه چشمه فاتمه روستای راوه دلیجان، قنات دوولی روستای راوه دلیجان و حمام چاله (اسلامی) خمین هستند که این پرونده‌ها آماده و مستندسازی شده و در انتظار تصویب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شراهی بیان داشت: پبیش از 2200 اثر تاریخی و محوطه باستانی در استان شناسایی شده که 908 اثر در فهرست آثار ملی کشور و قنات ابراهیم‌آباد نیز در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.

وی در ادامه افزود:  امسال نیز در استان 15 پرونده از بناهای تاریخی استان برای ثبت ملی تهیه شده که 7 مورد از این بناها مربوط به قلعه و حمام تاریخی است. 

رییس گروه حفظ و احیای بناهای تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: از 15 پرونده‌ای که امسال تشکیل شده پنج مورد در دلیجان، سه مورد تفرش، یک مورد در خمین، یک مورد آشتیان، دو مورد محلات و ساوه، یک مورد کمیجان و یک مورد روستای هزاوه شهرستان اراک است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میراث اثر تاریخی آثار ملی روستای راوه دلیجان فهرست آثار یک مورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۸۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود

 مدیرکل ثبت آثار و حفظ و احیای میراث‌معنوی و طبیعی کشور ضمن بازدید از محدوده عمارت خسروآباد سنندج اظهار کرد: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بنا‌های تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌های تاریخی است.

علیرضا ایزدی با اشاره به لزوم همکاری دستگاه‌های مربوطه به‌ویژه شهرداری سنندج در خصوص بازنگری حریم عمارت خسروآباد سنندج عنوان کرد: امیدواریم با اعمال اصلاحات و بازنگری، عرصه و حریم قانونی آثار حفظ شود.

عمارت قاجاری خسروآباد در سنندج که با شماره ۱۴۹۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بنایی واجد ارزش‌های معمارانه است که به دلیل باغ و بنا در کنار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • استحکام‌بخشی فلک‌الافلاک نیازمند ۲۰ میلیارد/ طرحی که ۱۴ساله شد!
  • استحکام‌بخشی «فلک‌الافلاک» نیازمند ۲۰ میلیارد/طرحی که ۱۴ساله شد!
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • حریم عمارت خسروآباد سنندج بازنگری شود
  • متلاشی شدن باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه سه هزار ساله در ارومیه
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • دستگیری باند حفاران غیرمجاز حریم قلعه تاریخی هزاره اول پیش از میلاد