Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از فصل ۲۰۲۲ لیگ ملت‌ها از ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در شهر برازیلیا به مصاف تیم چین رفت و مقابل این تیم با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید.

بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی ایران برای شروع بازی از میلاد عبادی‌پور، مرتضی شریفی، رضا عابدینی، امیرحسین توخته، طاهر وادی، صابر کاظمی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قضاوت مسابقه بر عهده داورانی از کوبا و آرژانتین بود.

نخستین امتیاز بازی به نام چینی‌ها ثبت شد اما سرویس‌های هدفدار بازیکنان ایران، خیلی زود، جهت بازی را به سود آنها عوض کرد.  شاگردان «شنگ وو» برای مقابله با ایران، رو به اسپک‌های سرعتی آوردند و اختلاف امتیازات را کم کردند اما همچنان سردرگم بودند تا در نهایت ست نخست را ۲۵ بر ۱۵ واگذار کردند. ۳ امتیاز پایانی این ست با سرویس‌های بدون بازگشت صابر کاظمی به دست آمد.

ست دوم با برتری چینی‌ها، دو اشتباه داور و دو ویدئو چک موفق از سوی تیم ایران آغاز شد. تیم والیبال چین با بهره‌گیری از اشتباه‌های ملی پوشان ایران در حمله، اختلاف امتیازی خود را تا پایان ست، حفظ کردند و در نهایت ۲۵ بر ۱۹ برنده شدند. در واقع، پیروزی تیم ایران در ست نخست، تاثیر خوبی روی این تیم نگذاشت.  اسپک‌های دو سر آنتن تیم چین در ست دوم با دفاع جدی از سوی ایران مواجه نشد.

چینی‌ها که راه کسب امتیاز از تیم ایران را، حملات دو سر آنتن از مناطق ۲ و ۴ پیدا کرده بودند، بیشتر اسپک های خود را روی این دو منطقه متمرکز کردند. عدم استفاده مناسب از توپ‌های برگشتی در تیم ایران نیز، مزید بر علت شد تا بازی در ست سوم، پایاپای پیش برود. سرویس‌های مهارنشدنی مرتضی شریفی در پایان این ست به کمک تیم ایران آمد و شاگردان عطایی ۲۵ بر ۲۲ پیروز شدند.

نقطه ضعف تیم ملی در ست‌های قبل در ست چهارم به نقطه قوت تبدیل شد. دفاع روی تور خوب بازیکنان ایران و سرویس‌های هدفدار آنها، برتری ۸ بر یک ایران را در آغاز این ستون به دنبال داشت. ثبت امتیاز ۱۱ بر ۳ برای ناامیدی حریف چینی کافی بود ولی این تیم به تلاش ادامه داد. اختلاف امتیازات و باری هوشمندانه ملی پوشان ایرانی، طوری نبود که چینی‌ها تصور پیروزی در این ست را داشته باشند. تیم ایران در ست چهارم ۲۵ بر ۱۵ و در مجموع ۳ بر یک برنده شد.

تیم ملی والیبال در ۳ دوره قبلی حضور خود در لیگ ملت‌ها، تنها در سال ۲۰۱۹، مسابقات خود را با پیروزی آغاز کرده بود.

برنامه سایر دیدارهای تیم ملی ایران در هفته نخست به شرح زیر است:

جمعه ۲۰ خرداد؛ ایران – هلند، ساعت ۲۲:۳۰
یکشنبه ۲۲ خرداد؛ ایران – استرالیا،  ساعت ۴:۳۰ بامداد
یکشنبه ۲۲ خرداد؛ ایران – ژاپن، ساعت ۲۰:۳۰

انتهای پیام/

کد خبر: 1143416 برچسب‌ها والیبال

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: والیبال تیم ایران تیم ملی چینی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌بازی پاری سن ژرمن به‌سمت قهرمانی

پاری سن ژرمن با نتیجه ۴ بر یک در بازی خارج از خانه مقابل لوریان برنده شد.

به گزارش ایسنا، پاری سن ژرمن امشب (چهارشنبه) در بازی معوقه هفته بیست و نهم لیگ یک فرانسه به مصاف لوریان رفت و با نتیجه پرگل ۴ بر یک برنده شد.

در این بازی برای شاگردان لوئیس انریکه عثمان دمبله (دقایق۱۹ و ۶۰) و کیلیان امباپه (دقایق ۲۲ و ۹۰) گلزنی کردند و تنها گل میزبان را هم بامبا در دقیقه ۷۳ به ثمر رساند.

با این برد پاری سن ژرمن صدرنشین ۶۹ امتیازی شد و و در فاصله چهار هفته مانده به پایان فصل، تنها به دو امتیاز دیگر برای تثبیت قهرمانی‌اش نیاز دارد. پی‌اس‌جی با موناکو رده دومی ۱۳ امتیاز اختلاف دارد. لوریان رده هفدهمی هم ۲۶ امتیازی باقی ماند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین پیروزی تیم زیر ۱۸ سال هاکی روی یخ ایران
  • ادامه پیروزی‌های پیاپی الهلال در لیگ عربستان
  • پیروزی تیم فوتسال افغانستان در برابر عراق
  • پیروزی خانگی صنعت‌نفت آبادان برابر استقلال خوزستان
  • لیورپول برابر اورتون هم ناکام ماند / بازگشت منچستر به جاده برد
  • پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس/ برنامه ۷ دیدار مرحله حساس
  • آتش بازی دمبله و امباپه در لوشامپیونه
  • آتش‌بازی پاری سن ژرمن به‌سمت قهرمانی
  • پرسپولیس در یک‌هشتم جام حذفی؛ ۲۵ صعود از ۳۱ حضور
  • مصائب پیروزی برابر قرقیزستان از زبان کاپیتان تیم ملی فوتسال