Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، مهرداد مختاری مجری طرح «نرم افزار شبیه سازی سیستم های زمین الکتریکی (ارتینگ)» گفت: موفق شدیم این نرم افزار را برای تفسیر مقاومت مخصوص خاک در زمین های چند لایه طراحی کنیم.

وی افزود: این نرم افزار قابلیت شبیه سازی سیستم های زمین الکتریکی بدون هرگونه محدودیت را دارد.

مختاری با بیان اینکه در حال حاضر این محاسبات بر اساس دو روش حل معادلات الکترومغناطیس و معادلات شبه استاتیک انجام می شود، گفت: این نرم افزار توانایی ارزیابی شرایط ایمنی و حفاظت در پست های برق و مراکز صنعتی در شرایط گذرای اتصال کوتاه، کلید زنی و صاعقه را دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی، ماژول ارزیابی خاک این نرم افزار برای تفسیر خاک های چند لایه و تعیین مقاومت ظاهری زمین به کار می رود.

وی درباره قابلیت های این نرم افزار گفت: تفسیر مقاومت مخصوص خاک در زمین های چند لایه، طراحی سیستم زمین الکترودی و شبکه مش، ترسیم نمودارهای سه بعدی ولتاژ تماس، ولتاژ گام و پروفایل ولتاژ سطح، محاسبه و نمایش پروفایل میدان های الکتریکی و مغناطیسی، ارزیابی سازگاری الکترومغناطیسی از قابلیت های این نرم افزار به شمار می رود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مختاری افزود: گروه تحقیق و توسعه فناوری های پیشرفته "همراه پلی تکنیک" به سرپرستی دکتر گئورک قره پتیان با پشتوانه نیروهای متخصص و امکانات نوین آزمایشگاهی در مرکز بهره برداری ایمن شبکه برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر به دنبال توسعه فناوری های جدید در تولید سامانه ها، تجهیزات صنعتی و نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز بخش برق تمام صنایع کشور و بازاریابی و فروش محصولات مرتبط است.

وی خاطر نشان کرد: این گروه فعالیت خود را از سال 1396 با طراحی و ساخت پروژه های فناورانه در مرکز آغاز کرد و در این مدت گام های مهمی در راستای تقویت علمی و فنی مرکز از جمله ایجاد یک شبکه نیروی متخصص در رشته های برق، الکترونیک، مخابرات، نرم افزار و سخت افزار و تجهیز آزمایشگاه تحقیقاتی سیستم های زمین الکتریکی و عقد قراردادهای صنعتی برداشته است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی اینترنتی   www.hamrahpt.ir مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، یک مدار الکتریکی ممکن است به دلایل مختلفی به زمین متصل شده باشد. در مدارهای قدرت این اتصال‌ها معمولاً برای بالا بردن ایمنی و محافظت افراد یا دستگاه‌ها از تأثیرات معیوب بودن عایق کاری هادی‌ها ایجاد می‌شود (چاه ارت). اتصال به زمین در مدارهای قدرت از آسیب دیدن عایق‌های مدار در اثر افزایش ولتاژ بین زمین و مدار جلوگیری کرده و این ولتاژ را در یک حد معین محدود می‌کند. از اتصال زمین برای جلوگیری از افزایش الکتریسیته ساکن در هنگام حمل مواد قابل اشتعال یا تعمیر تجهیزات الکترونیکی نیز استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها زمین دانشگاه صنعتی امیرکبیر صاعقه نرم افزار برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین دانشگاه صنعتی امیرکبیر صاعقه زمین دانشگاه صنعتی امیرکبیر صاعقه نرم افزار برق زمین الکتریکی نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با ساخت و توسعه دوربین‌های ضد انفجار، پایه‌های پایدارساز و شبیه‌ساز نوسانات دریایی، اقدام به بومی‌سازی تجهیزات صنعت دریایی کرد.   فرهاد فتوره‌چی، مدیر عامل این شرکت‌ دانش‌بنیان در گفت‌وگو با ایسنا، شبیه‌ساز نوسانات دریا، دوربین‌های ضد انفجار، مونیتورهای ویژه شناورهای دید در روز و ضد آب را از محصولات تولیدی این شرکت ذکر کرد و گفت: آخرین دستاورد ما پایه‌های پایدارساز است. این محصول بر روی شناورها قرار می‌گیرد و جریان‌هایی را که موجب نوساناتی بر روی شناور می‌شود، کنترل می‌کند.   وی اضافه کرد: از طریق این محصول می‌توان کلیه تجهیزات بر روی شناورها را به صورت افقی نگهداری کرد؛ علی‌رغم نوساناتی که شناور بر روی این تجهیزات اعمال می‌کند.   فتوره‌چی با اشاره به کاربردهای این پایدارسازها، توضیح داد: آنتن‌های شناور برای ارتباط با ماهواره‌ها باید در وضعیت ثابت باشند، در غیر این صورت با نوسانات کشتی، امکان یافتن ماهواره برای آنتن از بین می‌رود و این پایدارسازها می‌توانند عملکرد این ماهواره‌ها را تضمین کنند.   وی با اشاره به ساخت شبیه‌ساز نوسانات دریایی، گفت: شبیه‌سازی نوسانات حرکتی مانند خودرو و شناور و هواپیما با تاکید بر نوسانات دریایی از اهداف ساخت این محصول است. راستی‌آزمایی سنسورهای دینامیکی و استاتیکی و ادوات بازی‌های رایانه‌ای از دیگر موارد استفاده این شبیه‌سازها به شمار می‌رود.   مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، پیاده‌سازی نرم‌افزارهای شبیه‌سازها را از دیگر دستاوردهای این شرکت ذکر کرد و ادامه داد: این سیستم به منظور آموزش و تمرین در هدایت شناورها طراحی و ساخته شده است. از آنجا که آموزش هدایت این شناورها در محیط واقعی بسیار پرهزینه است، این سیستم به کاربران کمک می‌کند تا در محیط شبیه‌سازی شده بسیار واقعی شناور را هدایت کنند.   فتوره‌چی با بیان اینکه از آنجا که در این نرم‌افزار پارامترهای فیزیکی مؤثر تا حد بالایی مد نظر بوده است، کاربران به حس درستی از آنچه در عمل با آن مواجه هستند، دست می‌یابند، گفت: این موضوع توسط چندین قایقران حرفه‌ای تایید شده است. این سیستم طراحی همچنین دارای سه مود دید از ساحل، دید از روی شناور و دید از بالاست که هر سه همزمان قابل نمایش است. تدوین نرم‌افزار این سیستم از روی معادلات حرکت شناور که قبلاً در این شرکت طی سال‌ها مطالعه و آزمون به دست آمده، انجام شده است.   مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان با اشاره به کاربردهای دوربین‌های ضدانفجار این شرکت، اظهار کرد: این شرکت دوربین‌های ضدانفجاری متنوعی برای موارد صنعتی و دفاعی ساخته است که مشخصات فنی محصولات مطابق با نیاز مشتری طراحی و یا تغییر پیدا کرده است.   وی بدنه این دوربین را از جنس استیل و آلومینیوم و کاملا ضدآب دانست که این امر موجب افزایش مقاومت این دوربین‌ها در برابر ضربه و شکستگی شده است. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ربات صنعتی ایرانی با هفت درجه آزادی تولید شد دومين پل هوایی (ايربريج) در فرودگاه کرمان راه اندازی می شود متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران
  • سامانه آموزشی ترید در بازار ارز دیجیتال مبتنی‌بر هوش مصنوعی طراحی شد
  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • بومی‌سازی دوربین های ضد انفجار برای صنعت دریایی در شرکت دانش‌ بنیان
  • مغز انسان شبیه‌سازی شد
  • مغز انسان به شکلی بی‌نظیر شبیه‌سازی شد
  • در ساخت زیردریایی و شناورهای زیرسطحی به بومی‌سازی رسیدیم