Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران از تعدیل بدهی شهرداری به بانک‌ها و پیمانکاران در سال جاری به عنوان یک برنامه جدی در معاونت نام برد.

ابوالفضل فلاح در گفت‌وگو با ایران اکونومیست، در مورد آخرین وضعیت طلب و بدهی‌های شهرداری تهران گفت: بدهی نه تنها در شهرداری بلکه در همه مراکز اقتصادی و مالی به گونه‌ای است که در آخر هر ماه باید ببینیم چقدر طلب و چقدر بدهی داریم و این اعدادی که اعلام می‌کنم مربوط به تاریخ ۱۴۰۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۲.۲۹ است و باید حساب‌های مالی جدید احصاء و بروزرسانی شود.

شهرداری تهران حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد

وی با بیان این‌که در حوزه بانکی، شهرداری تهران حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد که البته در سال گذشته بخشی از این بدهی را جبران کردیم، اظهارکرد: از سنوات گذشته نیز به پیمانکاران ۶۰۰۰ میلیارد تومان بدهی قطعی داشتیم و در مورد بدهی‌مان به نهادها و سازمان‌ها نیز باید بگویم که وارد مذاکره شدیم و در حال تعدیل و شفاف سازی قیمت‌ها هستیم به گونه‌ای که با یک سازمان که گفته می‌شد که ۶۰۰۰ میلیارد تومان بدهی داریم وقتی وارد مذاکره و تعدیل شدیم این عدد به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید و باید اجازه دهید که تا آخر خردادماه حساب‌ها و صورت‌های مالی را نهایی کنیم.

بزرگترین طلبکار شهرداری تهران بانک‌ها هستند

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران با بیان این‌که یکی از برنامه‌های جدی شهرداری تعدیل بدهی در حوزه بانکی و پیمانکاری است، گفت: در راستای این مهم در سال جاری اقدام خواهیم کرد چرا که بزرگترین طلبکار شهرداری تهران بانک‌ها هستند و در این میان بانک شهر بیشترین طلب را از شهرداری دارد.

شناسایی ۱۷ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری تهران از مجموعه‌های مختلف

فلاح در خصوص طلب‌های شهرداری از مجموعه‌های مختلف دولتی نیز تصریح کرد: حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان طلب شهرداری را شناسایی کردیم و در سامانه دولت این عدد ثبت شده است که بخشی از آن یعنی حدود ۷۰۰۰ الی ۸۰۰۰ میلیارد تومان تایید و بخشی دیگر در حال حسابررسی است و این در حالی است که در شهریورماه سال گذشته زمانی که ما به شهرداری آمدیم تنها ۱۳۰۰ میلیارد تومان ثبت طلب در دولت شده بود که با کمک کارشناسان مابقی طلب‌ها نیز ثبت شد و در حال حاضر حدود ۸۰۰۰ میلیارد تومان از این طلب‌ها تایید نهایی شده است.

پیش بینی اخذ املاک دولتی برای وصول طلب‌ شهرداری‌ها از دولت در قانون بودجه ۱۴۰۱

وی با بیان این‌که مذاکرات خوبی برای گرفتن طلب‌هایمان از دولت انجام شده و شهردار تهران نیز با حضور در جلسات هیات دولت پیگیری‌های خوبی انجام داده است، اظهار کرد: البته در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ظرفیتی پیش‌بینی شده که شهرداری‌ها می‌توانند بابت طلب‌هایشان املاک دولتی بگیرند که البته دستورالعمل آن هنوز اعلام نشده است اما ظرفیت خوبی برای وصول طلب‌ها است.

شناسایی طلب شهرداری تهران از سایر نهادها و سازمان‌ها

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در مورد طلب شهرداری تهران از سایر نهادها و سازمان‌ها نیز گفت: در حال شناسایی و مذاکره با سایر سازمان‌ها در مورد میزان طلب‌مان از آنها هستیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: دولت ، شهرداری ، شهرداری تهران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دولت شهرداری شهرداری تهران میلیارد تومان بدهی هزار میلیارد تومان شهرداری تهران طلب شهرداری سازمان ها بانک ها طلب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۱۷۹۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر

مالک جدید باشگاه پرسپولیس در انتشار لوگوی این تیم اشتباهی را مرتکب شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وزارت ورزش چند روز قبل سرانجام واگذاری 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس را انجام داد و سرخابی‌ها مالکان جدید خود را شناختند. پرسپولیس به کنسرسیومی از 6 بانک مختلف واگذار شده که یکی از آن‌ها بانک شهر است.

بانک شهر اخیرا پوستری برای پرسپولیس منتشر کرده که در آن یک اشتباه عجیب دیده می‌شود. این بانک به جای استفاده از شیرهای هخامنشی که در لوگوی پرسپولیس قرار دارند، 2 گاو را قرار داده است.

دیگر خبرها

  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • افتضاح مجموعه شهرداری؛ مالک جدید سرخ‌ها نماد ایرانی را هم نمی‌شناسد؟ | تصویر
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • دانش‌آموزان بدهی ۳ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • چرا رئیس‌جمهور به بازدید از تهران آمد؟